Tips, ervaringen & aanraders

Ik heb na mijn aanmelding bericht per post gehad van bevestiging van mijn aanmelding. Dus ik denk dat dat wel goed gegaan is. Maar bellen kan nooit kwaad natuurlijk

1 like

Hebben jullie tips tegen de verveling tijdens verlof? Ik voel me zo mega nutteloos. Babykamer en wasjes zijn klaar. En ik probeer iedere dag een beetje wat creatiefs te doen (tekenen, schilderen) maar daar voel ik me niet nuttiger of minder verveeld door helaasā€¦ en ik ben nog behoorlijk onrustig dus het lukt me ook niet echt om me ergens uren op te concentreren.

Ook van Netflixen en boeken lezen voel ik me nou niet echt beterā€¦

Maar moet je je per se beter en nuttig voelen? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Tijdens mijn 1e verlof heb ik vooral uitgerust (toen ook bekkenklachten) en veeeeeel series gekeken. Wou dat ik dat over kon doen haha

4 likes

Wat @SimpleThings zegt. Je BENT nuttig want je bent nu alles wat jullie kindje nodig heeft. Als er enig moment is waarop je lekker niks moet/kunt doen is dat nu wel.

(En ik weeet dat mensen altijd zeggen: geniet nog maar van je rust. Dat wilde ik ook niet horen want ik wilde gewoon die baby eruit. Maar man, wat zou ik nog eens graag terug willen naar dat verlof. Dan zou ik echt geen klap uitvoeen en in bed series kijken de hele dag haha)

9 likes

Als het echt gaat om nutteloosheid zou je kunnen kijken naar vrijwilligerswerk vanuit huis. Verschillende organisaties zoeken mensen die bijv een kletspraatje willen maken met eenzame mensen of via iets als Amivedi mensen te woord staan als ze hun huisdier kwijt zijn. Maar weet niet of dat ook voor korte tijd kan of dat ze commitment voor langere tijd ā€˜eisenā€™

Als het gewoon om vermaak gaat zijn games misschien een optie, of van die denkspellen waarbij je raadsels moet oplossen. Is niet echt nuttig maar dan moet je iig nadenken :wink:

1 like

Ik deed ook aan bakken en ik deed een poging tot haken! Leek me leuk, dekentjes haken voor de baby, maar ik bakte er niks van. Heb wel mā€™n moeders naaimachine geleend en twee boxkleden en een kussentje voor de kat genaaid :+1:

1 like

Ik ben helaas al heel lang thuis dus herken je gevoel. Ik ben begonnen met een lijstje maken met dingen die ik nog wilde doen voordat de baby kwam, heb ondertussen het hele huis opgeruimd en alles weggegooid wat ik niet meer nodig had/wilde hebben. Ben nu een baby vestje aan het (leren) breien.
Misschien ook andere creatieve dingen proberen als je dat leuk lijkt; borduren, cross stitch, haken, breien etc.

1 like

Iemand tips voor kindje dat mega hoest in dā€™r slaap en veel slijm en snot heeft? Slaapt nu mega onrustig en hoest zichzelf wakker :sweat: echt wanneer houdt het ā€œziekā€ zijn hier eens op ā€¦

Bedje schuin zetten! Kant waar het hoofdje ligt verhogen. Heb afgelopen nacht Mn baby weer in de cosleeper gelegd hier om. In de ledikant tussen 19 en 21 uur 6 x wakker. Vanaf 21 uur in de cosleeper, schuin, en tot 2 uur niet meer gehoord.

Oh beter!! Ze slaapt nu weer, maar als ze straks wakker wordt maar ff doen. Weet alleen ff niet hoe ik dat het handigst kan doen met een bed van 70x140 :thinking:

Boeken onder de poten?

1 like

@SimpleThings @WhereTheLightIs @Peyton @Grey @Zitzak thanks voor jullie reacties!

