Tips, ervaringen & aanraders

Huh ik heb altijd slaapzak + deken, nooit alleen een slaapzak, dan rolt ze zichzelf continu wakker. Heb er nu gewoon een lakentje overheen ipv deken met het warme weer.

1 like

Ik ook team slaapzak+deken. Vind het zelf zo naar om niet onder een deken/laken te liggen en dat projecteer ik op mijn kind😁

5 likes

Wij ook een slaapzak en een strak ingestopt lakentje. Zonder laken schopt ze zich de hele co-sleeper rond.

Onze zoon heeft altijd in een slaapzak geslapen en dat gaat prima. Meestal met een romper en eventueel een pyjamabroekje.

1 like

Heeft iemand hier zo’n Bumbo zitje? Het vreemde is alleen dat bij deze de omschrijving is 'te gebruiken vanaf het moment dat je kindje kan zitten’ en bij deze:

"In de Bumbo babysitter kunnen kinderen van 3 maanden tot ongeveer 14 maanden zonder hulp zelf rechtop zitten, indien het kind het hoofdje zelf stabiel kan houden.

Ze kan nog niet zelfstandig zitten (ze is nu 5 maanden), maar wil wel heel graag steeds rechtop zitten. Misschien nog iets te vroeg om dit nu te halen, maar bevalt hij hier?

Die eerste lijkt grotere openingen te hebben bij de beentjes? Misschien zit daar verschil in.

Ik heb bij mijn eerste kind dit ding gekregen en uiteindelijk weinig gebruikt. Zat hier gewoon in de wipstoel of, als ik er bij zat, op de bank in wat kussens. Tot ze zelf kon zitten, toen in de kinderstoel. Bij mijn andere twee kinderen heb ik 'm helemaal niet gebruikt.

Het is heel persoonlijk, want ik weet dat veel ouders er weg van zijn! Kwestie van proberen denk ik…

Vond de Piep een topuitvinding!

1 like

Hier ook een piep-fanaat! :ok_hand:

1 like

Ja is ook zo :slight_smile: welk dekentje en lakentje heb jij? Ik ga volgende week naar Ikea voor het ledikantje dus daar zullen ze ook wel van die sets hebben…

Wij hadden hem hier gekregen om te gebruiken van een kennis. Maar ook zeer weinig gebruikt. Net zoals de anderen zeggen als hij nog niet kon zitten was het maar vreemd en het mag ook niet zo lang. En wanneer hij kan zitten is het ook niet meer handig want dan kan hij er uit kruipen.
Ik zou het eerlijk gezegd niet zelf kopen. Maar mss zijn sommige wel enthousiast.

Ik heb de piep, mini en de vier seizoenen slaapzak, zoooo blij mee! Ze slaapt er iedere avond in. Ik heb ook goedkopere swaddle-me’s gehad maar deze vond ik maar vervelend werken. Puckababy for the win!

1 like

Jaaaaa, love de piep! Ik vind wel dat ze er snel uit groeien. Officieel is het voor 0-3 mnd, maar door haar lange benen paste het eerder al niet meer. We hebben toen de opvolger even gebruikt, maar daarin had ze juist weer teveel ruimte. Uiteindelijk een paar keer op de buik laten slapen en toen was ze klaar met de puckababys en nu slaapt ze in een gewoon slaapzakje. We hebben dus niet “afgebouwd” met het inbakenen (eerst een armpje, dan de andere).

1 like

Iemand hier toevallig ervaring met gehoorbescherming voor baby’s? Ik zit er naar te kijken in verband met Koningsdag.

1 like

Mijn moeder heeft ze gemaakt! Dus daar heb je niet zo veel aan, sorry. Heb een wiegje in een afwijkende maat, vandaar. Maar voor het ledikantje heb je inderdaad heel prima dingen bij Ikea volgens mij.

Ik vind de dekentjes en lakens van Meyco heel leuk! En niet zo bizar duur. Oa via Bol.com en Wehkamp vaak in de aanbieding

Wij hebben deze: https://www.alpine.nl/gehoorbescherming/muffy-baby/?attribute_pa_color=zwart&gclid=EAIaIQobChMIkc2yyYPm4QIVDs53Ch3s0AEAEAQYASABEgK3PfD_BwE

1 like

Hier heeft ze tot bijna 5 maand in de piep gezeten haha, de mini was nog veel te groot en ze slaapt zoveel beter als ze er wat strakker inzit.

Zit ze dan alleen in die piep en dan met een dekentje eroverheen? :slight_smile: ik ben zo’n n00b nog haha.

Mijn baby heeft superlange benen haha. Ze heeft broekjes in mt 62 en van boven paste ze tot vorige week zelfs 50 nog :sweat_smile:

@anon18050057
Wij hadden er wel een dekentje/lakentje erover, maar ze is natuurlijk van december. Nu het wat warmer is alleen nog een slaapzak en lakentje.

Misschien ook wel handig voor anderen hier: met alle wespen nu alweer buiten heb ik in een klein reis sprayflesje even wat azijn gedaan. Mocht hij dan gestoken worden kan het iets van de pijn wegnemen en zo past het makkelijk in elke tas :slight_smile:

8 likes