Tips, ervaringen & aanraders

Leuk hè, J vindt een hydrofieldoek ook vaak heel leuk speelgoed. Helemaal als ik ‘kiekeboe’ met haar doe.

1 like

Vanaf welke leeftijd is deze handig? :see_no_evil:

Ik kocht hem toen J 10 weken was. Meteen een hit, al speelde ze er toen nog niet zo woest mee als nu
(6 maanden). :joy:

Ik vind hem echt leuk. Ik ga hem denk ik alvast kopen! :smiley:

1 like

Haha, ik lees nu pas dat je hem al hebt en ook de vraagsteller bent. :joy:
Wij hebben voor J dus de vuurvlieg, diverse knisperboekjes, een knisperNijntje (zeer favoriet naast Freddie), een boxspiraal, een babygym, diverse labeldoekjes en knuffeldoekjes met beestjes er aan, een mobile, en diverse ‘gewone’ knuffels.

Afgelopen zondag had ze heel veel last van haar tandvlees omdat haar boventanden op het punt staan door te breken. Ik zat met haar op de bank en ze was echt ontroostbaar en ik had geen speeltjes binnen handbereik. Toen lag er een Digestives-wikkel op de salontafel en aangezien het een schone, lege wikkel was, heb ik haar die gegeven. Een soort megaknisperspeeltje dus. Ze vond het fantastisch. Ik heb haar er op mijn schoon mee laten spelen, zodat er geen gevaarlijke situatie kon ontstaan, maar het leidde haar helemaal af van de pijn en het huilen. Soms is het zo simpel. :blush:

Edit: Best veel Nijntje als ik het zo teruglees. :joy: Mijn man en ik zijn beiden fan van Nijntje zolang het maar niet knaloranje is.

1 like

Volgen jullie nog leuke aanstaande moeders op social media?

Het gaat vooral om de lagere instap en evt meer ruimte voor. Kwestie van proberen met een voorzitje op een gewone fiets en een ‘mamafiets’ (stom woord eigenlijk). Ik vind het met twee wel een must trouwens, ivm stuurslot en stevige standaard enzo. Maar is echt een persoonlijk ding!

1 like

Ik fiets met mijn zoontje van 1,5 jaar op een gewone fiets. Ik vind het geen probleem, prima te doen. Goed tegen de fiets aan blijven staan / stuur vasthouden als je hem erin en eruit haalt, maar that’s it.

1 like

Ja zo eentje heb ik! Prima te doen.

1 like

Met 1 kind vind ik een gewone fiets fijn, maar ik moet zeggen dat ik nu met 2 wel erg blij ben met mijn ‘mamafiets’. Vanwege de lage instap, de ruimte voor en omdat hij door het type standaard stevig los kan staan. Dat is makkelijk met kinderen en spullen in en uit laden. Ik heb er eentje 2e hands gekocht

1 like

Stuurslot en stevige standaard lijkt mij wel fijn. Scheelt dat ik dat al heb op mijn gewone fiets !

1 like

Ik heb de fout gemaakt om allemaal hippe babywinkels te volgen op insta waar ze allemaal lakentjes van 60€ per stuk verkopen. Nu heb ik dus het probleem dat ik me een ontaarde moeder voel omdat ik dat niet heb EN nog een vraag: overal worden van die hippe (duur!!) bumpers verkocht voor in het wiegje. Dat ziet er heel leuk uit, maar wordt toch afgeraden wegen stikkingsgevaar? Het verbaast me wel een beetje want ik zie ze echt ooooveral.

Dat iets afgeraden of aangeraden wordt wilt niet zeggen dat iedereen ervoor kiest om die adviezen te volgen. De kraamzorg trekt ze iig direct uit de wieg maar wat jij doet als ze weg is, mag je zelf bepalen.

Ja dat snap ik :slight_smile: maar ik dacht dat ik me misschien vergiste of twee bumpers door elkaar haalde ofzo, daarom begon ik er hier even over.

Nope, ze worden inderdaad heel veel verkocht!

Net als kruikzakken, die mogen van de kraamzorg ook niet. Je moet een hydrofiele luier er omheen wikkelen en knopen. Door de knoop kunnen ze niet wegrollen. Een kruikzak is helemaal glad waardoor ze wel zouden kunnen rollen…

2 likes

HAHa hier juist precies andersom?? Wij mochten geen hydrofielen gebruiken, man is in kraamweek kruikzakken gaan kopen (is alweer wat jaar geleden trouwens).

Huuuuuh raar, zal wel aan de regio liggen :sweat_smile: Vond het sowieso raar dat die dingen zoooooveel werden verkocht terwijl ze Streng Verboden waren.

1 like

Kijk bij onze kraamzorg staan ze ook op de uitzetlijst https://www.isiskraamzorg.nl/friksbeheer/wp-content/uploads/2018/10/Checklist-Isis-Kraamzorg.pdf

:joy::joy::joy::joy: so weird

1 like

Maar jij gebruikt ook de kraamzorg van Isis, dus kunnen we die vertrouwen? :wink:

5 likes