@Sambal @Taartje dank voor jullie reacties! En hoeveel TOG moet dat dekentje dan zijn? Bij prenatale zie ik vooral dekentjesmet een waarde rond de 1. Dat lijkt me toch te dun?
Afhankelijk van de temperatuur van je huis, heeft je moeder gelijk deze slaapzak zou 3 TOG hebben, maar ik heb hem ook en vindt hem niet zo warm. Hij heeft dan een korte romper en een boxpakje aan onder de slaapzak en dan ligt hij nog onder een dun wollen dekentje en nog een katoenen deken. Die stop ik aan de zijkanten en onderkant heel strak in, dat ākort opmakenā zeg maar.
En al lijkt het nu niet zo, je gaat dit allemaal super snel doorkrijgen en dan voel je zelf of er nog een dekentje overheen moet of niet. Die TOG waardes zijn niet zaligmakend.
Eerlijk gezegd nooit naar de Tog gekeken. Zoontjes zijn allebei in de winter geboren, soms dekentje extra. Beetje op gevoel eigenlijk!
Thanks! Dan ga ik daar vanmiddag naar kijken bij de Prenetal. Soms lijkt zoān baby echt hogere wiskunde hoor haha
Hear hear. Nooit begrepen, die waarde. Kan me ook niet herinneren dat dit een ādingā was bij mijn eerste
Haha oh ja die TOG⦠heb ik me ook tijdens mān zwangerschap heel ff druk om gemaakt maar ook heeeeel snel weer los gelaten haha. Geen idee nog steeds wat het precies betekent allemaal.
@Schorem zoals @Mhysa zegt, dit zijn de dingen waar je kraamzorg je mee helpt. Ik vond dat zo heerlijk. Eigenlijk hoe je echt 0,0 te weten over babyās want ze helpen je met werkelijk alles. Van goed vasthouden tot warmte van de kleding en het bedje en van het badderen tot aan handig luiers verschonen.
Edit; zorg dat je een dekentje en los lakentje in huis hebt zou ik zeggen. Letterlijk op dag 1 komt de kraamzorg al dus als zij vindt dat je baby nog iets nodig heeft, kan
@Mhysa @360 @Bathwater dank jullie wel! Ik vind dit heel fijn om te horen. Soms voel ik me nu al zoān loedermoeder die wat aanklooit en de baby is er nog niet eens. Maar jullie woorden helpen me, dankjewel!
Ik was ook heel erg bezig met TOG toen ik zwanger was. Zo druk met het perfecte dekentje. Uiteindelijk dekentje van katoen fleece gekocht in ledikant formaat. Die dan dubbel gevouwen en daarop nog een dekentje gebreid door mijn schoonmoeder. Binnen 3 maanden worstelde hij het hele ledikant door en hebben we een slaapzak gekocht.
@Zitzak Ik zou het proberen met het ledikantje op jullie kamer. En anders bij jullie in bed pakken.
Ik heb ze zelfde ervaring ! Etos is fijn !!
Ik weet dus nog steeds niet wat lakentjes eigenlijk zijn haha. Doe je die onder het dekentje? Snap dat in hotels ook nooit
Ja onder de deken, dan wordt de deken niet zo viezig.
Je ligt zelf onder alleen een dekbed?
Beetje zelfde idee toch, wij hebben een delbedovertrek om ons dekbed. Voor een baby is dat een laken
Hahaha dit heb ik echt nooit zo gezien zie echt nu de link pas. Ga ff naar het āwaar je pas laat achterkomt topicā. Vind het zelf altijd zoooo onhandig die losse lakentjes.
Hahaha je bent niet de enige. Het klinkt natuurlijk super logisch maar deze link had ik ook nog niet gelegd
Godzijdank, haha bedankt dat je dit nog toe durft te geven
Hahaha ja want ik bedenk me nu dus ook dat ik haar dekentje dan in principe minder vaak hoef te wassen? Ik was nu steeds standaard dat lakentje ĆØn dekentje
Ik bedenk me hierdoor dat ik echt die dekentjes eens zou moeten wassen hahaha. Oh wat erg.
Hahaha dat bedacht ik me gister ook met de lakentjes/dekentjes die ik in de kinderwagen heb. Na 2 maanden maar eens in de was gedaan loedermoeder alert
Warmte kan verlichten, heb je zoān hittepit kussen wat je kunt verwarmen? Er zijn ook elektrische kruiken die je makkelijk op een buikje kunt leggen. Kipkep heet het ofzo.
Verder misschien hem met zijn buikje op je arm leggen en wat wiegen. Of kleine fietsbewegingen maken met zijn beentjes, voor het geval het lucht is wat vastzit.
Veel sterkte, zo sneu voor het ventje.
Ja erg herkenbaar. Voor iedereen denk ik wel! Idd die dingen die @Zitzak zegt. Troosten, over je arm leggen, fietsen⦠Hier zie je die houding: https://www.dekraamvogel.nl/info-advies/darmkrampjes-kenmerken-tips
Mijn kleine is nu 10 weken en na een aantal rustige weken, heeft ze de afgelopen dagen weer een paar keer flinke krampjes gehad. Zeker die eerste weken vond ik het zo zwaar en zielig om te zien. Wij zijn toen gaan afwisselen met wie de nachtvoedingen/dienst draaide⦠zo waren we niet allebei helemaal gesloopt de volgende dag. (ik kon alleen niet echt door het gehuil heen slapen, maar mijn vriend wel) Ik zorgde dat ik melk had gekolfd en de nacht alleen even een flesje gaf.