Tips, ervaringen & aanraders

Iemand ervaring;

Mijn zoontje van 9 maanden heeft eigenlijk altijd wel goed geslapen (ziek zijn uitgezonderd!). Nu sinds twee weken slaapt hij nog steeds goed in, dutjes overdag gaan top en ook de vooravond slaapt hij goed. Vanaf een uur of 22.30 wordt hij ineens wakker en begint hij eerst te jammeren wat overgaat in krijsen als ik niet kom. Eigenlijk stopt hij daar pas mee als ik hem uit bed til. Vaak valt hij dan in mijn armen in slaap en ik leg hem dan weer terug. Half uur later: zelfde verhaal. Omdat ik de volgende dag gewoon moet werken belandt hij dus vaak bij mij in bed, dan is hij tenminste stil en kan ik nog wat uurtjes slapen. Iemand tips of ervaringen?

Jouw zoontje zoekt gewoon geborgenheid. Wij hebben dit in dezelfde periode ook gehad. Gewoon lekker knuffelen en zodra hij slaapt terugleggen en vooral blijven volhouden tenzij jij/jullie het niet erg vindt om hem in bed te nemen. Wij vonden het niet erg en namen hem gewoon mee in bed zodat wij inderdaad ook nog wat uurtjes slaap pakten.

1 like

Dit is echt de leeftijd voor verlatingsangst. Veel kindjes gaan dan slechter slapen en zoeken geborgenheid. Het is een fase. Gewoon aan toe geven

1 like

Ik vind het niet erg om hem bij ons in bed te leggen maar ik ben zo bang dat hij er aan gaat wennen. Wil niet dat dit gewoonte word en we het hem weer moeten afleren. Hopen dat het snel weer overgaat dan maar :sweat_smile:

Snap ik helemaal. Destijds waren wij verhuisd en hebben wij er gewoon aan toegegeven (oftewel veel veranderingen). Na een half jaar zijn we het hem gaan afleren omdat we merkte dat hij geen (extra) dorst had bijvoorbeeld of dat er iets aan de hand was. Het CB waarschuwde dat het per kindje afhankelijk is maar dat het max. ongeveer 2 weken kan gaan duren. Uiteindelijk is het binnen 3 dagen gelukt, naar hem toegaan + knuffelen en weer terugleggen. Dat knuffelen en weten dat we er zijn werkt bij hem.

Als hij bijv ziek is, is het terug bij af. Dan wil hij graag bij ons liggen (wat uiteraard logisch is) en als ie beter is, gaat ie gewoon weer lekker in zijn eigen bedje.

Wat je vooral moet doen, is je (moeder)gevoel volgen.

1 like

Ik ben gister voor het eerst de Prenatal in geweest, zoā€™n mega store in Amersfoort. Mijn vriend en ik wisten echt niet dat er zoooo veel is voor babyā€™s haha :wink:

We hebben maar afgesproken dat we gaan starten met het kiezen van een kinderwagen, en tevens wil hij zelf een draagzak. Maar hoe kies je zo iets? Ik zag allemaal mooie en dure wagens van Joolz en Bugaboo en meer, maar waar kijk je naar? Wat zijn de aanraders voor newbie parents zoals wij?

Zijn er goede sites of iets waar goede reviews worden verzameld?

2 likes

Ja, je hebt consumentenbond baby en kind. En in de meeste megastores kun je ook met een wagen rijden op verschillende ondergronden en zo kijken welke je fijn vindt. Heeft ook met je lengte te maken. En gewoon vragen in de winkel! Ze gaan er echt niet vanuit dat je meteen een koopt, want kinderwagens zijn teringduur. Wij hebben daar rondjes gereden en vervolgens de wagen die we wilden op marktplaats gekocht voor minder dan de helft van het geld.

1 like

Of lenen van vrienden met kinderen, als dat mogelijk is. Sommige dingen gebruik je maar zo kort. En ik kreeg ook als tip om rekening met de seizoenen te houden. Ik beval bv in augustus en ik heb misschien geen kruik nodig. Die kruik heeft een vriendin op zolder liggen en die mag ik van haar lenen. Zo bespaar je ook een boel.

