De eerste week is echt intens en er komt zoveel op je af. Hormonen, vermoeidheid, het besef dat je net een klein mensje op de wereld hebt gezet. Probeer te slapen en te rusten wanneer dat lukt, en geef dingen uit handen als dat kan. Geniet lekker van de momentjes die je samen hebt… en als je moe bent dan is dat helemaal ok. Je hebt nog tijd zat samen
Heeft iemand hier een goede link van een (goedkope) verzorgingstas die ook aan de kinderwagen kan vastgeklikt worden en als rugzak gedragen kan worden? Ik dacht dat er via allieexpres een aanrader hier al eens gepost werd?
Mijn dochter is 10 weken en heeft sinds donderdag elke voeding last van oprispingen, krampjes en overstrekken. Boertjes doen lukt amper omdat ze zich gelijk overstrekt, aanleggen en voeden amper (gelukkig combinatie voeding) ze heeft duidelijk pijn, ik trek dit zo slecht. Ze is uren nog aan het “herkauwen” en vanochtend spuugde ze me helemaal onder.
Voedingen zijn nu een hele dag taak en ze slaap niet meer zoveel overdag. Gelukkig meestal wel van 01:00 tot 07:30 uur.
We gaan maandag een midweek weg en ben echt bang dat het een drama gaat worden ipv lekker genieten
Ik zou even de huisarts bellen? Want dit klinkt wel als reflux en als ze er echt zoveel last van hebben? Ik kan dan nooit zoveel met ‘groeien ze overheen’. Gewoon ad bel trekken! Misschien kan de kinderarts even zijn/haar licht er op laten schijnen?
Ja ik ga alleen maandag dus al weg. Ik zal gelijk een afspraak maken voor als we terug zijn en misschien even het consultatie bureau bellen… (al ben ik niet zo’n fan van ze)
Dan zou ik het ceeeebeeee lekker links laten liggen en rechtstreeks naar de huisarts bellen! Misschien hoef je niet eens langs en krijg je direct een verwijzing voor de kinderarts (mijn ha is daar nooit zo moeilijk in geweest dus wie weet is de jouwe ook zo chill!)
Mijn dochter deed dit ook en heeft inderdaad reflux. De voeding indikken is meestal hun eerste advies. Wellicht gewoon even bellen ookal kan je niet langs voor een afspraak?
Wij hebben achteraf te lang gewacht en nu wilt ze niet meer aan de borst drinken (negatieve associatie )
@Tessa dat is misschien wel slim. Maandagochtend maar gelijk even bellen voor advies. @Peyton ik las daar al wat over. Kijken wat de huisarts zegt en als het een drama is op vakantie dan maar zelf al starten.
Helaas lukt volledig BV hier sowieso niet. Misschien ook we hierom?
Ja die @Printemps post heb ik ook, al een jaar. Heel erg blij mee.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met Pampers Pure Protection? Ik gebruik sinds de geboorte van J Premium Protection maar weet niet goed het verschil met Pure Protection.
@Bathwater @Boppie
Dank voor jullie antwoorden. Komende week zijn sommige soorten Pampers bij AH in de bonus, vandaar de vraag, maar zelfs in de bonus komen de Pure Protection luiers nog uit op 30 cent per stuk.
J zit momenteel in maat 5 van Pampers Premium Protection en ik heb bij babydrogist.nl een mooie deal gevonden waarbij de luiers nog maar 23,9 cent per stuk zijn.
Ik heb genoeg pakken gekocht om geen verzendkosten te betalen, en ik had een kortingscode van 3 euro via de nieuwsbrief. Mooie deal, wellicht ook handig voor anderen.
Met maatje 3 gaat dat inderdaad nog, met maat 5 helaas wat minder makkelijk. De prijs die ik nu heb is volgens mij de goedkoopste.
Ja ik verlang soms terug naar de kleine maatjes, elke grotere maat worden ze een paar cent duurder.
Voordeel is wel dat je met grotere maten wat makkelijker kan inslaan omdat ze er minder snel uit groeien.
Qua voedingskussen vond ik het het belangrijkste dat ik 'm bij kon vullen. Soms zakken ze uit of worden ze slap. Kocht ik een goedkoop kussen en dan deed ik die voering daaruit in mijn voedingskussen en taaadaaaa helemaal top weer
Oooh god nee ik heb het over een voedingskussen sorryyyy .
Ik heb babynestje niet zoveel gebruikt dus an mij hebbie niks
Het is redelijk nieuw en nee je hoeft zo iets niet te hebben.
Lekker zelf weten of je je geld daaraan uit wil geven.
Juist in de box vond ik het niet nodig. Sommige baby’s gaan lekker op die ‘geborgenheid’ van zo’n nestje, maar ik deed ze wat strakker in een dekentje in de box. Als je geen box hebt, is het wel erg handig. In zo’n nestje kan je ze dan overal neerleggen (tafel, bank, grond(?)). Maar ik had ze gewoon naast me op de bank en als ik echt ff naar de keuken moest, legde ik ze in mijn voedingskussen (das dus zo’n drol kussen😂)
Denk dat het ook is omdat wij alledrie iets oudere kinderen hebben? Toen bestonden die dingen niet eens
Heel veel dingen zijn gewoon ‘leuke dingen’ bedacht door bedrijven voor winst. Niets meer niets minder.
Wanneer mag je eigenlijk de zitverkleiner uit je maxi cosi halen? Heb het idee dat ze er (3 maanden, 6,5 kilo en 64 cm) wat te groot voor wordt…waar blijft mn minibaby??
Ik heb hem nog steeds erin en ze is 9 maanden.
Ik ga eens Googlen wat er te vinden is over veiligheid etc.
Edit:
Laat maar ik heb nog een oude en die werkt iets anders. Dus aan mijn reactie heb je niks. Sorry.