Tips, ervaringen & aanraders

Ik doe eigenlijk gewoon maar wat :smile: Ik heb laatst de kast ingeruimd en toen concludeerde ik dat ik nog wat extra spul in een klein-vallende 50 moest hebben voor de overgang van 44 naar de volgende maat. Maar dat is gewoon op gevoel, ik kijk niet naar de aantallen op die lijsten.

Daar komt bij dat ik liever wat extra kleertjes heb zodat ik die eerste hectische weken niet per sé hoef te wassen als er iets vies is.

2 likes

Ik vind het ook erg lastig om in te schatten. Op sommige lijsten staat dat 6 rompertjes voldoende is. Maar ik twijfel dan 6 met korte mouwen en 6 met lange mouwen? En dan maat 50 en 56?
Ik heb tot nu toe heel saai alleen wit met overslag, omdat dat hier eens werd aangeraden.

Ik vond overslag prettig in maat 50 omdat ze dan nog zo klein zijn en een rompertje over een hoofdje doen al eng leek haha. Daarna nooit meer gebruikt. Ik had veel rompers lange mouw (baby geboren in november) en een romper met korte mouw eronder.

1 like

Ik ben blij om te lezen dat ik niet alleen ben. Ik ben eind augustus uitgerekend dus het kan best warm nog zijn of juist niet. Dat maakt het lastig om te bedenken hoe dik alles moet zijn.

Bij de Zeeman hebben ze super goedkope en fijne basic rompers in alle mouwlengtes. Haal je van alles een paar in huis en je merkt vanzelf wel wat je veel gebruikt?

2 likes

Persoonlijk vind ik lange mouwtjes niet fijn, ik gebruik rompers echt als ondergoed en niet als “shirtje” onder een vestje ofzo. Romper met lange mouwen + shirt met lange mouwen er overheen vind ik haast niet te doen. Maar hier zijn de meningen ook over verdeeld, herinner me nog een discussie hier over rompers :sweat_smile:

Heb dan ook geen mooie rompers, alleen simpele witte overslagrompertjes.

Ik had best wat kleertjes in maat 50/56. heeft ze ook best een tijdje aan gehad. Ik had er plezier van voor baby te kopen dus ik deed dat gewoon (wel h&m/hema/zara/zeeman had amper merkkleding). Ze heeft ook alles gedragen. Ik werd er ook nerveus van om maar 3 pakjes te hebben en “zo nodig nog gauw bij te halen”. Nu had ik al kleertjes die ik echt leuk vond en de voorpret van outfits bedenken haha. Zo’n tut ben ik wel. Ik was uitgerekend in begin sept dus vond dat ook lastig qua temp. Ze bleek een koud babytje dus we hebben alleen maar lange rompers met daaroverheen truitjes met lange mouwen/vestjes gebruikt (en dan nog ingerold in een deken haha). Wel ff rot met mouwen over elkaar heen doen dus daarna vlot over op korte mouwen.

1 like

Nou ik vind de herkenning juist fijn! Heb nu al de hele ochtend weer oefenweeën maar heb paracetamol genomen en ik ga straks lekker ergens op een terras ploffen.

@Mhysa super lief van je! :heart:
En ik heb nog mijn oude Nintendo 64 hier staan dus goed idee!! Weer lekker Mario karten enzo. Tnx!


@hakunamatata ik doe ook maar wat qua kleding haha. Heb heel weinig maat 50 en wat meer 56. Ben eind mei uitgerekend dus hetzelfde dilemma qua warmheid van de kleertjes. Ik vind het het als jij wel een fijn idee als alles straks gewoon zoveel mogelijk klaar ligt en we niet last- minute van alles bij moeten halen.

2 likes

Haha zo herkenbaar! Probleem is dat het superrrrr persoonlijk is en enorm afhangt van hoe groot je baby is en hoe ze zich houden qua temperatuur. Zo had ik bij 1 kind 1993737 mutsjes nodig in juli (want koud babietje) en had kind twee in december aan 3 mutsjes genoeg. Ik heb drie vrij kleine kinderen gekregen dus hier had ik 3x pakje maat 44. Vervolgens hebben ze wel een paar weken in maat 50 gezeten. Maat 56 was echt enorm de eerste 6-8 weken


Dus nope, aan mijn advies heb je dus ook niks :joy:

Ik wil dit keer in m’n verlof proberen arm te breien met van dat hele dikke wol. Dan heb ik meteen een leuk dekentje voor over de stoel in de kamer. En als t niet lukt mag m’n moeder het afmaken :joy:

1 like

Hahaha eigenlijk heel fijn om dit allemaal te lezen. Ik merk hoe verder ik in de zwangerschap kom, hoe spannender ik het vind of ik het wel ‘goed’ doe.

Ik heb juist dat ik nu zoiets heb van oh ik zit ‘al’ op de helft dus de tijd begint te dringen.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Iemand enig idee waar je dit soort lampjes kan vinden voor een normale prijs ipv de belachelijke archive store prijzen?

20 36

Aliexpress? Tenzij je het snel nodig hebt natuurlijk


1 like

Heb ik gezocht, maar kan het niet vinden :grimacing:. Gezocht op ‘wire light’ en ‘moon light’ etc.

Onderaan de pagina staan nog meer suggesties! ‘Led’ is blijkbaar het zoekwoord

3 likes

Ooohhh je bent een heldin!! Dankjewel!! :raised_hands:
Dat scheelt deze kluns met twee linkerhanden een hoop ellende met ijzerdraad en lichtjes.

3 likes

Ik heb een heel sterk vermoeden dat ik (tijdens mijn zwangerschap) last heb van hooikoorts
 iemand tips?

Ik heb er ook ineens last van. Ik heb vooral last van mijn neus en het helpt bij mij om vaseline in mijn neus te smeren. Klinkt heel nasty, maar het houdt de pollen tegen.

1 like

Er zijn bepaalde antihistaminica die je mag gebruiken tijdens je zwangerschap, bijvoorbeeld cetirizine (geen levocetirizine, dat mag dan weer niet). De apotheek kan je wsl wel helpen aan tabletjes die jeuk, niezen etc voorkomen

1 like