Ja absoluut, meestal een spelletje. Leuk cadeautje en een momentje van extra aandacht van papa of mama (of een andere volwassene).
Wat vinden jullie fijne slaapzakjes?
Ons meisje slaapt nu nog in de Puckababy Piep, maar twijfel of we overgaan op de mini. Ze slaapt eigenlijk heel rustig nu, dus inbakeren niet per se nodig. Overdag slaapt ze in een gewoon slaapzakje en dat gaat prima. Vind eentje met (afritsbare) mouwtjes wel fijn. En het liefst van katoen/linnen/ natuurlijk materiaal.
Yes hier van de piep naar mini overgegaan en daarna die 4 seasons! Vind die van puckababy prettig, stevige rits en fijne stof. Ik heb de mini vrij kort gebruikt, ik zou misschien eerder aanraden die 4 seasons te halen, die kun je inkorten met knopen en het hele jaar door gebruiken.
@HvO heeft jouw kid nou een fietshelm? Ik dacht het laatst op IG te hebben gezien, maar twijfel nu of het bij jou wasā¦
Zo ja, welke is dat? En heeft je kid een groot/klein/gemiddeld hoofd (ivm de maatvoering)?
Of iemand anders ervaring met baby fietshelmen?
Kun je niet gewoon beter passen in de winkel? Dan weet je of je meteen een goede hebt.
Niet gemeen bedoeld he! Je kent me.
Ik heb mijn hele zwangerschap elke avond 7% glycolzuur gebruikt.
Dat mag en ik heb een gezond kind
(https://www.dr-jetskeultee.nl/zwangerschap-en-de-huid/)
Lazy
Wilde via bol.com bestellen en retourneren als het niet paste haha. Maar zie nu dat de gele een stuk duurder is (geworden) tov de andere kleuren. Mss dat we morgen wel een rondje fietsenwinkel gaan doen baas.
@HvO dankjewel, die had ik idd ook op het oog. Mooi dat het makkelijk te verstellen is. Het is niet te zwaar? Niet dat het hoofd gelijk op de knieƫn zakt als kindje in slaap valt?
Goed zo!
ahhh dat lijkt me zo zielig.
Vindt je baby het misschien fijn om in een āhangmatjeā te schommelen? Zag laatst dat iemand die gemaakt had in de box, van een draagdoek die ze in de schuine hoeken had geknoopt.
Wat haar huid betreft, in combinatie met het huilen van begin af aan en de onrust: is het mogelijk dat ze een koemelkallergie heeft? Alle drie de symptomen passen daarbij (de droogte van de huid dan althans, niet de acne) en moest er opeens aan denken. Misschien heb je het al onderzocht en heb ik dat gemist, sorry in dat geval!
Ik vind die van Veloretti echt megatof. Wel behoorlijk aan de prijs, maar ziet er solide uit en is denk ik ook weer goed tweedehands te verkopen. Of je koopt 'm zelf tweedehands natuurlijk.
Wij vinden de HEMA slaapzakken heel fijn. Hele prettige stof en ze blijven mooi in de was.
Iemand hier nog dƩ tip voor traphekjes die en gemakkelijk zijn en er nog een beetje okƩ uitzien?
Ik heb een kindje met een heftige koemelk allergie. Hij had vooral uitslag in zijn gezicht en aan zijn poepluiers was niks te zien. Maar hij was heel ontevreden. Altijd jammeren, krijsen, janken. Continue in beweging. Hij leek nooit op zijn gemak. Nu met speciale voeding is het in eens een hele andere baby geworden. Je geeft borstvoeding toch? Misschien eens 2 dagen zelf koemelk vrij eten? Wie weet verbeterd het iets.
Wij hebben van bandits en angels een houten loop fiets gekregen. Nog niet uitgeprobeerd maar T vind ze geweldig en die is 5 dus nog jaaaaaaren plezier van.
Ik vond geen enkel traphekje ok qua uiterlijk maar we hebben wel een klemhekje gekozen zodat we erna niet zitten met gaten in de muur en de trap. Ik zou even naar een winkel gaan en daar voelen. Sommige hekjes vond ik best gammel voelen. En ook even proberen welke je het makkelijkst open/dicht krijgt met 1 hand (want thuis kind op je arm). Sommige systemen vond ik heel onhandig omdat ik niet zoān grote handen heb. Ohja! En als het hekje 2 kanten op kan is dat ook handig!
Je hebt het nu ws al overleefd, maar ik had destijds een baby en een peuter. Baby was wel rustig maaaaar, ik gaf borstvoeding. Dan ook een peuter vermaken vraagt wat creativiteit. Wat ik deed was met 1 hand met hem spelen op de bank. Bijvoorbeeld samen puzzelen, met autootjes spelen. Kan je wel zitten met baby in de draagzak?
Mijn zoon zag er zo uit: weg, sorry!
Dit heeft zoān 3 weken aangehouden en toen ging het langzaam weg. En toen zān huid weer mooi was vielen zān haren uit
Je mag zeker zitten met een draagzak of draagdoek! Zit ze wel hoog genoeg? Ze moet op kushoogte zitten. Als je dan gaat zitten kun je haar echt niet pletten.
Edit: even een plaatje van google bijgevoegd.
Bij babyzus bleek de uitslag op haar gezicht te komen door mijn (ureum) bodylotion. Toen ik het niet meer smeerde ging het bij haar ook weg. Het zat bij haar op het voorhoofd, de slapen en de wangen.
Mss is het zoiets?
Hij had het ook in zān haarlijn en een beetje in zān hals. Geen koemelkallergie gelukkig!
Hij was ook wel een beetje een onrustige baby, ik had vaak het idee dat hij zich verveelde als hij wakker was, dus liepen we het hele huis rond om hem van alles te laten zien. Met 7 weken hebben we hem uiteindelijk onder de babygym gelegd en dat vond hij toen al helemaal het einde.