Tips, ervaringen & aanraders

Ja idd bij de Joolz heb je eerst een wieg tot 6mnd ongeveer. Vervolgens een zitje die je een paar jaar kunt gebruiken afh grootte en lengte van je kind.

Een buggy is trouwens ook handig voor de vakanties.

1 like

Want een buggy is weer iets anders dan een kinderwagen… ? :sweat_smile: hahaha Oke ik ga even de prenatal website doorspitten haha

1 like

Bij mij hetzelfde. Twee kinderen die nooit in de wagenbak wilde. Later en nu dus wel het zitgedeelte. Ik gebruik de draagzak dus ook heel vaak

hahaha ja buggy is een simpele KW zeg maar. Vaak vrij goedkoop rondom 100 euro.

Bedankt! Mijn vriend zit zich te verdiepen en roept af en toe: WAT DUIZEND EURO?!! of: Wil je er meteen nog een?! Want dan moeten we dus een duo wagen!!

Haha :smiley:

1 like

Een echte buggy vind ik zonder van het geld. Een kinderwagen loopt veel fijner

Wij zijn wel overgestapt op een buggy. Vriend kocht een cabrio (verstandige keuze paps!) en daar paste de kinderwagen niet in. Maar op een gegeven moment vond ik Mase ook te groot voor de kinderwagen (Stokke Xplory). Of het kwam omdat we toen de buggy gewend waren. Ze kunnen zogenaamd tot 4 jr in de kinderwagen, maar het zag er echt niet uit. Terwijl hij in de buggy nog prima past. En op vakantie was het superfijn om het mee te hebben.

-edit-
Wij hebben wel een “duurdere” buggy van easywalker dus niet zo’n plastic geval van de kruidvat. Denk dat dat ook verschil maakt.

3 likes

Volgens mij heb ik weleens onze hierboven besproken. Wij hebben een Dubatti kinderwagen met all terrain banden (ipv de stadsbandjes die een Joolz heeft), voor de complete wagen, reiswieg + buggy opzet, boodschappentas etc waren we ongeveer €1160 kwijt.

Ik lees net (voor het eerst) dat je nieuwe hydrofielen een paar keer moet wassen? Ze nemen dan beter water op. Iemand ervaring met deze water -en stroomverspilling?

Ik ga ze sowieso niet strijken. De vorige keer wel gedaan en ze nemen dan haast geen water op. Oepsie, beginnersfoutje bedankt.

Hier ook dubatti !

Ik moet er 10 gewassen en gestreken hebben voor de bevalling. Dat gaat ook de enige keer worden dat ik dat ga doen ahah!

2 likes

Sowieso als je thuis bevalt, want door het strijken dood je aaaaaalle bacteriën :roll_eyes:

Ik heb ze de vorige keer gestreken omdat ik alles netjes in de kast wilde hebben haha knettergek

Wij hebben een buggy en een kinderwagen maar ik gebruik de buggy eigenlijk nooit, behalve als we met het vliegtuig op vakantie gaan.
De kinderwagen loopt gewoon veel soepeler.
Nou moet ik wel zeggen dat ik de kinderwagen ook niet zoveel meer gebruik want mijn 2-jarige is tenslotte ‘al groot’. (Zijn eigen woorden)

ik zou persoonlijk wollen maillots aanbevelen, ziloen.nl heeft ze volgens mij al vanaf maat 56

2 likes

Bij mij wordt alles gestreken! Mensen die een hydrofiel gekreukt uit hun luiertas halen, krijg ik de kriebels van haha. Maar dat zegt meer over mij, ik kan maar 1 ding goed in het huishouden en dat is strijken dus ik haal hier mijn identiteit uit😁

2 likes

Ohhh ik wil thuisbevallen deze keer. Dus dan moet alles gestreken zijn? Wie heeft daar tijd voor!?!? Ik ben blij als ik om 19:00 klaar ben met de hele dag. :unamused:

Ik heb eerst alles gestreken thuis. Maar hoe meer kinderen, hoe minder strijk tijd ik heb en überhaupt zin heb daarin. :see_no_evil:

2 likes

Je hoeft alleen de hydrofielen voor tijdens de bevalling te strijken. Geen idee hoeveel dat er zijn haha. Maar het kindje van @HvO doet het ook nog ondanks de ongestreken hydrofielen dus jaaaaa

Is dit je 1e thuisbevalling?

4 likes

Hahaha, gelukkig dat het kindje het nog doet. Zou wat zijn. Nee gaat niet zo goed, wat was de oorzaak. Ongestreken hydrofielen.

Ja de eerste keer. Twee keer in het ziekenhuis geweest en beide keer zonder pijnstilling. Dat ik dacht. Ik had ook thuis kunnen zijn en niet na twee uur weer in de auto hoeven te zitten met een beurse kont. :see_no_evil:

4 likes

Tweedehands wolletjes op FB is ook een goede groep om het wat goedkoper te vinden!

1 like

Haha twee keer thuis bevallen (of nou ja eerste keer lastminute toch ziekenhuis maar alle hydrofielen lagen al klaar👻) en de VK’s hebben er niks van gezegd dat er niets gestreken was. Überhaupt niet dat het zou moeten eihenlijk?

2 likes