Tips, ervaringen & aanraders

Ik ga over anderhalve week naar een hypnobirthing cursus waar ik goede verhalen over heb gehoord, Relaxt Bevallen. Is 2 zaterdagmiddagen, maar dus nog geen idee of het wat is

Ik vind dit YouTube kanaal een tip :slight_smile: heb pas 1 video gezien, maar dit meisje is zo lief en vertelt over must-haves voor haar baby enzo. Vind haar echt heel leuk overkomen (geen gekke influencer ofzo)

2 likes

Ik wilde deze Hema slaapzak bestellen, maar ik zag dat de binnenvoering 50% viscose is. Is dat niet zweterig voor een baby? Bij de okergele met stippen is het bamboe ipv viscose, zal die dan beter zijn? Bij de gele staat een tog waarde van 1, dat is voor nu niet echt warm toch?
Hoe vallen de maten van die slaapzakjes? L zit nu qua kleding net in 62, zou hij dan nog even vooruit kunnen met 50/62 denken jullie?

Welke maxi-cosi hebben jullie? Ik kan 2 Pebbleā€™s overnemen maar vind al die systemen en fixes die daarbij horen zo onoverzichtelijkā€¦

Wij hebben dit ook, maar dan de plus.

Moet trouwens wel zeggen dat ik het isofix systeem in gebruik ultra handig vindt, maar dat het ook wel behoorlijke ruimtebeperking oplevert voor eventuele passagier (ik heb hem achter de passagiersstoel staan).

We hebben de Pebble plus en inderdaad ook de isofix erbij.
We hebben gelukkig inmiddels een station, maar je bent wel een plek kwijt en degene die bij de passagierskant voorin zit heeft vrij weinig ruimte.

Wij ook de pebble plus. Tevreden over maar neemt inderdaad wel veel ruimte in.

Ik was tata en heb voor de Cabriofix gekozen, is de goedkoopste optie! En dan wel met die familyfix er bij inderdaad. Maar die cabriofix kun je ook zonder isofix vastzetten, dus dan in de riemen. Dat vond ik vooral wel handig (naast de voordeloge prijs hehe) want dan kan dat stoeltje ook makkelijk bij bijvoorbeeld mijn ouders in de auto zonder dat we meerdere van die (dure!) Isofix dingen hoeven te kopen.

Maar goed onze baby is er natuurlijk nog niet dus kan je nog niet vertellen hoe het bevalt!

1 like

Ah oke! Weet dat er een aantal van die nieuwere modellen waren waarbij het sowieso niet kon (waren afgelopen week bij zoā€™n megastore van Prenatal) maar dan zal dat wel een uitzondering zijn!

Deze loedermoeder heeft dā€™r kind gewoon vervoerd zonder isofix en gaat dat met nr 2 precies zo doen :ok_hand:t2: Ook de cabriofix. Lekker de gordels erom en dat werkt prima. Nu zit ze ook in een stoeltje dat vast zit met gordels en ook dat vind ik een hele dikke prima.

6 likes

Hm dus als ik er 2 op de achterbank zet met een isofix moeten we allebei onze stoel naar voren zetten?

Ik ben lovewarrior niet, maar dit klopt inderdaad. Het verschilt wel per auto hoeveel ruimte er overblijft moet ik zeggen. Zelf heb ik een station en mijn vriend niet, maar bij hem houden we gek genoeg meer ruimte overā€¦

Zou het gewoon even testen in de winkel, dan weten jullie het zeker! Een isofix is niet per se veiliger, met gordel is net zo veilig mits goed vastgezet. De isofix zorgt er vooral voor dat je niet hoeft na te denken of alles goed zit en maakt het daardoor dus gemakkelijker.

Dank voor al jullie antwoorden! Ik wist niet dat het ook gewoon met gordels vastgezet kon worden. Dat scheelt iig een boel ruimte, en inderdaad gedoe/geld als we niet voor 2 autoā€™s zoā€™n isofix hoeven te hebben.

Overigens zijn de isofix systemen heel gemakkelijk over te zetten hoor. Wij hebben er ook maar 1, maar wisselen regelmatig van auto, twee keer klikken en hij is los of vast. Nou hebben jullie er straks natuurlijk meteen 2, dus kan me voorstellen dat het dan anders is misschien, maar dacht zeg het je toch nog even :relaxed:

1 like

Hema valt altijd vrij groot dus hier kan je wel even mee doen hoor. Wij hebben deze in gebruik (ander printje) en heb nooit nagedacht over de samenstelling van de stof. Is gewoon een prima, degelijke slaapzak die niet zweet.

1 like

Viscose is juist een prettige vezel! Het is (semi) natuurlijk, dus een natuurlijke vezel die wel chemisch is bewerkt. Het is ademend en neemt goed vocht op. Niet te vergelijken met polyester ofzo. Ik heb zelf shirtjes van viscose en vind het heel vergelijkbaar met katoen.

2 likes

Ah dankjewel, ik dacht dat je hem echt vast noest zetten en dat het gedoe was. Thanks!

1 like

Dit zijn de beste sloffen everrrrrrrrr!!

Die onderste trouwens; bovenste geen ervaring mee!

1 like

En ze leeft nog! :tada:
Maar echt zoveel dingen dat je achteraf of halverwege zoā€™n ohhhhh moment hebt hahaha

1 like

Wij hebben die onderste! Blijven goed zitten! Maar omdat ze van 6/12 mnd zijn, kan ze ze zelf uutdoen als ik ze niet goed genoeg aangedaan heb. Ze heeft nl nog veel ruimte over ahaha