Tip. Morgen zijn de luiers van lidl 1 + 1 gratis. Ben zelf fan van de luiers dus ga in de ochtend meteen inslaan, ze hebben haast nooit aanbiedingen.
Heeft iemand hier ervaring met gebarentaal voor babies, van Lotte en Max bijvoorbeeld? Lijkt me echt zo leuk om te doen!
Ik heb het een tijd gedaan, vooral gebaren als āslaapā pikte hij snel op en gebruikte hij makkelijk. Vond het wel fijn voor de tussenperiode waarin hij nog niet heel veel sprak, maar toen hij heel veel begon te praten niet meer gedaan eigenlijk Deed het via een āchallengeā groep op Facebook, die had toen een maand elke dag nieuwe gebaren.
Edit: was āZeg het met je handjesā
Oh super leuk, dat ga ik even checken!
Heeft iemand hier de tip voor goedkope luiers die niet snel naar plas ruiken?
Ik lees hierboven Lidl, die ga ik zeker eens proberen.
Ben het inmiddels zat om dure Pampers te kopen, aangezien die vanaf maat 4 ineens ook in de aanbieding minimaal 20ct per stuk kosten.
Kruidvat ruikt bij onze kleine snel naar plas, en de beren luiers van AH idem!
Ik ga de aanbiedingen van Huggies eens in de gaten houden, en ik zie dat de ah luiers met plaatjes nu in de aanbieding zijn. Dank!
Lidl ruikt bij mijn zoontje niet naar plas. Etos en pampers wel. Ik hoor eigenlijk altijd van iedereen verschillende verhalen, denk gewoon een kwestie van uitproberen.
Lidl, Kruidvat en Zwitsalluiers vind ik vreselijk.
Ik zweer juist bij die Etos luiers met Woezel en Pip er op. Mijn buren haten die luiers voor hun kinderen . Kwestie van overal een klein pakje halen en testen!
Help! Mijn kleine is de afgelopen dagen zo snel overstuur⦠Na elke voeding is ze heel erg prikkelbaar, ze gaat snel huilen en over strekken. Het overstrekken is al iets waar we mee bezig zijn, bij een osteopaat geweest en de kinderfysio. Maar we weten echt niet meer wat we kunnen doen, niks helpt⦠Ik kan haar vrijwel niet wegleggen en gister was ze zo ontroostbaar, ze wilde tussen 17:30 en 22:30 niet slapen en kon maar geen houding voor haar vinden die ze fijn vond. Ze heeft wel weer geslapen vanaf 22:30 uur tot zeven uur ās ochtends.Ze is sowieso een baby die niet teveel prikkels kan hebben, maar nu is het wel heel snel huilen. Klinkt dit herkenbaar voor iemand?
En ze heeft een beetje verhoging? 37,9 graden.
Halloooo hier ben ik weer met mijn ongevraagde tips voor leuk baby speelgoed!
Rubbabu is echt een mega leuk merk. Ik heb er een zilveren vliegtuig van, gekregen als kraamcadeau en die vindt hij echt fantastisch. Ik wist alleen nooit van welk merk hij was. Maar net van mijn ouders een mega leuk autootje met een soort zacht, fluweelachtig laagje gekregen, van datzelfde merk toevallig!
Het is allemaal van een soort zacht, mega hufter proof rubber. Je kunt er dus ook mee gooien, op kwijlen etc en het gaat dus niet kapot (en komt dus ook niet zo hard aan als er mee gegooid wordt ).
Ik heb geen ervaring met babygebaren, maar wel met ondersteunende gebaren (vanuit mijn werk). Daar worden dezelfde gebaren gebruikt als bij babygebaren.
Je kan ook de app Kindergebaren gebruiken, daar staan veel alledaagse gebaren die je voor je baby zou kunnen gebruiken. Superleuk om in te zetten!
Na de kraamweek alleen maar als ik het vermoeden had dat hij niet zo lekker was. Of bijvoorbeeld meteen na het wakker worden om te zien of hij het warm genoeg had 's nachts.
Oh leuk, ga ik meteen downloaden!
Ik heb het denk ik 1x gedaan. Alles ging goed met hem dus ben het gewoon vergeten. Oepsā¦
Mag ik ff jullie mening/ervaring over het volgende: T (7 maanden) slaapt 's avonds altijd heel makkelijk in, maar wordt de laatste weken ontzettend vaak huilend wakker. Soms is hij te troosten met een speen, maar veel vaker moeten we hem echt uit bed halen (misschien dat ik het minder snel had gedaan als hij niet een tweelingzus naast hem heeft liggen die ik niet ook wakker wil hebben). Hij is dan wel stil te krijgen, maar begint weer zodra ik hem terugleg.
Om te voorkomen dat ik letterlijk 10x per nacht uit bed moet, neem ik hem steeds vaker aan het begin van de nacht maar in bed om tenminste niet elke keer er uit te hoeven. Hij wordt dan wel nog een paar keer wakker, maar niet meer elk halfuur zoals in zijn eigen bed. En ook niet zo overstuur. Misschien heeft het te maken met verlatingsangst wat rond deze leeftijs voorkomt, misschien krijgt hij tandjes, ik weet het niet.
Anywayyyy, ik twijfel nu over hoe nu verder:
- zijn ledikantje bij ons op de kamer zetten zodat hij wel onze nabijheid voelt maar toch in zijn eigen bed slaapt. En zijn zus dus op de babykamer laten
- doorgaan zoals nu en hem als hij vroeg in de nacht huilt bij ons in bed nemen want dat heeft hij blijkbaar nodig
- hem in zijn eigen bed op zijn eigen kamer laten en doorzetten, het is een fase en zo leert hij dat hij door te huilen bij ons in bed mag
- anders, namelijkā¦
Wat zouden jullie doen? De tweeling heeft altijd samen op hun eigen kamer geslapen btw, nooit bij ons. Ik ben altijd best wel āstrengā met slapen, ook overdag altijd in hun eigen bed enzo. Maar ik wil ook niet dat ik T nu iets ontzeg wat hij eigenlijk nodig heeft.
Sorry voor het epistel
Wat @Mhysa zegt zou ik ook doen.
Rond die leeftijd speelt vaak verlatingsangst. D heeft het ook heel sterk gehad. Werd ze ook elke keer na een half uur krijsend wakker. Die andere twee meiden niet, dus ik heb voor nabijheid gekozen.
Ja dit was ook mijn eerste gevoel. Ik ga ff bedje slepen! Dankjewel, ook @Mhysa!
(ik vind het dan stiekem wel sneu voor N die dan āalleen achterblijftā maar dat is natuurlijk onzin)
Sorry dat ik hier steeds kom binnenvallen met mān vragen maar soms duizelt het me het allemaal een beetje.
Ons kindje wordt eind december geboren als het goed is. Dan is het natuurlijk koud. Nu had ik gelezen over dekentjes en TOG waarden. Volgens mij wordt gezegd dat in de winter een TOG waarde van 2,5 tot 3 goed is.
Ik heb deze slaapzak gekocht, met TOG waarde 3,2:
Maar nu zei mān moeder dat een kindje toch echt wel onder een dekentje en lakentje moet. Niet alleen een slaapzak.
Ik weet het niet meerā¦wat doen jullie in de winter?
Ik het begin inderdaad onder een laken en dekentje. Toen ze begonnen met woelen en draaien heb ik alleen een slaapzak aangedaan:)
Hier slapen ze in een slaapzak en onder een dekentje. Maar een slaapzak is zo gekocht. Dus ik zou beginnen met een lakentje dekentje!