Tips, ervaringen & aanraders

Ik had die rekensom nog helemaal niet gemaakt :joy:

1 like

10 stuks!!!

1 like

Raar, nog nooit zoiets gekregen! Onze kamer was trouwens ijskoud want we wisten niet hoe de verwarming in ons nieuwe huis aan moest. Toen heeft de VK kaarsjes aangestoken voor de warmte en ben ik bevallen in het kaarslicht haha. Zo leuk. Volgens mij vallen al die regeltjes wel mee maar zal ook wel liggen wie je hebt.

6 likes

Haha nee was meer bedoeld dat die laatste twee keer had eigenlijk gewoon makkelijk thuis gekund. Die eerste was gewoon een kut bevalling hahahaha.

1 like

Geen 10 gestreken hydrofielen? Geen verwarming? Sorry jij moet naar het ziekenhuis. :rofl:

6 likes

Wat zijn jullie ervaringen trouwens qua duur van volgende bevallingen? Eerste was zes uur en tweede drie, krijg ik er nu een van 1,5?:hushed:

1 like

Ben ik ook wel benieuwd naar! Eerste was 1,5 uur. Komt deze dan in 45 min?! :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Eerste: 19 uur begin tot einde
Tweede: 5 uur begin tot einde
Derde: drie dagen bezig geweest het zette steeds maar niet door. Vijf uur weeën en dan weer niks. Tweede dag 6 uur weeën en dan weer niks. En derde dag eindelijk zette het door.

1 like

Iemand Cadeautips voor mijn baby die eind december jarig is?
Ik ben al wel even aan het rondkijken maar zie door de bomen het bos niet meer.
Kleding geven vind ik nog het beste idee, maar opa en oma willen een “echt” cadeau geven

image
Mijn dochter heeft voor haar eerste verjaardag vorige week deze houten speelkubus gekregen. Groot succes!

6 likes

Ja deze is bij ons ook erg geliefd en leuk voor de motoriek.

En als je er dan 9 hebt? Mag je dan niet bevallen? :sweat_smile:
‘Sorry mevrouw maar u heeft dus echt niet goed naar de lijst gekeken. En de kamer is ook 0,2 graden kouder dan gewenst. We komen volgende week wel terug’.

(Oké super flauw snap echt wel waarom ze dit soort dingen opstellen)

3 likes

Ik heb even ervaringen nodig. Ik ben 16 weken zwanger van de eerste. Op de een of andere manier ben ik constant heel bang dat er iets niet goed gaat. Dit komt omdat in mijn omgeving veel miskramen zijn geweest. Ook rond de 16/17 weken. Daarnaast voel ik de baby ook nog niet (logisch). Ik krijg hier veel spanningen door en weet dat het eigenlijk ongegrond is. Mijn 12 weken echo was ook gewoon goed. Hebben hier mensen ook dit gevoel gehad? En hoe ging je daar dan mee om?

Heel kut, maar gewoon afwachten. De eerste weken leefde ik van controle naar controle. Want alleen daar kreeg ik de bevestiging dat er een baby was. Was verder niet misselijk (hoewel je ook met een miskraam nog steeds zwangerschapsklachten kunt ervaren door de hormonen), alleen heel moe.

En op een gegeven moment voelde ik de baby en kon ik het meer loslaten en ervan genieten. Bij beide kids was dat precies na de 20 wekenecho.

Inderdaad proefrijden in een babywinkel zodat je ze even kan voelen. Ik had een paar mooie online gezien maar die voelden niet fijn aan.
Mocht je erg lang of erg kort zijn, laat je dan ook voorlichten. Mijn man en ik zijn lang en hebben om die reden een wagen gekozen die past bij onze lengte, en waarbij je niet steeds tegen het onderstel schopt met lange benen. Wij kozen de Mutsy I2 en zijn er heel blij mee.

