Tips, ervaringen & aanraders

Thanks ladies, ik ga ook kijken voor deze bakken en het doen op jouw manier haha @Unquestionable

1 like

Ja je wilt niet weten hoeveel manieren ik heb geprobeerd om alles er perfect in te krijgen haha, maar helaas :disappointed_relieved:

1 like

Zwitsal is ook eigenlijk helemaal niet geschikt voor babies, snap ook echt niet waarom het nog steeds zo goed loopt :mask:

Maar fijn om te weten!! :honeybee:

Heh, ik begin nu echt te twijfelen, maar bij mij past het volgens mij precies? Ik wil bijna gaan kijken, maar ik heb haar net (eindelijk!) in slaap


Vraag: waar vinden jullie leuke zomerjassen? Ik kan niks vinden voor mijn dochter (maat 86).

1 like

Zeeman :tada:

2 likes

H&M heeft schattige, of Zara

1 like

Ik heb alle jassen bij de Zara!

1 like

Ik heb vandaag een gezelschapsspel voor kleuters (2-5j) gegeven aan mijn metekindje en ze was vooral dol op de torens die ze moest nabouwen. Op kaartjes stonden dus verschillende torens getekend en met de blokken die ze had, kon ze die dan bouwen. Ze had ze in een wip gemaakt en nu ben ik op zoek naar iets gelijkaardigs met misschien iets meer uitdaging. Een soort tangram/3d-puzzel/blokken-puzzel voor kleuters dus. Een echte tangram zal nog wel te moeilijk zijn, denk ik. Iemand ideeën? Ze wordt deze zomer 4 jaar.

Bevalt die goed en blijft hij goed zitten? Q is nu ruim 6 maanden en over het algemeen laat hij petjes en zonnebrillen wel gewoon zitten, maar soms plukt hij er wel wat aan dus het moet niet te snel af kunnen dan haha.

Super, dit is exact waar ik naar op zoek was! Bedankt!

Ja ik vind het echt een heel fijn ding, juist omdat er een band om zijn hele hoofd gaat. Hier laat 'ie 'm gewoon zitten, vindt het allemaal wel prima haha

1 like

Ja!!! Ik sliep zelfs met twee, eentje achter in mn rug en dan tussen mn benen en de andere voor mn hoofd gewoon en om mn pensie op te leggen. Ze zijn ook echt niet duur dus zeker de moeite waard en ik vond t ook fijn om kraambezoek die niet zo handig zijn met zo’n kleine flubber baby te laten ondersteunen met zo’n kussen. Sommige mensen voelen zich er dan echt chiller bij

1 like

Misschien moet ik hem dan maar gewoon proberen, thanks!

Thanks allemaal! Ik ga dit weekend maar eens op zoek naar zo’n kussen :slight_smile:

Ik mis mijn kussen zo erg! Ik wou dat ik het niet weg had gegeven :stuck_out_tongue: (dochter is nu 2) Ik lig nog steeds vaak met een kussentje tussen mijn knieën.

2 likes

Heeft iemand van jullie een “dit is mijn commode”-video op YouTube waarvan je zegt: JA, dit is echt precies goed zo? Ik ben me heel erg aan het verheugen op precies inrichten straks :smiley:

1 like

Ik kan alleen maar zeggen dat het praktisch moet zijn. :see_no_evil:
Leuk als die verschoonkussenhoezen in mooie printjes, of verschoonkussens in een soort van rieten mandjes, maar wordt al snel minder leuk als je baby tot in zijn nek onder de spuitpoep zit.
Wij hebben een Prénatal verschoonkussen, leggen er meestal een hydrofiel op, en naast het kussen staan billendoekjes, een mandje met talkpoeder, sudocrem en luierzakjes, en een mandje met luiers.

6 likes

Nope want het is gewoon heeeeel persoonlijk? Je richt het in en na twee dagen met je baby denk je ‘nope nope dit ligt helemaal niet handig’ en dan richt je het opnieuw in :joy:

3 likes

Oh ja dat bedoel ik :smiley: wat is handig om waar te hebben staan haha! Kelly Caresse heeft drie kinderen dus haar video is wel handig denk ik.

1 like

Grootste tip die ik kan geven is niet te investeren in aankleedkussen-hoezen. Zoals ik hier boven ook al ergens las; zeker in het begin zaten die dingen elke verschoonbeurt onder t plas en poep hahaha, binnen een dag lagen alle hoezen steeds in de was. Mijn dochtertje begon elke keer te plassen zodra dr luier uit ging :see_no_evil:, dus lang leve de hydrofiel​:smile:
Luiers, billendoekjes, sudo crĂšme, goedemorgen doekjes, gezichtscrĂšme en haarlotion (dus alles voor verschonen en smorgens wakker worden en klaarmaken) staat bij ons op de commode zelf. Rest in de lades van belangrijk (bovenste) naar minder belangrijk (onderaan)
Wat al gezegd werd, je zult binnen een paar weken de boel omgooien naar wat echt het meest handig is, dat ontdek je gauw genoeg!

6 likes