Tips, ervaringen & aanraders

Ik wil ook graag een wobbel! Maar twijfel of daar veel mee gespeeld wordt?
De regenboog van Grimms vind ik ook super mooi. Maar zou ook bang zijn dat er minder mee gespeeld wordt.
@Tom_Riddle is zelf heel creatief en maakt er supermooie dingen mee, maar zelf zou ik zoiets niet snel bedenken…

2 likes

Pure Shea butter! Ik heb 'm via Holistic Doula.

Wat vonden jullie nou echt leuke kraamcadeaus? Betreft een kindje wat in december is geboren. Houd zelf wel van boeken en wat duurzaam speelgoed. Tips?

Ja boeken zijn leuk! En houten speelgoed vind ik heel leuk, bijv alvast een blokkenwagen ofzo. En gepersonaliseerde cadeaus vond ik ook heel leuk.

Edit: blijkbaar vind ik veel dingen ‘leuk’

3 likes

Het is onwijs persoonlijk maar eerlijk? Ik vond cadeaus waar mensen duidelijk over nagedacht hadden of die ze zelf mooi in hadden gepakt echt al heel erg lief. In dit geval misschien een mooi kinderboek (denk klassiekers, sprookjesboeken etc), houten blokken (in zo’n emmertje) etc. Vooral niet per se denken aan de leeftijd van nu, ik vond boeken enzo juist heel leuk om uit te stallen op de babykamers, tot ze er oud genoeg voor waren.

(Ik vond iets voor mezelf trouwens ook altijd heel fijn. Chocola, wijn, douchegel, tijdschriften en boeken hahahaha)

2 likes

Dit account! :sob: Nu wil ik echt alles van Grimm

Haha volgens mij wordt die vraag hier heel vaak gesteld.
Wat ik echt heel fijn vond:

  • Puckababy (piep)
  • Nestje heb ik de eerste 3 maand super veel gebruikt en nu gebruik ik hem echt nooit meer.
  • Activitygym
  • Wipstoeltje, ik heb die van Baby Bjorn en die vind ik super chill!
1 like

vergeet de dingen niet die je gewoon heeeeel graag wilt maar ‘zonde’ vindt om te kopen! Ik had bijv een prachtige ledikantdeken gezien maar dat ding was zoooo duur. Heb tranen met tuiten gehuild toen ik 'm tijdens mijn shower kreeg van mijn moeder :heart:. Zelfde gold voor een mooie poster op de babykamer. Die praktische dingen kocht ik zelf wel, het waren voor mij net die bijzondere dingen :heart:

4 likes

@tessa en @Baratheon deze is het geworden! Plus bonbons van een chocolatier

3 likes

Wij hebben een kleine versie van Grimm’s regenboog en er wordt echt leuk mee gespeeld. Het prikkelt enorm de fantasie van kinderen. Ik denk dat ik de grote versie nog wel een keer er bij ga kopen.

Wij hebben een soort goedkopere versie van de Wobbel (vond ik echt te duur). Namelijk de Creatimber rockerboard. Bijna elke dag speelt mijn zoon er mee. Hij gebruikt het als glijbaan en zet het tegen dingen aan. Hij gaat er op staan en heen en weer wippen op allerlei manieren. Vandaag nog gebruikt als grote treintunnel waar hij een spoor onder had gebouwd. Hij laat er ook auto’s overheen rijden. Er is ook mee gespeeld dat het een slee was. Als een soort wip. En af en toe ook als rustplekje met een schapenvachtje er in en dan zet ik een audioboek op en gaat zoon er een beetje in wiegen. En het wordt ook ingezet als keukentrapje. Ik was er sceptisch over, maar is hier een hit. Ik ben echt fan van speelgoed met open ended play

7 likes

Te gek!!! Echt een topcadeau!

1 like

Grappig dat die kinderen er zo veel meer mee kunnen dan je als volwassene misschien bedenkt. Ik dacht echt altijd bij de Wobbel ‘whyyy ga je daar zoveel geld aan uitgeven, daar kun je toch niks mee’ maar er is duidelijk een boel fantasie verloren gegaan bij mij de afgelopen 30+ jaar :joy:

4 likes

Echt he. Ik begreep ook totaal niet waarom een houten plank nou zo’n hype was.

1 like

Nu wil ik ook een wobbel!

Hebben jullie nog dé tip voor babies die potgrond uit de plantenpot trekken (en het dan ook het liefst opeten)? Ik kom niet verder dan wat aluminiumfolie er op leggen, maar dat is zo lelijk.

1 like

Mijn oppaskindje van 1,5 is echt een drama met tandenpoetsen. Eerst hielp het nog om samen heel hard AAAAAAAH te roepen en dan kon ik nog snel poetsen als hij zijn mond open had maar dat werkt niet meer. Iemand tips?

Een liedje via YouTube opzetten? Elmo - brush your teeth hebben we veel gebruikt. En als ze wat groter zijn een zandloper gebruiken. En als ze nog groter zijn: ik zie je boterham tussen je tanden/je tanden zijn bruin/je hebt een stinkbekkie.

3 likes

Je hebt een stinkbekkie. Is dat een liedje? :joy: Geniaal.

Zal ik de volgende keer tegen mijn man roepen als hij in de ochtend boemboemdingen wil doen zonder eerst zijn tanden te hebben gepoetst.

4 likes

Mase zei laatst tegen mijn vriend: een beetje stink geeft niet, maar van jou is heel erg :joy:

9 likes

Ik zing bij dochter ook een liedje, maar t gaat nog steeds niet echt van harte