Tips, ervaringen & aanraders

Lief van je!
Ik kreeg het toen ik een jaar of 2 was en ik ben er altijd gevoelig voor gebleven. Gelukkig heb ik niet aan één stuk door last, en is het ook soms periodes weg (najaar en winter zijn het ergst bij mij). Maar omdat zij het al zo jong heeft ben ik best ongerust dat zij er erger last van gaat krijgen dan ik. Hopelijk is dat niet het geval. :slightly_smiling_face:

1 like

Iemand tips voor fiets-achterzitjes? Zie door alle bomen het bos niet meer :'D

Wij hebben een Yepp zitje, bevalt heel goed

2 likes

Ik heb urban iki stoeltjes en ben daar blij mee. Je betaalt ook niet zo veel geld als voor andere merken.

1 like

Hier ook Yepp! Vind het echte fijne stoeltjes, voor voor en achter

1 like

Omdat een aantal dames ze gebruiken en een aantal zwangeren (waaronder ik) er geïnteresseerd in zijn.
Dingen die ik me afvraag:
Welk merk gebruik je?
Wat heb je betaald voor de aanschaf?
Ben je tevreden?
Is het geen gore bende?
En vast nog wel meer waar ik niet op kan komen. Brand los!

2 likes

echt geen idee wat ik in dit topic doe, maar ik vind je vraag ‘is het een gore bende’ enorm geestig

5 likes

Leuk topic, wij gebruiken ze. En ik ben enthousiast, vind het altijd leuk om erover te praten!

Wij gebruiken de bamboozle stretch, dus met een overbroekje. Ik weet niet meer exact wat we betaald hebben, iets van 600 euro volgens mij. Voor 24 luiers, 6 overbroekje en 2 wetbags.
Voor s nachts gebruiken we nu een extra bamboe inlegger en een wolbroekje. Aan die wolbroekjes wilde ik eigenlijk niet beginnen omdat het lanoliseren zo’n gedoe is, maar het is hier het enige dat de boel s nachts droog houdt. En zo vaak hoeft dat lanoliseren nou ook weer niet gelukkig.

Qua gore bende, tja, toen ze diarree had was het niet echt fijn. Inlegvellen hebben op zo’n moment ook geen nut, er is gewoon overal poep. Dan moet je zo’n luier eerst gaan weken, daarna wassen. Niet echt fris. Aan de andere kant, ze is nu (bijna) 1 en dit is maar een paar keer nodig geweest. En daar staat tegenover dat het laatste ongelukje is gebeurd toen ze nog pampers droeg in haar eerste maand. Alles, ook die vieze diarree, blijft altijd netjes binnen de luier. Ik ga dan ook rustig zonder reserveluier de deur uit als we twee uur weggaan. Lekken gebeurt gewoon niet, als je zorgt dat het overbroekje goed zit.
Het extra wassen ben je zo aan gewend, en ik vind het echt heel fijn zo. Onze luiers zijn nooit op, nooit met stress naar de supermarkt. Ik schrok die eerste maand met pampers echt van hoeveel je er gebruikt, en wat je elke maand dus bijdraagt aan de vuilnisbelt. Echt enorm. Superblij dat we daar wat luiers betreft niet meer aan meedoen.

En het schijnt goedkoper te zijn, maar daar heb ik geen referentiekader van. Uiteindelijk kost dit natuurlijk ook wel wat, met extra inleggers, wolbroekjes, etc. Was voor ons ook niet de hoofdreden om hieraan te beginnen.

5 likes

Ik heb nog twee vragen vóór al deze antwoorden, die ook heel handig zijn, maar ik ben nog heel erg aan het twijfelen :smiley:

  1. Waarom hebben jullie voor wasbaar gekozen boven weggooi, behalve het milieu?
  2. Vind je het niet vies, dat al die poepluiers in de wasmachine gaan, waar je dan ook al je gewone kleding wast? :smiley: sorry dit is misschien een heel domme vraag.

Ik ben dus wel geïnteresseerd, maar nog niet overtuigd.

1.Het is goedkoper uiteindelijk.

  1. En de meeste poep komt op het inlegvel dus dat spoel je zo door de wc. En als het diarree is of zachter en naast het inlegvel, dan week je de ergste viezigheid eraf in een emmer en dan met biotex plus wasmiddel in de wasmachine op hoge temperatuur. Ik heb dan echt een was met alleen wasbare luiers en soms combinatie met handdoeken. De was komt er gewoon schoon uit.

Ook als je wegwerp hebt, en ze lekken ernaast of je hebt een spuitluier. Dan heb je ook een romper vol poep. Dus veel verschil is dat niet vind ik.

1 like
  1. Goedkoper en de chemicaliën
  2. Idd inlegvel. En je spoelt eerst de luiers op een kort programma met biotex. Daarna was je de luiers met evt andere was op 60 graden programma.
    Maar ik ben nog niet begonnen dus misschien vind ik het wel heel smerig.
2 likes

Oke bedankt! Ik schrok ergens van het bedrag 600€, maar daar kom je vast ook aan met gewone luiers.

Als je kijkt naar de prijs van pampers maandboxen (even als richtlijn he), die ligt meestal rond de 40/50 euro bij bol. Reken maar uit, zeker met meerdere kinderen zit je daar zo aan.

Die 600 euro was van mij, en voor ons was milieu echt de hoofdreden. We hadden de luxe dat we niet zo op de kosten hoefden te letten. Maar het kan echt goedkoper dan dat! Via AliExpress kan je geloof ik ook van alles inkopen, en überhaupt zijn er tig opties. Ook tweedehands zou je kunnen overwegen.

1 like

Ik heb zowel voor als achter een zitje van bobike. Handig dat de gordeltjes “rechtop” blijven staan, maar is geen must ofzo haha. Heb voor deze gekozen, omdat ze wit waren :sweat_smile:

1 like

Ik heb wasbare luiers via Ali indd, werken prima. Wel met de bamboo inleggers

Ik denk erover wasbare zwemluiers te kopen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Hoe lang passen ze dan in zo’n wasbare zwemluier?
Want dit lijkt me ook wel interessant, maar zoveel zwemmen we nu ook niet. Dus als hij het maar 1 of 2x aankan lijkt het me niet echt de moeite.

Oh Ideaal! Dan ga ik ook voor zo’n ding kijken.
Al heb ik wel een doos vol zwemluiers die ik van overal en nergens gekregen heb.

Bij Babyplein zijn de Waterwipes in de aanbieding met 40% korting.