Tips, ervaringen & aanraders

Ja ze heeft vaak romper met korte mouw, dan in de piep, dan een dun laken erover heen. Maar verschilt heel erg hoe de temperatuur is in de babykamer, die heeft de afgelopen 2 weken geschommeld van 15 graden (dan gaat er nog een dekentje over het laken heen), naar 25 graden. Ik voel gewoon zoveel mogelijk ook bij haar hoe warm ze aanvoelt en probeer het daar een beetje op aan te passen. Maar de ene baby is de andere ook niet, soms is ze ook ineens mega zweterig

1 like

Jullie hebben me overtuigd, ik heb de piep besteld! Heb twee heel mooie Meyco dekentjes :slight_smile: dus dat gaat helemaal goedkomen. Bedankt!

3 likes

Iemand ervaring met een zwangerschapskussen in bed? Ik ben 20 weken zwanger en slaap nu al voor geen meter meer
 is zo’n kussen het waard?

1 like

Ja vond ik wel!

1 like

Jaaaa!! Ik ga hem ook houden als ik niet meer zwanger ben denk ik, echt top (vindt mijn vriend ook haha)

1 like

Ja! Baby is inmiddels 10 maanden maar slaap nog steeds met dat kussen. Heerlijk!

1 like

Wij hebben een deryan. Ik had wel meteen de peuter versie gekocht. Die is oa wat groter dus ik dacht, dan hebben we er langer plezier van. Ze heeft er 1 keer echt in geslapen. Moet het eigenlijk nog eens opnieuw oefenen met haar. We hebben voor langere periode wel alsnog een campingbedje gekocht omdat het luchtmatrasje van de deryan toch wel dun is. Verder wel echt super makkelijk opzetten/invouwen en heel licht. Ook een fijn plekje voor als je buiten wil relaxen (park, zwembad ofzo) en een schoon en beschut plekje wil hebben voor je baby(s). Ik vind m wel handig om voor de zekerheid achter in de auto te hebben als we ergens naartoe gaan.

2 likes

De tweede is op komst en is het tijd om voor de “oudste” (bijna 2 jaar) een nieuwe kamer klaar te maken. Is een commode voor de oudste nog nodig? En wat voor bedje? Wij hebben gĂ©Ă©n idee. Iemand tips?

Ik ben nu 31 weken zwanger vannr 2 en kind is bijna 2 jaar ook. Ik heb een doorgroeiledikant voor kind gekocht. Hij is nu nog dicht, maar kan uiteindelijk open met lage hekjes en daarna helemaal open en daar kn ze tot 7 jaar in. Ze is nu echt nog niet toe aan een open bedje.
Commode staat er nog, wij gebruiken die nog veel!

1 like

En welke zwangerschapskussens zijn aan te raden?

Als je de zoekfunctie gebruikt vind je hier wel aan- en afraders voor! Ik geloof dat de doomoo werd afgeraden.

Ik kon er niet goed mee slapen, veel te groot/dik ofzo. En ik kon m’n max 30min op 1 kant liggen, dus als je niet in dezelfde positie blijft is het niet zo handig.
Maar we hebben hem de eerste weken gebruikt met een hoes van aankleedkussen erover. En de baby sliep daar dan overdag heerlijk op. En soms ook snachts tussen ons in in bed. Dus alsnog zeker zijn geld waard geweest.
Ik had trouwens gewoon 1 van de Kruidvat.

Twee vriendinnen van mij krijgen binnenkort een baby en ik wilde graag wat leuks voor hun kopen. Zij zijn beide best van de natuurlijke/duurzame producten. Ik dacht zelf aan een mooi kleed of een lekker zalfje voor de baby. Ik ben er zelf niet zo thuis in, dus heb dit topic wat doorgekeken. Ik heb nog niet wat geschikts gevonden. Weten jullie zo iets wat wat zou kunnen zijn? Waar hebben jullie goede ervaringen mee en wat is een leuk cadeau?

Zalf zou ik in dit geval voorzichtig mee zijn, want dat is onwijs persoonlijk mbt merk. Je kan ook denken aan mooie voorleesboeken? Ik was daar echt heel blij mee. Het hoeft niet per se een cadeau voor de eerste weken te zijn!

1 like

Leuk!
Ik vind de producten van Naïf voor baby’s zo lekker ruiken. Kleding zou ik wat minder snel geven. Heb ik nu ook al paar keer gehad en dat is zo afhankelijk van hun smaak (tenzij je die echt goed kent natuurlijk).

1 like

Bedoel je dat je een tweede commode wil gaan gebruiken voor je kind van 2 jaar? Anders kan je toch die in de babykamer gebruiken en als je die niet kan gebruiken dan even snel op bed of op de grond?

Meegroei bed is handig inderdaad.

Ik had voor de oudste eigenlijk meteen een peuterbed, waar hij meteen uit kon zelf. En met drie jaar ging hij over op een eenpersoonsbed en kind nummer twee ging dan over met anderhalf naar het peuterbed. Ik wou niet extra bedden kopen, maar gewoon doorschuiven.

Thanks! Ja, dat is ook leuk! Ze zijn beide voor de eerste keer zwanger, dus ik probeer echt mijn best te doen om wat origineels te vinden
 Ze hebben al zoveel gekregen. Maar dan is inderdaad juist iets voor later wel handig :slight_smile:

Ik heb van 1 vriendin bij alledrie de geboortes een mooi voorleesboek gekregen (een klassieker). En bij iedere baby heeft ze een persoonlijk verhaaltje voor hen in het boek geschreven. Vond en vind ik echt prachtig en heel persoonlijk!

3 likes

Bamboe servies
Regenboog van Grimm
Of anders iets voor de zwangeren zelf? Een massage, pedicure oid.

1 like

De vraag is meer in de trant van “wat is handig: koop je een tweede commode of heb je die echt niet meer nodig?”