Tips, ervaringen & aanraders

Niet per se nodig denk ik. Misschien ken je iemand waar je er eentje van zou kunnen lenen als je m wel eens echt nodig hebt? Ik vond t wel heel handig voor (dokters)afspraken enzo. Ik was veel alleen dus ze moest dan wel mee. Maar bij de afspraak kon ze dan gewoon in de kinderwagenbak blijven liggen.

Thanks voor de antwoorden, ja misschien is lenen wel een goed idee, en anders kun je er altijd een kopen als je het toch echt nodig hebt denk ik. Ga er nog wel even goed over nadenken, baby is er voorlopig nog niet gelukkig.

1 like

Waar heb je hem gekocht?

Musjes in Groningen!

Ik heb mijn dochter nooit in de kinderwagenwieg gehad. Bij zoon alleen gebruikt als het te heet was om te dragen (geboren in de zomer). Dus imo niet perse nodig. Je kunt er altijd een halen mocht je het toch nog missen toch? :smile:

Ah geen ervaring met het personeel daar, weet niet of het geschoolde consulenten zijn. Maar in ieder geval geen beginners. Als je wil mag je me wat foto’s via pb sturen, dan kan ik eventueel meekijken of alles goed zit?

1 like

Wat lief! Heel graag! Doe ik vanmiddag even, ze ligt nu te slapen.

1 like

Dragen in een ergonomische drager of goedgeknoopte zak is niet te vergelijken met lang in maxi cosi zitten. Het rugje volgt de natuurlijke kromming en het maakt volgens mij ook de spieren wat sterker. Lang dragen, als moeder en kind het fijn vinden, mag gelukkig gewoon :slight_smile:

De wagenbak max 4x gebruikt (platliggen was drama dus droeg altijd onderweg en ook heel veel thuis), nu met het buggydeel pas wat meer.

1 like

Oh top dat wist ik helemaal niet! Kan niet wachten om dr heerlijk te dragen.

1 like

Hahaha herkenbaar. Wij hebben van prenatal eigen merk (zwart met stipjes/hartjes/streepjes) en die blijven zitten! Die van Hema, H&m en Lidl liggen hier verspreid door het hele huis, geen aanraders :joy: M’n zus zei dat die van Noppies ook goed zijn.

1 like

Ik heb altijd hele dikke met antislip van de Hennes. Zijn echt de enige die blijven zitten want ze zijn ook heel hoog.

3 likes

Een maillot :stuck_out_tongue:

4 likes

Aw ik heb geen kinderen hoor dus ik zei maar wat! Maar mijn oppaskinderen kregen altijd maillots aan omdat anders die sokken na 5 minuten uit (en kwijt) waren :slight_smile:

2 likes

Ik vind baby’s in maillots ook wel echt heel schattig :smiley:

2 likes

Haha mijn vriend zei laatst nog dat een maillot zo handig was! Hier is ze inmiddels denk ik 59/60 cm en draagt ze prenatal maat 56 en H&M 50/56 maillots. H&M valt wat groter dan prenatal maar ze draagt dus ongeveer haar eigen maat, iig niet groter.

2 likes

Ja inderdaad maillot voor de herfst/winter. Soms lente ivm jurkjes. Dat vind ik zo handig en geen gedoe met sokken kwijt. :see_no_evil:

@Belle
Die dragen ze hier best lang dus die maillot. En wat ik nog doe is eerst maillot en dan de romper overheen en dicht. Kan hij er ook niet afrollen enzo.

Hm was voor mijn kinderen vaak te lang dus die kocht ik niet. Action heeft ook fijne.

2 likes

Zouden jullie kunnen vertellen waar je op moet letten bij het kopen van een kinderwagen? Ik heb al veel goede aanraders voorbij zien komen en de dingen die ik zo opvang zijn:

Bak moet naar binnen en buiten kunnen?
Stang verhogen/verlagen.
Zijn wielen geschikt voor ander terrein.
Nog iets? :slight_smile: alvast bedankt. Als je zo’n noob bent zonder moedervriendinnen heb je echt geen idee waar je moet beginnen.

Ik ben gaan proefrijden bij baby.park. Daar hebben ze zo’n baan met verschillende ondergronden haha. Voelde me zo’n intens kneusje toen ik daar liep, maar was wel leuk om uit te proberen!

2 likes

Echt uittesten in de winkel. Ben je een stadsmens of kom je graag in de natuur? Hoe groot is jullie auto? en in hoeverre moet de KW uit elkaar gehaald worden. Prijs uiteraard is belangrijk. Ik ben ook echt van bijpassende accessoires dus dan kan wel duur worden.

Wij hebben zelf al 2 jaar de Joolz GEO naar alle tevredenheid. De frame is recent stuk gegaan en hebben zonder kosten een compleet nieuwe frame gekregen.

Veel van mijn vriendinnen hebben er een van Mutsy en zijn daar erg tevreden over.

Ok top, dankjewel! Ik weet nog echt zo weinig, dus dit helpt haha. En als je dan zo’n trio-ding hebt kan je kind natuurlijk eerst in dat bakje en dan in het stoeltje, dan gaat zo’n ding ook wel een paar jaar mee toch? (Sorry als ik heel domme vragen stel :relaxed: )

@Unquestionable wij hebben ook al zo’nmega babywarenhuis gevonden hier :smiley: gaan erheen als iedereen het met 12 weken weet haha. Geen zin om daar collega’s tegen te komen!