Tips, ervaringen & aanraders

Oh dat is goed om te horen! Ik heb me er ook wat verder in verdiept en durf het toch wel aan, ga het om en om met azelaic acid gebruiken.

Mijn dochter heeft ook babyacne gehad, haar hele gezichtje zat onder de kleine rode bultjes toen ze een paar weken oud was. Het heeft volgens mij zo’n 2-3 weken aangehouden. Ging niet samen met een allergie, maar ze kreeg later wel eczeem, weet niet of dat gerelateerd is. Je zou een neutrale creme (bijv cetomacrogol) kunnen smeren tegen de droogte, maar tegen de puistjes is volgens mij niet veel te doen.

Ik draag mijn zoon van 3 nog wel eens op m’n buik en kan dan ook gewoon zitten. Zou in principe geen probleem moeten zijn. Een kind hoort niet rondom je heupen te zitten. Hoe lang ben je zelf?

Hey je bent hier weer, dacht er van de week nog aan om je advies te vragen over een draagzak. Ik gebruik nu een draagdoek maar m’n baby gaat richting de 5 maanden en ze wil heel graag rond kijken. Naar voren dragen wordt afgeraden toch?

Ligt aan wie je het vraagt, maar mijn voorkeur heeft het niet. Er zijn draagzakken waarbij het kan, maar nooit langer dan 10 minuten. Mijn advies is altijd overstappen naar een heupknoop of rugknoop. Ruck of robbins hip carry bijvoorbeeld. :slight_smile:

(Ben niet echt van plan terug te komen, maar moest iets opzoeken op het forum en dan blijf dan soms even doorlezen :rofl:)

5 likes

Perfect, Robin is ook nog eens M.’s tweede naam :grinning:

2 likes

Hoe heb jij de discipline om hier weg te blijven? :smiley: geef me tips!

Wat een prachtig kindje! En wat een megalange wimpers

Ik ga binnenkort richting de DM in Duitsland. En als ik er dan toch ben, kan ik net zo goed meteen wat baby spullen meenemen.

Hebben jullie nog aanraders?

De babylove calendula billenzalf voor maar paar euro en de babydoekjes van babylove sensitive vind ik echt top. Zijn stevig en precies goed nat ofzo haha

1 like

Als aanvulling op @Unquestionable van die babylove billendoekjes hebben ze ook smallere pakjes met minder doekjes. Handig voor onderweg!

1 like

Ik vind de luiers erg fijn !

1 like

Hier ook de luiers! Ik merk zelf weinig verschil met pamper, maar ze wordt dan ook iedere 4 uur verschoond. Als ze de nacht doorslaapt (ongeveer 6,5 uur) dan blijft ook alles erin, ook borstvoedingspoep.

1 like

Ze hebben daar een groot assortiment potjes en zakjes voeding die ik handig vind voor onderweg, of voor als J niet met de pot kan mee eten.
Billendoekjes en luierzakjes van Babylove, Pampers (die zijn goedkoper dan in NL), Dr Kaufmann’s crùme, en mocht je borstvoeden, dan zijn daar ook veel spullen verkrijgbaar als zoogcompressen en Purelan.

1 like

Nu je met de pot mee eten noemt
 Hoe lang gaan jullie door met je kind ander eten aanbieden dan je zelf eet, dus bijvoorbeeld een potje? Y is anderhalf en eet in principe met ons mee, maar soms is ze er duidelijk in dat ze het echt niet hoeft. En soms snap ik dat ook door kruiden oid, maar hé, ik wil ook lekker eten. We trekken dan altijd maar een potje voor haar open, maar tot welke leeftijd blijf je dat doen? Op haar tiende zal ze die potjes babyprut vast niet meer hoeven, maar waar leg je de grens?

Niet eigenlijk. Al zullen er vast ouders zijn die dat misschien extreem vinden. Potjes heeft ze nooit gekregen, ik heb altijd apart voor haar gekookt en ingevroren. Ze at dus eigenlijk al heel snel groente enzo mee met de pot. Met een jaar had ik sowieso niets meer in de vriezer. Als we iets eten wat zij echt niet “kan” eten zoals iets extreem pittigs, dan krijgt ze wel iets anders. Maar dat komt bijna nooit voor omdat er altijd wel iets bij zit wat ze lust en kan eten. Maar als ze gewoon niet wil eten (best vaak) krijgt ze alleen soms nog wat griekse yoghurt na en eet ze verder niets. Ik moet wel zeggen dat ze overdag gewoon goed eet. Haar brood, fruit en groente snackjes overdag gaan gewoon altijd op dus ze komt ook echt niets te kort.

Volgens mij heb ik dit gedaan tot ze zelf die potjes niet meer wilde (want selluf doe ). Kind 1 was met een maand of 14 al uitgekeken op die potjes, kind 2 is ruim 4 en eet nog wel eens stiekem een hapje van zijn babybroer :joy:

J is nu bijna 1 en krijgt ongeveer 1 keer per week bij de avondmaaltijd een potje, omdat wij dan iets eten dat te gekruid is, of wat lastig is zonder kiezen.
Ik merk wel een sterke voorkeur voor ons eten grappig genoeg! Ze vindt stukjes nu in ieder geval al veel interessanter dan puree uit potjes dus ik denk niet dat het nog lang duurt.

Ik heb nooit potjes gegeven, maar zie iedereen hier over sterk gekruid eten. Ons kind vindt onze rendang en Sajoer boontjes het allerlekkerst. Over d’r rijst wilt ze dan “meer soep” (meer saus) en dan eet ze echt alles tot de laatste korrel op. Heb ik een memo gemist dat spicy food niet mag?! :eyes:

5 likes

Qua kruiden geven we haar ook alles maar echt pittig (met veel verse pepers) vind ik sneu :sweat_smile: we hebben haar 1 keer laten proeven en toen heeft ze echt hard moeten huilen haha.