Tips, ervaringen & aanraders

Mijn vk had zo’n lampje op haar hoofd om te hechten, grot-expeditie :joy:

30 likes

Ik lach ZO hard :joy:

Haha omg! :rofl:

En Thanks voor de tips dames! Ik hoop dat die vierde bevalling fijn thuis mag plaatsvinden! :heart:

3 likes

Ik dacht dat de ondersteek voor het opvangen van de placenta was. Wil hem sowieso bewaren en begraven onder een boom.
Heb 1 emmer en desnoods de dweilemmer mocht het nodig zijn. Heb een felle lamp in de slaapkamer staan.
Haha ik zie het al voor mij de vk met zo’n lamp op haar hoofd haha

Heeft iemand een (online) beval/geboorte/hypnobirthing cursus gedaan waar ie écht iets aan gehad heeft?

1 like

Oh goeie vraag, ik lees mee :slight_smile:

Nog een vraag! Hoe zit het precies met die triptrapstoelen en baby-opzetstukken enzo. Gebruikten jullie dat al vanaf de geboorte? Of gebruik je die pas vanaf een bepaalde leeftijd? Ik heb echt geeen idee waar ik moet beginnen haha :slight_smile:

Ahahha geweldig ja. Beter dat dan dat er iemand met een telefoon zaklamp moet schijnen

1 like

Ik heb een Tripp Trapp-stoel (tweedehands) met daarop een newborn-set, een kuipje waarin je baby makkelijk past. J is 5 maanden en zit er nog steeds in. De baby zit dan even hoog als jijzelf als je aan tafel zit te eten. De meningen zijn verdeeld over hoe goed de houding is, maar ik ben van mening dat als je kindje er geen uren achter elkaar in zit, het gewoon goed is. Datzelfde geldt voor maxicosi’s, wipstoeltjes etc, dus volgens mij kan het geen kwaad.

Edit: Na de newborn-set komt de babyset, een zitje waarin je baby al wat meer rechtop zit. Die moet ook los gekocht worden, dit gaan wij zeer binnenkort doen.

Wij gaan binnenkort voor het eerst een paar dagen op vakantie met baby. Natuurlijk denk ik er wel aan om kleding, luiers, verzorgingsspulletjes en de kinderwagen mee te nemen, maar zijn er nog meer dingen waarvan jullie zeggen ‘dit moet je niet vergeten!’? We blijven in NL.

2 likes

Thermometer en zetpillen :eyes:

4 likes

Oké, super bedankt! :slight_smile: jullie hebben hem dus vanaf newborn er altijd dan gezellig bijgeschoven?

Hahahaha dat had ik toen mijn hechtingen eruit werden gehaald :joy: :v:t2:

1 like

Ahhahaha ja je moet roeien met de riemen die je hebt he :rofl:

Nee hoor hier ook haha! En dat gaan we met baby 2 ook doen

Deden we met Mase wel. Maar de nieuwe wil meer aandacht ofzo dus die mag aan tafel als we eten. De newbornset hebben we van schoonzus gekregen en vanmiddag is de nieuwe Tripp Trapp bezorgd :heart_eyes:

1 like

Ik vond die stoel met newborn insert veel te duur. Nu zit mijn vriend geregeld met de baby op zijn arm te eten, omdat hij elke keer als wij willen eten gaat huilen 🤷

Klopt! En als we niet eten staat hij bij het zitgedeelte in de woonkamer.

1 like

We zijn met zoveel baby’s in verschillende fases hier dat we eigenlijk best dit soort dingen aan elkaar kunnen uitlenen of kunnen doorverkopen ofzo.

We hebben van schoonzus iig een witte “beugel” gekregen van de baby-set. Dus alleen het voorste gedeelte zonder de rugleuning. Iemand hier belang bij? We hebben zelf nog die van Mase die we straks gaan gebruiken.

1 like

Die stoel heb ik besteld bij de klossen etc dus dat is top! Ze vroegen ook van thuisbevalling? Zo ja dan krijg je zo een stoel erbij haha.

1 like

Ik ben op zoek gegaan naar een 1-op-1 bevalcursus, had geen zin in wekelijkse bijeenkomsten. Door even te zoeken in het aanbod in mijn woonstad vond ik een geschikte niet al te dure bevalcursus van 2,5 u in totaal