Tips, ervaringen & aanraders

Wanneer mag je eigenlijk de zitverkleiner uit je maxi cosi halen? Heb het idee dat ze er (3 maanden, 6,5 kilo en 64 cm) wat te groot voor wordt…waar blijft mn minibaby??

Ik heb hem nog steeds erin en ze is 9 maanden. :face_with_hand_over_mouth:

Ik ga eens Googlen wat er te vinden is over veiligheid etc.

Edit:
Laat maar ik heb nog een oude en die werkt iets anders. Dus aan mijn reactie heb je niks. Sorry.

1 like

Gewoon even eruit halen en kijken hoe ze zonder zit, vooral der nek/hoofd. Ik had hem er met 3,5 maand uit want ze werd er wat groot voor maar als ze dan in slaap viel in de auto lag ze zo te knikkenbollen, dus toch weer een week of 2 terug gedaan en toen ging het wel goed!

1 like

Pebble plus?
Staat ergens in de handleiding… ik meen bij 65cm? Weet het niet 100%!

Wij hebben hem er vlak voor hij 3 maanden was uitgehaald, omdat hij er heel erg opgepropt in leek te zitten.

1 like

Bij mijn Cybex stond toen cm bij. Maar dat wisselt vast per stoel !

1 like

@Oprah wij hebben een nestje gekregen maar nauwelijks gebruikt :woman_shrugging:

1 like

Ik had een sleepyhead en kun echt niet zonder. Lekker op de bank slapen en er niet afrollen. Hij had veel behoefte aan geborgenheid en wou veel bij mij slapen. Ook in mijn eigen bed vond ik het een veilig idee. Ik kon niet zonder

1 like

@Oprah Bij ons werd t ook afgeraden en dat is twee jaar geleden. Inderdaad ivm rebreathing en dus zuurstof tekort. Hetzelfde voor bedbumpers enzo. Ik wil niet zeggen dat zo’n ding levensgevaarlijk is he, alles met gezond boeren verstand. Maar ik zou de baby er niet in laten liggen als je er zelf niet wakker naast zit.

4 likes

Wij hebben ook een babynestje en tot een maand of 3 erg veel gebruikt!
Vooral fijn om je baby even veilig te hebben liggen, waar dan ook. Ik vond het erg makkelijk om mee te nemen, voor een dutje ergens (in de badkamer terwijl ik douchte bijvoorbeeld).
Typisch een product waar je gemak van hebt maar ook prima zonder kunt.
Stikgevaar was ik bij de onze niet zo bang voor. Zeker tot 3 maanden was er bij onze baby nog geen sprake van rollen oid, dus zolang je een oogje in het zeil houdt kan er mijns inziens weinig misgaan.

3 likes

Maar het is wel zo waar :joy:. Tussen mijn 1e en 3e zit al een wereld van verschil mbt adviezen en producten. Als ik dingen nu lees ben ik verbaasd dat mijn zevenjarige nog leeft joh. Die kreeg eerst fruit en later pas groente :scream:

6 likes

Ik zou wel de sleepyhead kopen en geen namaak. Die zijn veel minder veilig !

1 like

Nou ik heb een redelijk nieuw kind en ben het helemaal eens met jou en @Mhysa, babynestje vond ik reteduur en niet nodig vooral. Investeer liever in een goed wipstoeltje zodat als ze daar in kunnen je lekker je handen vrij hebt haha.

5 likes

Ik vond het echt onnodig. Zelf nooit gekocht en zag er het nut niet van in, vooral niet als je een box hebt!

Heb het ook niet gemist haha. Ze zijn vaak ook nog eens prijzig dus besteed je geld liever aan ieta anders! :slight_smile:

1 like

Wipstoel is top! Box was hier echt onmisbaar bij nr 2 en 3. Want anders kon ik niet eens koffie pakken zonder baby mee te sjouwen. Lag dan direct een broer of zus bij/op/over de newborn :joy:

4 likes

Ik heb een babynestje gekregen en ben er heel blij mee. Als we haar bij ons hebben op de bank ligt ze daar in en als we bij iemand op bezoek gaan nemen we hem ook mee.

1 like

Wij gebruiken de box ook heel veel, ze vindt 't ook leuk om erin te spelen dus dat scheelt! Dan kruipt ze erheen en roept ‘DIE DIE’ en dan wilt ze erin haha. Ideaal ff half uurtje m’n handen vrij :raised_hands:t2:

3 likes

Ja dat deed ik ook altijd. Overal ging dat ding mee naar toe !

1 like

Nouuu hier 2 box haters. Want ze kunnen me dan niet meer zien… hier hebben ze allebei wel veel in een nestje gelegen, maar niet met s nachts slapen. Alleen overdag op de bank. En nu wilt ze altijd op een kleed in de buurt zijn. Al is ze na 2 tellen van t kleed af… :thinking:

Bedankt voor de Lodger tip :smiley: vandaag binnen gekomen en super blij mee! Het zijn de klittenbandjes geworden en die blijven goed zitten (maar hij heeft dan ook lekkere cankels)