Tips, ervaringen & aanraders

Hier deden ze én kruikzak én hydrofiele doek erom. De dag dat ze weg was heb ik dat irritante geknoop met de hydrofiele doek direct gedumpt.

1 like

:flushed: nu je het zegt :scream:

Hier worden kruikzakken ook afgeraden net als die bumpers. Ik koop het dan ook echt niet.

Scheelt ook weer extra kosten haha. En die dingen raak je toch niet echt kwijt.

Ik heb wiegbumpers en kruikenzakken. Kraamzorg heeft er niks van gezegd.

Huh maar ze zijn toch niet omdat ze kwijtraken? Die zakken of hydrofiel er om zijn toch omdat je/de baby zich anders aan die kruiken brandt? Of niet? Ik ben al wat langer moeder en heb ze drie meer moeten gebruiken en bedenk me nu ineens IK HEB GEEN IDEE :joy::joy::joy::joy::joy:

Ik heb ze bij alle drie kinderen niet gebruikt (kruik zakken en bedbumpers) en ga ze nu ook niet aanschaffen haha.

Bedoelde meer van als je ze niet hoeft aan te schaffen, hoef je ze ook niet kwijt te raken qua verkopen. Dat soort dingen verkopen niet zo door haha.

1 like

Ik gebruik wat de mensen in huis hebben (of juist niet) Ik snap dat de knoop handig is en dat het daardoor niet wegrolt maar in principe gebruik je een kruik toch alleen om he tbedje voor te verwarmen tenzij een kind ondertemp heeft en de vk iets anders adviseert :smile: Heb het idee dat de kraamverzorgers in bepaalde delen in het land wel heel streng zijn. Tuurlijk snap ik sommige adviezen maar bij sommige dingen moet je gewoon je boerenverstand gebruiken toch :see_no_evil:

1 like

Oh ben jij kraamverzorgende? Mag ik je dan heel even iets vragen? :grin:

Wat is het algemene advies ten aanzien van tweelingen in hetzelfde bedje laten slapen? Ik lees enerzijds niet doen, anderzijds dat als je ze niet onder hetzelfde dekentje legt dat er geen warmtestuwing kan ontstaan. En dat ze juist kalmeren van elkaars nabijheid.

Ik overweeg om de èèn aan het hoofdeinde van het ledikant te leggen met zijn voetjes en de ander met haar voetjes aan het voeteneind. Bedje dubbel opgemaakt zeg maar, met hun hoofdjes in het midden in elkaars buurt. Maar als er ook maar een beetje twijfel is over de veiligheid doe ik het niet

Klopt ja :blush: Ik heb helaas nog niet bij tweelingen mogen kramen dus ik kan je op dit gebied helaas niet veel advies geven. Ik weet wel dat wij adviseren om tweelingen elk in hun eigen bedje/wiegje te laten slapen. (Nu denken jullie vast van huh zij moet dat toch wel weten maar ik overleg sws heel veel met vk) Overdag kunnen ze bijvoorbeeld wel samen in de box maar dat is dus wel ‘onder toezicht’. Sowieso moet je doen waar je je goed bij voelt! Ik denk ook dat er niet 1 goede manier is maar dat je moet kijken naar de hele situatie en dat het advies ook afhankelijk is van meerdere factoren. Het lijkt mij trouwens wel heel leuk om een keer bij een tweeling te kramen. Oja sorry mss heb je dus niet veel aan dit antwoord sorry :see_no_evil:

1 like

Handmade Goodness maakt hele leuke voor 50 euro.

Vandaag heb ik J een hapje gegeven waar ze helemaal enthousiast van werd: Hipp Milchbrei.

Ik heb deze meegenomen tijdens het laatste bezoek aan DM maar van alle smaakjes die ik kocht, had ik er maar eentje meegenomen (om uit te proberen). Dit was het eerste hapje dat ze echt lekker vond, ze deed steeds haar mondje enthousiast weer open en had haar portie snel op.
Sowieso vind ik Hipp echt een fijn merk qua babyvoeding omdat er zoveel keus is, de volgende keer bij DM zal ik hier wat extra van meenemen omdat deze smaak zo goed ontvangen werd.

1 like

Ze hadden laatst bij de Action ook leuke boxkleden. Ik heb er eentje gekocht voor erbij zeg maar haha

1 like

Zulke mooie lakens en dekens hebben ze ook! :heart_eyes: Als ik de werking van mn naaimachine een beetje onder de knie heb wil ik zelf graag wat dekentjes of hoezen maken.

1 like

Zeeman had laatst ook wel leuke boxkleden, oa met een zwart wit spikkeltje

90 euro is ook wel echt duur ja :sweat_smile:. Maar eerlijk is eerlijk; het is iets wat in je woonkamer ligt! Er zijn zeker goedkopere en hele mooie opties te vinden, vooral op sites van mensen die ze zelf maken. Kan je zelf kleuren/stoffen kiezen en is 'ie helemaal naar je zin!

Wat vinden jullie leuke cadeaus voor een doop? Ik hou niet zo van die traditionele ideeën (bestek met je naam op e.d.), maar ik ben meter, dus ik wil wel een mooi cadeau geven. De vorige keer heb ik een hele leuke loopfiets gegeven en ik denk nu aan een houten loopwagen, maar dat is misschien iets te veel van hetzelfde, dus ik ben op zoek naar andere ideeën.

(Zowel ikzelf als de ouders zijn niet gelovig, dus het hoeft niet iets christelijks ofzo te zijn.)

Dan ben ik wel benieuwd waarom ze hun kind dopen, als ze niet gelovig zijn? Als je dat wilt uitleggen tenminste :slight_smile:

2 likes

Een houten hobbelpaard!

Traditie en om de lieve vrede te bewaren met de familie.

@Baratheon Dat is inderdaad ook leuk! Dank je wel.

Wij hebben een hobbel mammoet cadeau gedaan bij de laatste doop in de familie.