Tips, ervaringen & aanraders

zwanger-en-kinderen

wij hebben een draaibare autostoel van Britain Römer. Kan tot een leeftijd van 4 jaar of 18 kg. Erg tevreden mee!

Thanks! Ik ga even kijken naar die jullie noemden!

Ik heb geen draaibare en mis die functie ook niet :no_mouth:

Diverse soorten Pampers zijn deze week gratis bij AH!
Ik heb pampers maat 4 pants ingeslagen, in de veronderstelling dat het gewone Pampers waren. Hopelijk bevallen de pants, ik heb er geen ervaring mee nog.

Gratis ja? Wel héle goede deal dan :stuck_out_tongue_winking_eye:

In de reclame zien die pants er heel makkelijk uit, maar als je kind alle kanten op draait gaan ze nog moeilijker aan dan een gewone luier. Mijn zoontje vond het ook maar niks als ik ze aandeed, dat gefriemel om zijn benen. Openscheuren ging ook niet lekker dus als hij dan gepoept had was dat ook irritant( ik denk eigenlijk dat de conclusie is dat ik er gewoon te onhandig voor ben🤷🏼‍♀️)

Haha ik bedoel tweede gratis. :joy:

Wij hebben ook een pak broenjes geprobeerd en vonden ze ook niet handig. Hebben nu weer gewoon de plakkers.

Over een maandje wil ik starten met fruithapjes.
Je hebt zoooveel verschillende apparaten die allemaal even handig lijken, maar is dit ook zo, of zijn dit totale miskopen?

Ik ben weliswaar zelf pas net gestart, maar heb wel ook ervaring met mijn oppaskinderen en een tijdje op een kdv gewerkt. Maar ik deed/doe het altijd gewoon met een staafmixer en/of blender en dat werkt super goed. Het enige is dat je de groentes dan wel eerst moet koken (terwijl sommige apparaten dat ook meteen meepakken), maar dat vond ik nooit veel moeite omdat ik toch al aan het koken was.

Ik ben begonnen met stukjes geven met 6 maanden, dan hoef je helemaal geen dure apparaten etc daarvoor aan te schaffen. Ik denk dat je ook prima met je eigen keukenmachine iets kan maken!

Wij hebben deze en heb er bij M. heel veel gebruik van gemaakt! Ik vond het het geld waard. Volgens mij hadden we toen nog geen staafmixer dus we hadden iig iets nodig om te pureren. En de stoomfunctie is superhandig. Is ook niet zo’n heel groot en lomp apparaat.

Deze had ik bij mijn oppaskindjes idd, en altijd voorgenomen deze bij mijn eigen kind ook te halen. Werkt zooo fijn!

Om aardappelen en groenten te stomen hebben wij gebruik gemaakt van een ouderwetse stoombloem van een paar euro. Zo’n ding wat je in een pannetje zet. Past ook lekker veel in zodat je een flinke portie kunt maken en invriezen. Stoombloem en pannetje daarna lekker makkelijk in de vaatwasser. We zijn wel ook pas op een latere leeftijd begonnen met hapjes dus we hebben niet gepureerd, wel geprakt met een vork als het wat grof was.

Welke creme is aan te raden bij een droog gezichtje? Ze heeft vooral veel velletjes bij en tussen haar wenkbrauwen en op dr wangetje een plekje

Ik heb een baby gezichtscrème van Hipp die heel lekker is, volgens mij zitten hier ook veel mama’s die zweren bij eentje van Weleda maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik zweer weer bij Bepanthen baby voor alle droge en rode plekjes. Maar voor alleen droogheid kun je ook prima een beetje vaseline smeren.

Die van dr. Leenarts voor droge huid is ook fijn!

Hebben sommige hier ervaring met de wishbone bike? Ik twijfel,om hem (2ehands) aan te schaffen. Ik vind het idee dat hij zo meegroeit met je kindje heel leuk. Maar ben zelf bang dat de fiets mss te lomp en zwaar is?

Ik vind het een topding! Gekocht bij 1e verjaardag maar was 'ie nog wat groot. Vanaf 2e jaar verjaardag gingen ze er echt mee racen!