Tips, ervaringen & aanraders

Ik heb een luiertas van Ali. Ik gebruik nooit echt een grote tas, dus ik had wel iets nodig met meer ruimte. En deze heeft een warmhoud stuk voor flesjes, dus ik denk dat ik als ik over ga op flesvoeding de tas mee naar boven ga nemen s avonds gevuld met flesjes :wink:

1 like

Ik vind de luiertas vooral fijn als we veel mee moeten nemen. Biedt toch net wat meer ruimte dan mijn grootste tassen en ook de indeling is prettiger omdat het niet 1 groot vak is (althans bij mij). Bovendien hangt de luiertas fijner aan de wagen dan mijn eigen tassen. Bij minder spullen neem ik hem daarentegen inderdaad niet mee en pak ik gewoon een tas of rugzak.

Overigens kregen wij die van ons gratis bij de wagen.

Edit: ik heb inderdaad ook zo’n bambino opvouwbare tas die @HvO noemt. Topding!

2 likes

Ik vind een luiertas gewoon leuk haha. Heb er een van kidzroom en vond het toen de kinderen kleiner waren altijd zo leuk om hem in te pakken, ultiem moederlijk in mijn ogen.
En nu ik lees wat ik zojuist mijn virtuele strot heb uitgekraamd snap ik als ik hier veracht word😉

Nu dochter 16 maanden is ben ik trouwens op zoek naar een klein rugzakje voor alleen de essentials. Vind die van VanPauline leuk.

3 likes

Ah die is zo leuk!! Liefde voor vosjes :heart:

1 like

Hoe groot is die? Twijfel tussen de 32cm of 25cm variant🤔

Nog geen ervaring mee want kind is er nog niet, maar ik heb een luiertas aangeschaft die niet op een luiertas lijkt, haha. Vriendin van me heeft die en raadde hem aan. Super simpele zwarte (nep)leren tas van Jol.lein met wel allemaal van die handige props er bij voor verschonen, flesje etc. En je kunt hem inderdaad met van die hengsels aan de kinderwagen hangen.

Ik heb hem de afgelopen 2 wkn ook gewoon als laptoptas naar werk gebruikt. Topding.

Linkje tas

3 likes

Ik heb zelf wel een luiertas waar ik heel blij mee ben. Van Joolz, past heel fijn op de kinderwagen en vindt hem ook nog wel aardig om los te dragen.
Vind idd al die vakjes heel fijn.

1 like

Ik vond onze luiertas heel fijn (wij hadden de Joolz luiertas die we ‘gratis’ bij de wagen kregen), omdat hij makkelijk aan de wagen vast kon. Inderdaad alle vakjes en je kan het gewoon ingepakt laten. Ik vul nu idd ook wel eens mijn eigen rugtas, maar dan moet ik dat ding daarna weer uitruimen. Qua luiheid vind ik het toch wel makkelijker om een tas te kunnen laten staan en aan te vullen met nieuwe luiers en schone kleding :stuck_out_tongue:

@360 dat is inderdaad een mooie!

3 likes

Ik heb een luiertas van elodie details maar vind hem zo vervelend haha. Hij is heel ‘breed’ waardoor hij continu tegen onze benen aankomt als je wandelt.
Ik vind deze van Studio Noos heel mooi maar die heeft helemaal geen vakjes, dat is ook wel mega onhandig.

1 like

Ik heb wel een luiertas en vind het eigenlijk wel handig. Ik had zelf niet zo’n grote tas waarin ik dat allemaal zou kunnen meeslepen. Dus een nieuwe tas moest ik sowieso. Ik vind het handig dat de mijne 3 aparte vakken met eigen rits heeft. En daarbinnen nog zijvakjes waar bv het flesje in kan. Nu we zo’n grote tas hebben gaat hij ook goedgevuld mee (vooral door mijn vriend die alles voor de zekerheid maar meeneemt/ en weekend naar familie die op 4uur rijden wonen).
Maar vooral als je borstvoeding geeft een niet zo’n mega spuger hebt, kun je ook prima met heel wat minder ruimte.

1 like

Lekker in je blote gerritje :smirk:

5 likes

Ik heb een luierrugtas, superhandig met een draagdoek/zak. En door de extra vakjes vind ik het veel handiger dan een gewone rugzak, daar loop ik altijd zo in te graaien. :joy:

Ik gebruikte in het begin een luiertas die bij de kinderwagen hoorde van Joolz.

Nu hij bijna 2 is, gebruik ik mijn longchamp tas die ik vul met 3 ziplock zakjes: luiers en doekjes, extra kledingsetje, “extra” dingen zoals koekjes, een bakje met rozijntjes, val en stootcreme (HEEL handig om bij de hand te hebben), zakdoekjes etc. Hangt bij de kapstok en zorg dat ie altijd gevuld is en dan ben ik zo weg.

Pak alleen los een speeltje en zijn drinkbeker

3 likes

Ik heb vandaag 4 flesjes en 3 paar spenen bij de op=op voordeelshop gekocht voor €6! Helemaal happy want we moesten nog grotere flessen en waar iedereen lyrisch is van Dr. Brown vind ik die dus echt helemaaal niet fijn.


Oh en een luiertas vind ik dus echt wel fijn om te hebbeb:).

Wat is die val- en stootcreme? Helpt dat tegen blauwe plekken?

1 like

Welk merk heb je gekocht, en passen die spenen ook op Dr Browns? Ik heb een paar van die Dr Browns flessen gekregen maar moet er nog spenen bij.

Ik heb het idee dat al die flessen en spenen èèn grote gok/trial en error zijn. Iedereen heeft weer een andere favoriet :smile:

Ik zweer nog steeds bij deze tas:

Er past zoveel in, en er zijn veel verschillende vakjes die ik ook echt gebruik. Hij is veel handiger dan de andere tassen die ik al had. De kwaliteit is ook echt goed.

4 likes

Het zijn winnie de pooh flessen en spenen? Haha ze hebben verschillende maten, passen denk ik niet op de brede flessen van dr brown, maar de smalle lange wel denk ik! Ik zal zo ff kijken voor je😊

1 like

Jep, je hebt die creme voor volwassenen en speciaal voor kinderen maar die is gelijk het dubbele qua prijs. Werkt hier als een tierelier.

Die heb ik ook liggen, ben heel benieuwd!

1 like