@HVO Ik heb dus een paar dagen lang alle babykleertjes en hydrofielen gewassen, gestreken en netjes op stapeltjes gedaan, tijdens die hete zomerdagen. Iets met nesteldrang of zo. Ik strijk nu alleen nog maar de ledikant- en wieglakentjes.
Bovendien zei de kraamverzorgster dat hydrofielen slechter vocht opnemen als ze gestreken zijn.
Voor wie denkt dat het nu een zooitje is in de commode: nee hoor! Deze bakjes zijn je vriend. :smile: Gewoon kleertjes en hydrofielen netjes op stapeltjes vouwen en dan in de bakjes. Staat lekker opgeruimd.

@Bourbon Ik ben het eens met @SimpleThings . Ik ben ook heel angstig geweest, deels omdat het in mijn aard zit en deels omdat we zoveel moeite moesten doen voor een zwangerschap. Bij een ICSI-zwangerschap ligt het percentage miskramen ook wat hoger meen ik.
Je kan alleen maar loslaten en afwachten. Zodra je de baby voelt schoppen wordt de angst minder, is ook mijn ervaring. Nu had ik de mazzel dat onze baby erg beweeglijk was, dus elk uur had ik bevestiging dat ze nog leefde. Binnenkort ga jij je kindje ook voelen en dan verwacht ik dat je angst ook minder wordt.
Je zou je angsten kunnen bespreken met de verloskundige of een (schoon)moeder of vriendin, maar ik denk dat je de langste onzekere periode er al op hebt zitten. Straks kan je ook testen laten doen waaruit blijkt of je kindje gezond is of niet.
Toen ik steeds zo bang was probeerde ik me ook te focussen op het feit dat het meestal ‘gewoon goed’ gaat. Veruit de meeste zwangerschappen verlopen normaal, veruit de meeste kindjes zijn gezond. De kans is groot dat het bij jou ook ‘gewoon goed’ gaat.

Ik realiseer me heel goed dat ik makkelijk praten heb en dat het helemaal niet zo makkelijk voelt als je nog relatief vroeg in de zwangerschap zit. Probeer positief te blijven denken, zoek bijvoorbeeld afleiding van je zorgen door na te denken over de babykamer, babykleertjes of naam van de kleine. Dat hielp heel goed bij mij.
Ik hoop voor je dat je je kleintje straks snel zal gaan voelen en dat de ergste angsten dan verminderen!

1 like

Wat ben ik ‘blij’ dat je dit zegt. Ik heb heel erg hetzelfde. Zelf helaas een (horror) miskraam gehad met 12 weken en veel complicaties. En ook in mijn omgeving een aantal miskramen. En 2 vrienden bij wie het bij 20 weken mis ging (ernstige hersenafwijking) en eentje bij zelfs 37 weken een doodgeboren kindje. Was erg heftig om mee te maken.

Ik ben nu 13 weken, goede echo + nipt gehad dus ik ben voor een deel gerust gesteld, maar ik weet ook als geen ander dat die twee geen garantie geven. Ik vind het dan ook nog steeds heel erg moeilijk om te genieten van de zwangerschap. Gelukkig heb ik woensdag met 14 weken een pretecho met geslachtsbepaling gepland staan. Eigenlijk vooral omdat ik het kindje gewoon wil zien en het hartje wil zien kloppen etc. Ik hoop dat het gevoel wat gaat zakken en ik er meer van kan gaan genieten, want dat is nu nog niet echt.

Ik hoop dat jij je ook snel wat zekerder en positiever gaat voelen!

Eerste zo’n 12 uur, de 2e 3.5u.

@FrauHelga @SimpleThings @360 dankjewel voor jullie reacties. Het stelt me wel wat gerust. Morgen heb ik de geslachtsbepaling dus ben hoef nu heel zenuwachtig voor.

Ik ga me inderdaad proberen te gaan focussen op de leuke dingen. Vanaf morgen wil ik ook gaan beginnen met shoppen omdat ik dan weet wat het wordt. Ik kan niet wachten totdat ik de baby voel en hoop dat ik dan meer gaan genieten.

@360 heftig dat je dat hebt meegemaakt. Fijn dat je echo in ieder geval goed was. Laat je even weten hoe je pretecho is gegaan? Ik ben benieuwd!

2 likes

Doe ik! Jij ook morgen? Succes en hopelijk kun je er een beetje van genieten.

Zal ik doen!