1 like

Thanks voor de tip. Die site gaan we maar eens goed bekijken. Ja, tweedehands gaan we zeker proberen. Wat een geld! :scream_cat:

Ohja, goed dat je het zegt! Ik beval half september.

En sommige dingen zijn ook persoonlijk he. De een vindt een badje op een standaard fijn, de ander neemt de baby mee onder de douche bijvoorbeeld. Nog een tip: mijn kraamzorg (ik neem aan dat meer bureaus dat hebben) heeft een uitzetlijst op de site. Kijk daar eens naar, en kijk wat je kunt lenen. Heb je vrienden/vriendinnen met een baby? Vraag wat ze al op zolder hebben. Dan weet je ook wat je maar kort nodig hebt

1 like

Hebben jullie nog tips voor een beval outfit? :smile:
Ik ben van plan een lang t-shirt te dragen met een topje eronder en een jogging broek. Oh en ik moet nog wat grote onderbroeken inslaan voor na de bevalling haha.

Ik had 2 lange slaap t shirts gekocht in een niet te lichte kleur. En een oud lang t shirt van mijn vriend die ik aan het einde van zwangerschap ook gebruikte om in te slapen. Dacht dan kan die vies worden en dan na de bevalling douchen en zoā€™n nieuw slaapshirt aan.
Ik ben binnen gekomen in het ziekenhuis in een wit hemdje met wit normale lengte t shirt en daar ben ik uiteindelijk ook gewoon in bevallen.

1 like

Ik heb toen ik in de bevalkamer kwam al mā€™n kleding uitgetrokken, ik moest aan zoā€™n ctg apparaat en de rest is toch bloot. Dus toen dacht ik, ik trek alles wel uit, dan kan ze meteen op mā€™n blote borst. Dus ik had geen ā€œbevalā€kleding haha. Denk dat ik dit met nr 2 ook gewoon weer lekker doe. Ik lig daar toch al niet op mā€™n charmants.

EDIT: ik was 01:30 in ziekenhuis en beviel 2.31 uur. Dus ik heb geen tijden door t ziekenhuis hoeven lopen om weeƫn op te vangen oid.

3 likes

Ik ben ook helemaal naakt bevallen haha. Ik wilde graag in bad toen ik aankwam, daarna niet eens een seconde nagedacht of ik me nog wilde aankleden. Naakt was ook wel fijn, direct baby op mā€™n blote huid, lekker zoā€™n warme doek over ons heen daarna.

1 like

Ik had drie keer een voedingsbh aan, zodat mijn borsten wat ondersteund werden en een onderbroek. En de vierde keer helemaal naakt, want kwam de douche uit en kon gelijk beginnen met persen. Niet eens tijd om bh aan te doen oid.

1 like

Het viel ons op dat veel kinderwagens een hele lage bak hadden waardoor je best ā€œdiepā€ moet bukken als je je babytje in de wagen wil leggen. Wij zijn gegaan voor Joolz day 2 en zijn er erg positief over.

Voor de rest is er heel veel tweedehands te vinden.

Ik vond het heel verwarrend dat er best wel hard wordt geroepen dat je heel veel hydrofiele doeken nodig hebt. Ik gebruik ze echt niet zoveel en heb meer dan genoeg aan een stuk of vijf. Hydrofiele washandjes helemaal niet gebruikt.

1 like

In ieder geval iets wat je makkelijk aan en uit kan trekken in bed. Tijdens de weeen had ik het af en aan heet/ijskoud. En de verpleging trekt sowieso je shirt omhoog zodra je baby aangegeven wordt, zodat de baby op je blote huid ligt. Gewoon een rekbaar hemdje bijvoorbeeld is prima. Joggingbroek doe je uit zodra je in bed gaat, net als je onderbroek. Joggingbroek is wel weer heel fijn als je naar huis gaat bijv.

1 like

Wij hebben een easywalker, vind die zelf fijner dan de koelstra van mijn zus. Zwager zegt ook dat de onze fijner is. Maar is wel prijzig eigenlijkā€¦

Volgens mij kunnen ze allemaal mee op de fiets toch? Geen ervaring ermee.

Wij hebben die hydrofielen ook veel gebruikt! En nog steeds wel. Heb er nu nog altijd eentje in de tas zitten voor kwijl en snot en ze 1,5.