Tips, ervaringen & aanraders

Aaah ok! Ja die reclame had ik hier al weggegooid hehe en dat kraambezoekboekje zat hier ook bij ja! Hmm misschien vraag ik toch ergens anders nog een box aan, ik wil ook een flesje :stuck_out_tongue:

Ik heb net voor 100 euro 2 Tripp Trapps op de kop getikt die een vriend opnieuw gaat spuiten :partying_face:

Heeft iemand hier weleens kussentjes/verkleiners voor erin laten maken, via mp of insta bijvoorbeeld?

8 likes

Ja ik! Bij Baloons. We ff checken of je oud of nieuw model stoel hebt !

1 like

Mijn dochters hebben beiden niet mega veel last ervan, als in veel huilen. Maar ik merk wel dat het snot weg gaat als ik geen koemelk eet, ze rustiger is, betere poep. Bij de eerste duurde t een tijdje voor ik erachter kwam. Nu ben ik vrijwel gelijk gestopt met koemelk, het deed haar zichtbaar goed. Oudste dochter was er met 9 maanden overheen en kon toen ook vol vette yoghurt eten zonder problemen, in kleine hoeveelheid.

Mijn dochter had kma en dat uitte zich toen ze drie dagen oud was door middel van bloed in de ontlasting. Huilen deed ze totaal niet. Verder ook geen huiduitslag.
Hele onderzoeken (bloed, echo) toentertijd gehad voor een baby van 3 dagen oud. Wij moesten toen neocate voeden en daarna ben ik dus volledig veganistisch gaan eten. En kon ik na een maand weer bv geven. Daarna (rond 6 maanden) moest ik helaas weer melk drinken om te kijken of ze er uitslag van krijgt. Gelukkig niet meer gebeurd .

Mijn zoontje had een koemelkallergie, al zeiden ze steeds bij het CB dat dat niet kon. Hij was totaal geen huilbaby, gaf geen melk terug etc. Het enige wat hij had was overal erge eczeem. Uiteindelijk in overleg met de arts van het CB toch andere voeding geprobeerd en binnen 2 weken was hij zo goed als eczeem vrij. Toch wel een allergie, gelukkig nu over deze allergie heen gegroeid. Helaas heeft hij nog wel andere allergieën.

Aan de moeders die kunstvoeding geven; welk merk raden jullie aan? Is er echt verschil tussen nutrilon en huismerken bijv?

1 like

Wij merkten hier helaas wel verschil. We gebruikten eerst Nutrilon en wilden overstappen op Kruidvat merk, maar daarvan spuugde hij een stuk meer (het was overigens al wel zo dat hij meer dan gemiddeld terug gaf). Toen wij terug gingen naar Nutrilon 1, was het spugen ook direct weer veel minder. Waar dat precies aan lag durf ik niet te zeggen, want het ging in ons geval nog om nr 1 voeding en bovendien heb ik juist veel meer verhalen gehoord zoals die van @HvO
Mijn baby is gewoon raar denk ik :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik ben heel tevreden met Hero. Die keuze vooral toen gemaakt omdat ik dat bij Picnic kon bestellen en het een stuk goedkoper is dan Nutrilon. :sweat_smile: Hij doet het er heel goed op. Nu gaat ‘ie naar de opvang en daar krijgt hij Nutrilon. Hij drinkt het allebei zonder problemen, merk geen verschil.

Ik ben op zoek naar een kraambezoek boek. Iemand tips? Heb al een heleboel ingezien, maar vind de vragen met watvoor cadeau men heeft gegeven en beroep men beoefend zo stom. En ik wil graag een mooi strak tijdloos boek, ben niet zo van de bloemetjes en opdrukjes…

Wij geven Kruidvat, scheelt de helft met Nutrilon en omdat de samenstelling van zuigelingenmelk per wet is vastgelegd is het bijna identiek. Nutrilon voegt geloof ik nog een paar extra’s toe, en voor de rest is het veel onderzoek en marketing waar je voor betaalt.
De tweeling krijgt op de opvang wel Nutrilon maar reageert niet op de afwisseling.

Overigens hoorde ik dat er een merk is wat nog iets goedkoper is dan Kruidvat en in de supermarkt verkrijgbaar, Bonbebe heet dat.

Ik heb deze gekregen; https://www.bol.com/nl/p/kraambezoekboek-zwart/9200000058997211/?Referrer=ADVNLGOO002051-G-70872865847-S-490509295670-9200000058997211&gclid=EAIaIQobChMIvr_zgoqa5AIVS-h3Ch0tEQL6EAQYAyABEgKlpfD_BwE

1 like

Wij gebruiken Hipp, hier is geen tot weinig suiker of maltodextrine aan toegevoegd en is biologisch ( dierlijke producten eten wij voornamelijk biologisch). Heel tevreden over. Even duur als Nutrilon dacht ik.

1 like

Zoon van 2 jr heeft sinds afgelopen dagen meerdere bloedneuzen gehad. Is dit normaal? Hij lijkt niet te krabben oid. Ik weet dat het kan komen door het warme weer maar vind het toch iets engs hebben :worried:

@HvO @Arya @360 @Zitzak @anon89918470 thanks voor jullie reacties! Denk dat we toch maar met nutrilon beginnen omdat hij wel wat last heeft van krampjes en reflux. Kan altijd nog overstappen als ie daar een beetje uitgegroeid is.

1 like

Wij gebruiken ook Hero, heel tevreden mee.

1 like

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met flesweigeraars? Begin toch een klein beetje wanhopig te worden. Mn zoontje is nu 3,5 maand en accepteert dus geen fles. We hebben Dr.Brown, Tommee Tippee, Medela calma en Mimijumi geprobeerd maar zonder succes. Het lijkt alsof hij niet begrijpt hoe hij moet zuigen. Volgende week gaat hij wennen op de opvang dus dan zou het fijn zijn als hij gewoon uit de fles drinkt.
Mijn vriend geeft de fles,ik ga dan de kamer uit. We hebben verschillende houdingen geprobeerd,
Hebben jullie nog tips?

Misschien heb je het al geprobeerd, maar bij ons hielp het om haar aan de borst te leggen en dan heel snel te wisselen met een flesje. Dan dronk ze vaak ongeveer 2 slokjes uit reflex en daarna duwde ze die speen weer uit haar mond. Na dat een tijdje te doen (elke dag bij 1 voeding) lijkt ze het steeds beter te snappen. We hebben nog geen volledige voeding geprobeerd ermee, maar de 20 cc die we oefenen gaat vrij soepel.

Wij gebruiken nu ook de Omneo tegen krampjes. Onze baby had wel extreem veel last (als in: hele dag door kreunen van de pijn) maar ik merk wel een verschil met de standaard Nutrilon. Wel spuugt ze nu iets vaker, dat is in jouw geval misschien minder handig met reflux, maar ook dat verschilt natuurlijk weer per baby…

1 like

Misschien niet het juiste topic hiervoor maar volgens mij heb ik geen toegang tot de andere topics omtrent zwanger/moederschap.Ik vroeg me af of jullie veel mensen in je omgeving hebben die al baby’s/kleine kindjes hebben? Ik ben 27 en mijn vriend 32 maar we zijn de eerste van al onze vrienden die een baby hebben. Niet perse erg natuurlijk, maar ik mis het wel om IRL ervaringen te delen met andere jonge ouders. Misschien hebben jullie tips om met andere mensen in contact te komen?

1 like