Tips, ervaringen & aanraders

Thanks! Ga morgen even informeren bij de ha.

Dat klinkt inderdaad heel nasty, ja! Haha. Maar als het helpt, why not. Ik heb al een week dat ik me grieperig voel: moe, hoesten, niezen, verkoudheid
 maar vandaag is het zo extreem qua niezen en jeuk in mijn neus en ogen. Niet te doen!

Ik had vorige week ook heel veel last en toen had ik mijn huisarts gevraagd of ik de pillen die ik normaal heb nog steeds kon gebruiken (prevalin allerstop) en hij zei van wel.
In de bijsluiter stond echter dat het niet kon dus ik vertrouw het nog steeds niet helemaal.
Maar inmiddels heb ik wel een neusspray waar letterlijk op staat dat het geschikt is voor tijdens de zwangerschap (prevalin direct).
Die werkt wel goed, heb echt veel minder last van mm neus.

1 like

Thanks voor de tip. Ben nu een beetje terughoudend met neusspray aangezien ik het al een week gebruik en mijn neus nu wat gevoelig aan voelt.

Heb ik inderdaad net voorgeschreven gekregen.

Top, hopelijk snel resultaat!

Oh bleeegh daar kan je wel heel moe van worden. Stom spul :frowning:

Daar waarschuwde ze inderdaad voor. Ik ben toch al moe van de zwangerschap dus heel veel meer zal ik (hopelijk) niet merken en anders moest ik het 's avonds innemen gaf ze als tip.

Ik gebruik het al jarenlang 2x per dag en geen klachten (of inmiddels is dit mijn permanente state of being :sweat_smile:) dus misschien valt het mee!

Ik zag in dit topic dat de vierseizoenenslaapzak van puckababy werd aangeraden, maar jeeetje wat een bedrag
 nu had ik deze gezien, die me mooi lijkt, maar ja ik heb er ook weinig verstand van. We willen hem graag van begin af aan gebruiken, iemand nog tips waar je op moet letten?

https://www.bol.com/nl/p/slaapzak-65-cm-afneembare-mouw-kopergroen/9200000084939080/

Update: nee volgens mij is het toch handiger om 2 zakken te hebben of niet, een binnen- en buitenzak? Bij deze van Bol kan je alleen de mouwen afritsen, dat is bij nader inzien misschien toch niet zo handig of?

Hmmm deze slaapzak is van polyester, dat zou ik echt niet doen als slaapzak aangezien ze er zoveel in liggen. Ik zou voor een natuurlijke, ademende stof als katoen kiezen of eventueel wol.
In het begin rollen ze toch nog niet en slapen ze zoveel dat die slaapzak toch een beetje onhandig is. Gewoon lekker onder een dekentje leggen.
Ik snap dat je de puckababy heel duur vind maar mijn zoontje zit erin vanaf zes maanden, hij is nu anderhalf en er nog lang niet uitgegroeid. Omdat je kindje in het begin best hard groeit blijf je natuurlijk ook slaapzakken kopen als je deze neemt. Deze is maar 65 cm dus doe je daar ook niet superlang mee.
Als laatste wil ik ook nog even zeggen dat de puckababy zoveel soepeler is dan bijvoorbeeld de winterslaapzakken van de Hema of prenatal . Die voelen een beetje alsof zijn armpjes naar dat model werden gedwongen en de puckababy is heerlijk soepel.
Dit was mijn ode aan de puckababy 4 seizoenen slaapzak😅
#nospon

2 likes

Bedankt voor de raad! Hoezo vind je een slaapzak onhandiger dan dekentjes? Als ik lees hoeveel je aan lakentjes en dekentjes nodig hebt denk ik al help :grimacing: dus ik dacht dat een slaapzak honderd keer makkelijker was!

Als ze wat groter zijn is een slaapzak zeker makkelijker hoor!
Maar als ze nog echt klein zijn vallen ze vaak tijdens/gelijk na de voeding in slaap of gewoon als ze lekker in de box/wipstoel liggen. Dan is het niet fijn om eerst nog een slaapzak aan te wurmen. Gewoon lekker wegleggen en dekentje erover is dan makkelijker.
Ik heb 2 lakentjes en 2 dekentjes gehad en dat is prima. Een van de dekentjes gebruikte ik ook voor de wandelwagen, als degene in het ledikantje echt gewassen moest worden pakte ik die gewoon weg

Mijn zoontje is 2,5 en ik heb nog nooit een deken gebruikt. Ik ben gek op de slaapzakken van HEMA. In het begin heb ik mijn zoontje ingebakerd met xxl hydrofiele doeken, maar vanaf week 6 (denk ik, weet niet meer zeker) ben ik overgestapt op de inbakerslaapzakken van PuckaBaby en daarna de versie van 6 maanden. Ik vond en vind nog steeds de puckaBaby 4 seizoenen te duur. Mijn zoontje lekt vaak in de nacht (ondanks twintig soorten luiers te hebben geprobeerd) waardoor ik meerdere nodig zou hebben. Nu heb ik er paar van de Hema. Van verschillende soorten dikte en kwaliteit.

1 like

Haha, ik denk dat het bij iedereen anders is. De mijne slaapt los in een slaapzak. Hij heeft dan wel een romper met lange mouwen onder aan. Daarnaast rolt hij de hele bed door, waardoor ik nooit meer een poging heb ondernomen tot een deken.

Haha nu wordt het weer verwarrend :smiley: het is zo lastig, als je zwanger bent wil je het goed regelen maar je weet gewoon nog helemaal niet wat handig is.

1 like

Ja en wat je kindje fijn vindt, verschilt ook nog. Hier vinden ze alle vier iets anders fijn.

Hier in het begin wel onder dekentjes toen. Maar op een gegeven moment lag ze steeds dwars in bed en niet meer onder d’r dekentjes, toen ben ik over gegaan op slaapzakjes. Ze slaapt nu nog steeds alleen in een slaapzak (heb ze van Kruidvat, Hema, jollein) en dat gaat prima. Ze is nogal beweeglijk. Voor baby 2 heb ik het bedje wel weer klaarstaan met dekentjes. In het begin gaat zij ook gewoon weer onder dekentje/lakentje en zodra zij ook weer te veel beweegt ga ik over op slaapzak. Volgens mij gaf @SimpleThings de tip voor H&M trappelzak/slaapzak, want daar zit de rits aan de zijkant.

Enige waar ik naar zou kijken is indd de stof en hoe dik het is. R slaapt nu ook in minder dikke slaapzakjes dan in de wintermaanden

1 like

Ja same here! De ene vriendin roept ook lakentje / dekentje terwijl de ander slaapzakken juist fijner vindt. Dus ik heb nu 1 mooi setje van een lakentje en dekentje in het wiegje (staat ook mooi haha) en 1 fijn dun zomer slaapzakje voor newborns. De Hopper (ofzo?) van Lodger. En dan kijk ik gewoon wat ik zelf straks fijner vindt. Dan is een extra slaapzak zo bijgekocht hoop ik.

Inderdaad hier ook toen het nog heel klein was inbakeren en eventueel onder een dekentje, daarna weer een slaapzak. Maar op een gegeven moment ging onze avonturier proberen te staan en dat ging niet heel soepel met een slaapzak waardoor wij heel bang waren dat ie zou vallen en zijn kin zou bezeren aan de rand van zijn ledikantje. Sindsdien zijn wij overgestapt naar pyjama’s. Ik denk dat ie toen ongeveer 1 jaar was