Tips, ervaringen & aanraders

Omg ik ging dit googlen en wat is dit schattig!

Een houten stoeltje net naam/geboortedatum/gewicht/tijd. Ik heb t er wel subtiel op laten zetten omdat ik niet van kitsch hou maar je kunt t zo gek maken als je wil. Je kunt er ook het geboortekaartje in laten verwerken. Er zijn ook bijpassende tafeltjes. Staat nog steeds bij hun in de woonkamer en kind gebruikt het stoeltje ook echt.

Wat voor autostoel hebben jullie? We willen zo’n draaibare die ook wel een tijdje mee kan. Maar die krengen zijn echt duur.

Wij hebben zo’n draaibare. De assisfix uit mijn hoofd. Inderdaad duur, maar ik ben er nog elke dag zo blij mee! Kind zit er zo in, ook fijn dat ze dus naar voren en naar achteren kan kijken. Hij gaat ook mee tot ze vier is, dus dan valt het bedrag per jaar nog een beetje mee. Zo praat ik het voor mezelf goed, haha. Het is gewoon een klap geld, maar voor ons elke cent waard geweest.

1 like

Haha, dit is fantastisch!! Helaas boven m’n budget.

@WhereTheLightIs Tof idee, ze hebben alleen ook al een ouder dochtertje en ik vrees een beetje dat zij het stoeltje in zou palmen.

1 like

wij hebben een draaibare autostoel van Britain Römer. Kan tot een leeftijd van 4 jaar of 18 kg. Erg tevreden mee!

1 like

Thanks! Ik ga even kijken naar die jullie noemden!

Diverse soorten Pampers zijn deze week gratis bij AH!
Ik heb pampers maat 4 pants ingeslagen, in de veronderstelling dat het gewone Pampers waren. Hopelijk bevallen de pants, ik heb er geen ervaring mee nog.

2 likes

Gratis ja? Wel héle goede deal dan :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

In de reclame zien die pants er heel makkelijk uit, maar als je kind alle kanten op draait gaan ze nog moeilijker aan dan een gewone luier. Mijn zoontje vond het ook maar niks als ik ze aandeed, dat gefriemel om zijn benen. Openscheuren ging ook niet lekker dus als hij dan gepoept had was dat ook irritant( ik denk eigenlijk dat de conclusie is dat ik er gewoon te onhandig voor ben🤷🏼‍♀️)

1 like

Haha ik bedoel tweede gratis. :joy:

1 like

Wij hebben ook een pak broenjes geprobeerd en vonden ze ook niet handig. Hebben nu weer gewoon de plakkers.

Over een maandje wil ik starten met fruithapjes.
Je hebt zoooveel verschillende apparaten die allemaal even handig lijken, maar is dit ook zo, of zijn dit totale miskopen?

Ik ben weliswaar zelf pas net gestart, maar heb wel ook ervaring met mijn oppaskinderen en een tijdje op een kdv gewerkt. Maar ik deed/doe het altijd gewoon met een staafmixer en/of blender en dat werkt super goed. Het enige is dat je de groentes dan wel eerst moet koken (terwijl sommige apparaten dat ook meteen meepakken), maar dat vond ik nooit veel moeite omdat ik toch al aan het koken was.

Ik ben begonnen met stukjes geven met 6 maanden, dan hoef je helemaal geen dure apparaten etc daarvoor aan te schaffen. Ik denk dat je ook prima met je eigen keukenmachine iets kan maken!

3 likes

Wij hebben deze en heb er bij M. heel veel gebruik van gemaakt! Ik vond het het geld waard. Volgens mij hadden we toen nog geen staafmixer dus we hadden iig iets nodig om te pureren. En de stoomfunctie is superhandig. Is ook niet zo’n heel groot en lomp apparaat.

Deze had ik bij mijn oppaskindjes idd, en altijd voorgenomen deze bij mijn eigen kind ook te halen. Werkt zooo fijn!

Om aardappelen en groenten te stomen hebben wij gebruik gemaakt van een ouderwetse stoombloem van een paar euro. Zo’n ding wat je in een pannetje zet. Past ook lekker veel in zodat je een flinke portie kunt maken en invriezen. Stoombloem en pannetje daarna lekker makkelijk in de vaatwasser. We zijn wel ook pas op een latere leeftijd begonnen met hapjes dus we hebben niet gepureerd, wel geprakt met een vork als het wat grof was.

1 like

Welke creme is aan te raden bij een droog gezichtje? Ze heeft vooral veel velletjes bij en tussen haar wenkbrauwen en op dr wangetje een plekje

Die van dr. Leenarts voor droge huid is ook fijn!