Tips, ervaringen & aanraders

Pampers Premium Protection
Ik heb ook die van de Etos gehad, maar mijn zoontje is heel smal en deze zaten niet zo mooi als de Pampers. Ik vond ze ook echt een typische luiergeur hebben, hebben de Pampers veel minder(of ik ben er ondertussen gewoon aan gewend🤷🏼‍♀️)

Voor iedereen hier die een tweeling verwacht

3 likes

Hier ook Pampers Premium Protection. Ik wacht vaak acties af (zoals 2e pak gratis bij AH), dan komen ze op 21 cent per luier en sla ik in.
Als er even geen aanbiedingen zijn koop ik ze in Duitsland bij DM, daar is de normale prijs 29 cent per luier.
Zwitsal was hier een drama en Babylove van DM was hier voor (borstvoedings)spuitluiers te dun.

1 like

Bij bol.com kosten ze vaak maar 0,14 per stuk :see_no_evil:

En plus (supermarkt) heeft pakken met 50% korting :slight_smile:

1 like

Voor alle mensen die fan waren van de Kruidvat luiers :blush:

2 likes

Ik weet niet of ik Kruidvat nog durf te vertrouwen :joy::joy:

1 like

Premium Protection? J zit nu in maat 3 en gaat binnen niet al te lange tijd naar 4. Die vind ik niet voor 14 cent helaas.

Oooooh sorry, ze zit nog maar in maat 1-2 en dan is het idd 0,14 per stuk :sweat_smile:

De kleine maatjes zijn inderdaad lekker goedkoop! Lekker van genieten zolang ze in maatje 1-2 past. :smile:

1 like

Weet niet wie het er pas over had, maar Hema heeft de rompers in de aanbieding!
2+1 gratis
3+2 gratis
4+3 gratis

Geldt ook op die meerstuksverpakkingen

4 likes

@Unquestionable Spijjjjtttt

Zijn nu in de aanbieding maar natuurlijk de goede maat uitverkocht online en de winkels hier :((

Gebruiken jullie een neuspeer als je kindje snot in het neusje heeft? Zo ja, welke en zo nee, hoe hou je dan het neusje vrij?

Nee heb er geen een. Ik gebruikte eerste moedermelk en deed dat in het neusje, dat lost de snot een soort van op. En nu gebruik ik zoutoplossing van de apotheek. Dat kan ik er zo in druppelen!

1 like

Dank allemaal! J lijkt wat verkouden en als ze niest heeft ze ineens snot op haar lip. Ze kijkt er dan zelf ook zo verbaasd bij, “waar komt dat vandaan?”. Ze kan tijdens het voeden gewoon door haar neusje ademen gelukkig en in de nacht hoor ik haar wisselen tussen mond en neus als het iets volloopt. Maar voor het geval het erger wordt wil ik misschien een neuspeer. Ik denk dat ik voor die van Nuby ga!

J heeft echt een hele lastige huid (net als ik, maar helaas nog wat erger) en heeft vaak schrale of droge plekjes op benen, armen, wangen en borst. We hebben de afgelopen tijd van alles geprobeerd; Sudocrem, Calendulan, Bepanthen, babyvaseline etc. Sommige middeltjes hielpen enigszins, andere minder (ondanks intensief smeren), dus ik zocht naar iets nieuws.

Afgelopen vrijdag vond ik bij DM een crème die ik nog niet kende: Kaufmann’s. Heel (lekker) ouderwets qua geur en blikje, niet duur, dus ik vond het het proberen waard. Afgelopen weekend hebben we bij elke verschoning J’s schrale plekken goed ingesmeerd en het lijkt zijn vruchten af te werpen. De plekjes knappen op en J krabbelt minder! :smile:

Ik verwacht dat ze altijd wel eczematisch zal blijven, net als ik en meerdere mensen in mijn familie, maar voor nu werkt dit en lijken de plekjes minder te jeuken. Ik vind de geur erg aangenaam, het smeert fijn en de prijs is ook netjes. Het gaat om deze crème.
Ik heb voor in de luiertas ook een klein tubetje meegenomen. Die is in verhouding wel prijziger, maar je neemt het makkelijk mee onderweg.

De 25e moeten we weer naar het CB en dan ga ik aan de arts vragen wat zij er van vindt. Eventueel wil ik wel langs een dermatoloog om te beoordelen wat het precies is. Maar Kaufmann’s is in ieder geval een tip voor andere kindjes met een schrale of droge huid.

3 likes

Oh top! Ik ga aankomende week ook naar DM!
Ik heb die van dr leenarts, die ook echt goed helpt tegen plekjes, maar ik vind die structuur een beetje viezig ofzo. En dat hele potje gaat dan plakken… buh haha

1 like

Dit is vrij dik spul, en gelukkig niet plakkerig. In het blik pak je niet makkelijk te veel, en ook de tube doseert heel goed. Ik ben fan. Hopelijk helpt het ook voor jouw kindje!

1 like

We gaan naar Oostenrijk, daar zijn er ook een paar. En langs de snelweg zitten er ook een paar dus dacht dan sla ik maar wat in. Oa luiers! Heb je nog iets nodig? Anders neem ik t voor je mee!

1 like

Dat is waar haha. Limbo :upside_down_face:

2 likes