Tips, ervaringen & aanraders

@Zitzak omg wat een faalhaas ben ik weer, ik heb dus alleen brede flessen van dr brown, maar daar passen die brede spenen van bargje big die ik heb gekocht ook op. Denk dat kleine spenen ook wel op de smalle dr brown passen, maar zeker weten doe ik het niet. Sorry!

2 likes

Volgens mij is het gewoon van Ali. Want als je inzoomt bij die poedermelk verpakking, is het allemaal Chinees. :see_no_evil:

1 like

Ahhh wat een leuke actie!

Die lijkt mij grotendeels hetzelfde.
Ik heb laatst een Londense webshop gezien waar hij ook verkocht werd, als de heilige graal onder de luiertassen, voor rond de 100 euro. Van de zotte. Alles was hetzelfde, behalve het labeltje, er was een ander labeltje op genaaid met het logo van die shop.
Als je goed snuffelt op Ali vind je hem waarschijnlijk zelfs nog wat goedkoper dan die uit mijn linkje. Ik heb gekozen voor de Ali-verkoper die op dat moment de meeste positieve reviews had zodat de kans klein was dat ik een andere tas zou krijgen.

Wij hadden eerst een Lief!-luiertas en eentje van Hema, en hoewel die ook wel wat extra vakken hadden, bevielen die toch minder goed
 Dat waren schoudertassen en dat vonden we niet altijd prettig.
De verdeling van de vakken van de Ali-tas vind ik echt perfect. De flesjes voorin zitten stevig, er passen potjes in, luierzakjes, luiers en billendoekjes doe je makkelijk in een apart vakje en heb je zo voor het grijpen. Daarbij vind ik hem ook nog prima qua looks, het schreeuwt niet ‘WIJ HEBBEN EEN BABY’ zoals sommige andere merken doen. Ik wijt de aanschaf van de knalroze Lief!-luiertas maar aan de hormonen destijds. :joy:
Als de mintgroene toch nog iets te vrouwelijk is voor eventuele papa’s die de tas willen gebruiken, dan zijn er nog mooie andere kleuren die wat neutraler zijn.
Ik ben echt alleen maar enthousiast over de tas, en mijn man die erg kritisch is, ook. Mijn moeder gebruikt de tas op de dagen dat ze J opvangt, en vindt hem ook erg praktisch.

Dit is trouwens exact dezelfde:

#nospon #ikbengewoonenthousiast :joy:

4 likes

Ik ga het ff proberen, bedankt voor het nakijken!!

Naar aanleiding van deze post vandaag de tas met panterprint aangeschaft! Super handig! Thanks :blush:

1 like

Die heb ik ook in het zwart van Ali! Super handig ja!

1 like

Iemand die tips heeft voor een peuter van bijna 3 die totaal niet luisterd, als ie zijn zin niet krijgt een driftbui krijgt en alles doet wat niet mag.

Na een halve dag ben ik al overprikkeld. Ben even de wanhoop nabij.

Vreselijk he
 Ik zal niet doen of ik de perfecte tip heb maar wat ik vaak deed was echt proberen te luisteren en mee te gaan in wat de peuter wilde. Met wat creativiteit proberen hem te krijgen waar je hem hebben wil terwijl hij het gevoel heeft de regie te hebben.
En beseffen dat het gedrag weer over gaat (merk dat ik dingen nu bij de 2e beter kan verdragen omdat ik echt weet dat het voorbij gaat)
Heb je mogelijkheden hem een dagdeel weg te brengen naar opa/oma/anderen? Daarna kun je alles ook beter aanâ˜ș

Anders oproepje op marktplaats met te koop aangeboden en dat je hem weer ophaalt als ie 18 is;-)

3 likes

Dat ik hier nu pas achterkom: de slaapzakjes van de h&m hebben de rits aan de zijkant. Is veel fijner dan wanneer de rits aan de voorkant zit, omdat die dan soms “krult” en zo tegen de hals/kin drukt wanneer je je kindje rechtop houdt (na het drinken, om te boeren bijv). Okeeeee, uitleg van niks. Slaapzakjes van h&m zijn iig heel fijn!

Maarre waarom noemt de h&m het een trappelzak?

5 likes

Helaas weet ik dat niet, ik gebruik alleen Medelaflessen. Overigens heeft mijn tas 2 flesvakjes voorin en 1 klein vakje er tussen voor bijvoorbeeld lepeltjes. Sommige plaatjes laten een tas zien met 3 flesvakjes voorin en dat lijkt me wat krapper.

Wij hebben net de bak van de wagen gehaald en veranderd naar zit, maar nu twijfel ik hoe ik hem het beste een beetje warm kan houden zonder dat het meteen bloedheet is? :sweat_smile: We hebben een joolz wagen en bijbehorende voetenzak, maar dat ding is zo warm
 zeker met dagen zoals morgen. Alleen wij gaan bijvoorbeeld in de ochtend op pad en dan is ‘t denk nog wel echt te koud zonder deken lijkt me? Hoe doen jullie dat? (Hij is trouwens bijna 6 maanden)

Ik heb vorige week ook die voetenzak eraf gehaald, kind lag te zweten. Heb jasje met capuchon + warme slofjes. En als het koud is altijd een dekentje in de luiertas. En als het warm is zoals dit weekend dat natuurlijk allemaal niet

Ik zou lekker een dun dekentje meenemen. Ze zitten wel stil natuurlijk.

Haha heb je interesse? :grin:

Nee hoor grapje, ik kan hem geen dag missen hoor haha.

Maar het is idd behoorlijk frustrerend , hij kan onwijs lief zijn maar af en toe dan kan ik hem wel achter het behang plakken.

Maar als ie daarna weer zegt: mijn lieve mama en me een dikke kus geeft is alles weer goed :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Iemand tips voor nachtlampjes?

Tips voor beddengoed voor een baby?

Ik zie echt lijstjes met zowat 10 soorten lakens, hoezen, doeken, moltons die je moet hebben. Halpppp

Bestaat er geen kant en klaar alles in 1 pakket?

Mijn baby wordt eind juli geboren dus hopelijk hebben we warme nachten!

Enige wat ik nu heb is een slaapzak zonder mouwtjes.

Ik heb onlangs Zazu nachtlampje Lou de uil gekocht. Mooi lampje, kan gedimd worden en er zit een optie op om op geluid aan te gaan.

1 like

Onze dochter is van half juli en die heeft inderdaad in een slaapzakje geslapen. Maar in de eerste weken soms alleen onder een lakentje, ingebakerd in een hydrofiel of alleen dr romper. Nu vaak een slaapzak, lakentje en een dekentje (koukleum).

1 like

Tips voor goedkope baby kledinghangers? Vind ze nogal prijzig overal :upside_down_face:

En babywasmiddel? Gewoon je eigen wasmiddel zonder verzachter kan toch ook?