Ja ik zou tegen ieder ander zelf ook zeggen; lekker genieten van het niks doen, nu kan het. DĆ© gelegenheid om ff niks boeiends te doen. Maar ik kan het zelf gewoon niet echt. Misschien komt het nog hoor, maar ik voel me echt heel onrustig en voel me aan het einde van de dag gewoon niet verzadigd ofzo.

Wat meer bakken vind ik wel een goede ja @HvO! En ik hoop wat meer rust in mā€™n kont te krijgen voor het schilderen en andere creatieve dingen.

Ik heb in die tijd fotoboeken gemaakt van de vakanties van jaren terug. Wilde ik al heel lang doen maar nooit tijd. Nuttig en tijdverdrijf!

Ook al mā€™n kledingkasten uitgezocht en netjes gemaakt. Vond het een heerlijke tijd!

1 like

Hoofdeinde idd omhoog en ik geef ook wel eens Tussikind hoestsiroop.

1 like

Ik heb nu al heel veel zin om alle dozen kleding, administratie en volle lades te gaan opruimen. Zoiets? :slight_smile: Lekker Mariekondoƫn en oud spul weg doen?

1 like

Ik heb me geen seconde verveeld tijdens mijn verlof. Volgens mij heb ik alleen maar babywasjes gedaan en gestreken (waarom Ć¼berhaupt? Mijn moeder zei dat dat moest maar nu strijk ik niks meer).
En tussendoor als een aangespoelde orka op de bank gelegen half naakt, omdat het binnen en buiten 38 graden was, met Netflix of Videoland aan.

Edit: met een giga ventilator die constant een geluid maakte alsof er een helikopter in de woonkamer stond. :joy:

8 likes

ja ik was al wel aan 1 kastje begonnen, maar het hele schoonmaak- en opruim- onderdeel van de nesteldrang heeft mij compleet overgeslagen haha. Heb dat Ć¼berhaupt nooit gehad en helaas, nog steeds niet mā€™n hobby. En door de opgelegde rust ben ik nu nog wel wat beperkt in wat kan. Zittend een laatje leeghalen is prima maar ik kan / mag dus niet staand een hele kledingkast doen.

ik zit mezelf gewoon echt mentaal in de weg en kan niet genieten van het ā€˜opgeslotenā€™ zitten in mā€™n huis en lekker weinig doen zoals @FrauHelga. Ik wil sporten, naar buiten en met andere mensen dingen doen. Maar ja vriendinnen werken allemaal fulltime (behalve gelukkig op woensdag) en hebben zelf ook drukke agendaā€™s. Maar mā€™n man heeft heel lief aanstaande maandag vrij genomen dus dan gaan we gezellig samen wat leuks doen. Ergens op het strand lekker lunchen ofzo als het mooi weer is.

Ik hoop echt dat die knop binnenkort omgaat en ik er ook gewoon van kan genieten! Ik weet ook heel goed dat dit een unieke tijd is waarin ik juist nutteloos ā€˜magā€™ zijnā€¦ maar ik voel het gewoon echt nog niet.

2 likes

Ik had ook totaal geen nesteldrang, voelde me ook heel nutteloos thuis en kon die lichamelijke klachten ook geen dingen doen als huis opruimen etc. Sorry, niet zo opbeurend dit. Hoop voor jou dat je je nog wat beter gaat voelen en de tijd wat voorbij wil gaan. Voor je het weet is je baby daar!

Ik word gek van alle goedbedoelde adviezen van iedereen om mij heen. Ja ik snap dat ik niet 100 pakjes maat 50 nodig heb en ze er snel uitgroeien en dat mijn man naar de winkel kan gaan. Maar ik voel mij rustig als ik gewoon de zaken zoveel mogelijk op orde heb. Hoe hebben jullie dat gedaan? Er zijn zoveel verschillende uitzetlijsten.

Ik had ook niet heel veel kleding (alleen echte leuke setjes van kwalitatief goede merken die na een paar keer wassen ook gewoon mooi blijven) maar ik was ook regelmatig.