Tips, ervaringen & aanraders

Kledinghangers heb ik van de wibra!

Wasmiddel gebruik ik Neutral. Volgens mij ‘mag’ je ook niet gewone wasmiddel gebruiken? Ik heb een baby met erg gevoelige huid dus gebruik alles zo neutraal mogelijk!

Ik heb laatst hangertjes bij de Zeeman gekocht. 3 voor 2,99 geloof ik

Heb ikea hangers, zijn volgens mij ook niet zo duur?

Eerste maanden gewassen met neutral of AH puur. Die kleintjes hebben nog zulke gevoelige huidjes. Na een tijdje wel overgestapt op eigen wasmiddel, gebruik sowieso nooit wasverzachter.

Ik had ook neutral gekocht, en de eerste wasjes mee gedaan maar gebruik nu al gewoon wasmiddel. Hij reageert daar niet op, heb ik gemerkt. Ligt dus heel erg aan hoe gevoelig het huidje van je baby is. Zou uit voorzorg wel met een wasmiddel voor een gevoelig huidje beginnen. Dat hoeft niet eens per se Neutral te zijn, je hebt ook van huismerk goed wasmiddel voor de gevoelige huid. Mijn moeder reageert heel sterk op elk wasmiddel en is dol op het wasmiddel voor gevoelige huid van Jumbo en dat kost maar €1,99

1 like

Wij hebben AH puur wasmiddel. Gebruiken dat nog steeds (4 maand), hij heeft wel een gevoelige huid. De eerste fles wit en kleur zijn nu ook pas bijna op.

Ohhh ik heb daar niet eens meer aangedacht. :see_no_evil: Heb alles, ook de eerste was, met gewone wasmiddel gewassen. Ik weet nog dat ik de baby lijn van ariel gebruikte voor de eerste twee kinderen haha. En alles streek de eerste twee maanden na de geboorte.

2 likes

Wij ook … :face_with_hand_over_mouth: Ben zelf altijd gevoelig geweest voor wasmiddel/wasverzachter, maar hier nooit last van gehad dus gewoon de gok gewaagd. Ondanks dat hij last van eczeem heeft, is het wasmiddel nooit een issue geweest.

Ik ben helemaal slecht en doe gewone wasmiddel én wasverzachter… was ook geen aparte babywasjes :nerd_face:

Joe same here!

1 like

Een zoutlampje! Heel fijn licht :slight_smile:

Ipv wasverzachter kun je ook azijn doen. Die tip kregen wij van de kraamzorg.

1 like

Haha dit. Enige wat ik had gekocht was robijn met zwitsal geur. De wasmiddel en de wasverzachter uiteraard haha.

1 like

En dan ook zo’n geurbuiltje voor in de kast :joy:

Wij hebben de Munchkin 360 miracle cup gekocht, ik geloof dat @Unquestionable die ooit eens heeft aangeraden hier op het forum, en hij bevalt goed! Ze had het vrijwel meteen door.

Zo een dus:

2 likes

Deze hebben wij ook, superhandige beker!

1 like

Nou ik heb m binnen hoor! Ben echt positief verrast, hij is best wel stevig en de hengsel voelen ook degelijk. Alleen een beetje in de kreukels door het versturen maar dat is logisch haha.
Ik ga over 4 weken op vakantie en neem m gewoon mee als handbagage hoor, ik word helemaal hyped van al die vakjes!!

3 likes

Met hoeveel weken kwam bij jullie de kraamzorg langs? Ik ben nu 27 weken maar heb nog steeds niets vernomen van een afspraak.

Bij mij was het 34 weken. Verschilt denk ik per kraamzorg.

1 like

Ik heb met een week of 30 gebeld en toen bleek mijn aanvraag (die via de zorgverzekeraar binnen zou moeten komen) niet binnen te zijn, terwijl mijn zorgverzekeraar zei van wel. Ze hebben me toen handmatig in het systeem gezet en alles in orde gemaakt. Er even achteraan bellen is misschien prettig, dan weet je in ieder geval zeker dat het goed is gegaan.

@seveneleven De kreukels gaan er vanzelf uit door gebruik, althans bij mijne wel. Fijn dat je er zo enthousiast over bent!

2 likes

32 weken hier! Maar ik zou inderdaad even bellen met ze om te checken of je aanvraag goed doorgekomen is.