Tips, ervaringen & aanraders

Hebben jullie (een video met) tips voor bekkenbodemoefeningen die je het best in de zwangerschap al kunt doen? :slight_smile:

Een kilo zand en een liter water ja :sweat_smile: Het kan ook liggen aan de wegwerp zwemluiers die ik heb hoor. Maar daar hangt me toch een bult water in als ze uit het zwembad komt.

Geen video’s oid hier. Sowieso goed om meerdere keren per dag te oefenen met aan- en ontspannen van je bekkenbodem, dat kan gewoon zittend op je stoel en niemand ziet ook dat je dat doet.

Maar heb je last van je bekken? Of is het meer uit voorzorg? Bij pijn (jaha daar ben ik weer) zou ik zeker even een afspraak maken met een bekkenbodemfysio namelijk.

Ik heb nu vooral spierversterkende oefeningen mee gekregen van mijn fysio voor het gebied rondom je bekken en buikspieren die je niet actief meer gebruikt. Dus voor je billen, schuine buikspieren en klein stukje onderrug.

Oké die, ja die doe ik :slight_smile: ik heb gelukkig nog nergens last van, maar ik lees overal dat je het écht moet doen, dus ik probeer er tussendoor aan te denken.

Help haha! Ik weet niet of ik in het juiste topic zit, dus sorry alvast als dat niet zo is!

17-2 ben ik gestopt met de pil na een miljoen jaar geslikt te hebben. 20-2 werd ik ongesteld en ik denk dat vandaag (25-2) m’n laatste dag is dat ik ongesteld ben voor deze periode. Vanochtend een ovulatietest gedaan voor het eerst in m’n leven maar die was negatief. De app Flo zegt dat ik morgen m’n grootste kans heb op zwangerschap, maar die gokt maar wat denk ik gezien dit m’n eerste ongesteldheid (neppe) is sinds stoppen met de pil Ă©n omdat de test negatief is.

Hoe werkt dit allemaal haha? Wordt echt 0 wijzer van alles wat op internet staat en ik wil iets te graag zwanger worden nu we na 10 jaar relatie besloten hebben ervoor te gaan :flushed:


Alle tips (behalve singer songwriter tips :sweat_smile::joy:) zijn welkom, thanks alvast!

@Girasol ik denk wel wat je ovulatietest klopt! Even vanuit mezelf sprekend; mijn eisprong kwam altijd pas 2 weken na de 1e dag van mn menstruatie.
Je app zal vast nog meer informatie moeten hebben voordat het jouw cyclus kent!

Ik gebruikte zelf trouwens een andere app, Clue. Heb geen ervaring met Flo maar Clue zat van het begin af aan al aardig in de richting van mijn cyclus! Ik weet niet of dat per app kan verschillen.

Ik ben op zoek naar leuke fysieke winkels met zwangerschapskleding! Of eigenlijk: een leuke winkelstad waar ze veel van die winkels hebben haha. Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen online geshopt maar m’n moeder wil graag een dagje winkelen samen.

1 like

Ik denk dat een app op dit moment weinig betrouwbaar is, omdat je eerste ‘eigen’ menstruatie zonder pil nog moet komen. Even doorgaan met de ovulatietesten!

1 like

Ja dit zou ik ook doen, eerst 1 of 2 maanden zien of er regelmaat in komt en die regelmaat dan in een app zetten.
Ik heb ook Flo gebruikt overigens, en Clue. Ondanks dezelfde invoer gaven ze beide net 1 dag verschil aan qua ovulatie. Ik weet niet wat nou uiteindelijk klopte, maar wellicht een tip als je zover bent en niet steeds ovulatietesten wil doen

1 like

Bedankt @seveneleven, @mhysa, @tessa & @Zitzak voor alle informatie! Lief jullie hulp!

Ik heb Clue ook gedownload en ingevuld, ga ze nu gewoon beide gebruiken! Ben zo ongeduldig haha, man man


1 like

Maart toch? Met terugwerkende kracht zou wel leuk zijn :grimacing:

Echt he, vreselijk :tired_face:

Ik zou tbh nu nog niks invullen, omdat dit waarschijnlijk nog niet je ‘eigen’ cyclus is maar een reactie op het stoppen met de pil. Die apps berekenen gewoon patronen aan de hand van ingevulde gegevens dus als je er dingen in zet die niet je eigen cyclus zijn, gaan die berekeningen beïnvloed worden.
Weet dat het lastig is, maar ik zou echt even 1 of 2 cycli aankijken voor je dingen gaat bijhouden.

Jep dit dus @Girasol . Begrijp dat je graag inzicht wilt maar de kans dat je deze cyclus inzicht krijgt, is niet zo groot


Jij moet ons ook nog even op de hoogte houden over paar weken hĂš (week?)

3 likes

Het is per persoon heel verschillend. Nadat ik was gestopt met de pil was ik ook gelijk begonnen aan de ovulatietesten. Alleen je kunt beter wachten tot je eerste echte menstruatie is geweest want dan weet je hoeveel dagen je cyclus ongeveer is. Het kan wel een paar maanden duren voordat die weer op de rit is. Wij deden het inderdaad om de dag en dat was vrij snel raak (in de maand na de eerste echte menstruatie was ik zwanger)
 Ik heb alleen geen enkele positieve ovulatietest gehad. :stuck_out_tongue:

1 like

Onze kleine frummel is nu 3 maand en ik merk dat ze echt super graag nieuwe dingen ontdekt.
Hebben jullie nog leuke tips / aanraders wat ik voor dr zou kunnen halen? Ik heb de meest “voor de hand liggende” dingen al wel, zoals een activity gym, wip stoel, tripp trapp newborn set, knisperboekje, knuffeltje etc. Maar misschien is er nog wel iets totaal anders wat rond deze (aankomende) periode interessant voor haar is?

1 like

Ik zweer dat ik geen Lamaze-aandelen heb en gooi Freddie de Vuurvlieg er nog eens in:

https://www.bol.com/nl/p/tomy-lamaze-freddie-de-vuurvlieg/1004004007157564/

Zoveel liefde voor dit ding, J is er dol op en ze blijft er mee spelen.

3 likes

Heb de vuurvlieg EN de octopus al hahaha!

2 likes

Ik heb ook van alles in huis, maar 1 van de grootste hits is en blijft een hydrofiele doek. Hij heeft de grootste schik met dat ding over zn gezicht leggen en er weer af halen :sweat_smile: Soms dan krijgt ‘ie hem er niet meer af en dan gaat ie keihard liggen knorren hahaha! :joy:

4 likes