Tips, ervaringen & aanraders

Werd door mijn verloskundige heel erg afgeraden… ik had er hier al eens over gelezen en het gevraagd. Zij gaf aan dat die spieren en pezen down under niet gemaakt zijn om langdurig op die manier op te rekken (alleen relatief kort / eenmalig zoals bij een bevalling) en het dus wel kwaad zou kunnen.

Ik zou het dus wel echt even bij je eigen VK navragen!

1 like

Dit is zo fijn om te lezen als je binnenkort moet bevallen. Dankjewel :heart:

1 like

Je mag nog een keer :slight_smile: sinds een paar dagen heb ik steeds meer het gevoel: ik weet straks helemaal niet wat ik moet dóen tijdens de bevalling. Je bent natuurlijk altijd gewend om dingen te doen die je kunt, hoe ga je daarmee om?!

Ik weet niet hoe lang je ze moet gebruiken, maar mijn VK gaf aan dat het dus niet goed is. Iedere dag korte tijd dus ook al niet volgens haar. Het gaat volgens mij vooral om het steeds groter oprekken wat niet goed is.

Heb wel ervaring met wat jij bedoelt qua training. Heb zelf VVS (gehad) en dan ‘train’ je je bekkenbodemspieren te ontspannen en aanspannen door een niet heel grote soort medische dildo in te brengen. Niet iets wat je steeds groter opblaast zoals zo’n ballon-achtig dingetje.

Althans, misschien is het wel een ding hoor geen idee maar dat werd door mijn bekkenbodemfysio sowieso niet gebruikt en door de VK dus ook afgeraden, dat echte oprekken.

Ik vind jouw reacties altijd zo lief en sympathiek!

2 likes

& @Mhysa Ik werd wakker met 9 cm en ben in 1,5 uur bevallen … wel gescheurd, maar was alsof ik ging sprinten zonder warming up. Vond t toch ook niet echt chill haha. Maar goed. Bevallen valt nooit onder “chill”

En nu heb ik weer vrees voor bevalling 2, terwijl ik er bij nr 1 totaal onbevangen in gingen. Maar goed. Kan er toch niks aan veranderen, hoe t gaat, gaat het.

1 like

Ook in Duitsland wordt je tijdens de bevalling goed begeleid door de vk. Als je wil dat ze even de kamer uitgaat, zodat jij de weeën lekker opvangt, zonder dat iemand jou de hele tijd ‘in de gaten houdt’. Dan kan dat ook gewoon. Ik heb pas bij 7 cm ontsluiting de vk weer gezien, omdat ze op de monitor zag dat de weeën waarschijnlijk richting persweeën gingen. (ervaring in dat inzicht denk ik dan). Gewoon goed aangeven wat je prettig vindt en als je onzeker wordt. Ook gewoon zeggen. Ze zijn er voor jou! :heart:

1 like

Jullie zijn zo lief allemaal. :weary:

2 likes

blabla niet boeiend en kreeg het niet meer in een spoiler dus weg :joy:

Oh echt? Bizar dat ze zulk ander advies geven dan!

Oh en mogen alle verhalen over knippen / scheuren of in spoilers of in het topic over bevallingsverhalen? Ik probeer dat juist een beetje te vermijden nu ik 37 wkn ben.

(Tenzij verder niemand daar moeite mee heeft natuurlijk, dan blijf ik gewoon even weg uit deze topics)

2 likes

Mijn baby heeft nog niet zo’n prachtige haardos als sommige andere baby’s hier, maar het wordt nu wel vol en lang genoeg om er iets mee te doen. Elke keer als ik haar uit bed haal staat het alle kanten op. :see_no_evil:
Maar wat gebruik je in vredesnaam voor haarproducten voor een baby?

Mijn zoontje is nu 2,5 en heeft een dikke flinke bos krullen. Ik gebruik eigenlijk weinig. Een shampoo van Zwitsal en heel soms goedemorgenlotion van Zwitsal. Toen hij een baby was een simpele haarlotion van Etos huismerk. Veel vriendinnen van mij gebruiken Alma olie (Pakistaans / Indiaas haarolie) bij de babies, maar ik vind dat persoonlijk stinken en way too fatty.

Ik ben ook benieuwd wat anderen gebruiken.

1 like

Eigenlijk doe ik er niet zo heel veel bijzonders mee. Wassen met zwitsalshampoo (bij geurloze shampoos ging haar hoofd heel erg stinken). Nadat ik haar lijfje heb ingesmeerd met babyolie, smeer ik het restant van mijn handen in het haar.

Het staat weleens rechtop, maar als ik er een paar keer over aai dan zit het wel weer plat. Ze heeft echt nog van dat zachte babyhaar haha

Ons huisje gaat eindelijk worden opgeleverd in juni, nu kan ik dus lekker gaan rondshoppen voor de babykamer. :slight_smile: Ik twijfel nog of we een co-sleeper gaan nemen of gewoon een ledikant voor haar eigen kamer. Ik ben ook nog op zoek naar iets waar ik haar in kan leggen in de woonkamer. We krijgen een tussenwoning, geen grote woonkamer en hebben een hond, dus wel echt nodig, maar iets niet te groot en niet zo lelijk :wink: Aanraders?

Maar zit ik dan straks met 3 slaap plekken voor die kleine? Hoe doen jullie dat?

Ik wilde in eerste instantie idd ook een cosleeper, maar toen bedacht ik me dat ik het ledikant ook gewoon naast het bed kan zetten. Scheelt weer minimaal 100 euro. Anders heb je weer een redelijke uitgave waar de baby nieteens heel lang gebruik van kan maken! En zo went ze gelijk aan haar eigen bedje.

2 likes

Ik heb een wiegje naast ons bed klaar staan, een ledikant in haar kamertje en de box komt beneden. Ik wil haar s avonds proberen in haar eigen ledikantje te laten slapen. Zodra ze dan wakker wordt als ik in bed lig komt ze in het wiegje. De box zie ik meer voor als ik even m’n handen vrij wil hebben van de baby, en de peuter en de grote hond er dan indd niet bij kunnen. Niet als een echte slaapplek. Ik heb ook nog een babynestje, die vond ik bij kind 1 ideaal, gewoon op de bank enz. Maar nu zij rondrent en mega gek is op baby’s vrees ik dat de box wat meer gebruikt gaat worden.
Dat het dan 3 slaapplekken zijn, vind ik niet zo heel erg.

1 like

Ik heb bij beide kindjes een co-sleeper gebruikt. Vonden wij erg fijn. Ik ben ook groot fan van de Tiny Love rocker napper https://www.mamaloesbabysjop.nl/tiny-love-rocker-napper-taupe-wiegje-en-wipstoeltje-009-009-069

Dat is dus een wiegje en wipstoel in een en kun je in meerdere standen zetten. Hier ook bij beide kindjes gebruikt. Toen ze heel klein waren sliepen ze daar overdag in als we in de woonkamer waren. Het is verder niet bedoeld om hele nachten in te slapen. Of ik zette het ding in de badkamer als ik ging douchen. Vond het erg praktisch. Als jullie een hond hebben, dan is het waarschijnlijk wel fijn om een box te kopen.

1 like

Wij hebben de baby gewoon in zijn ledikantje laten slapen in zijn kamertje. Hij reageerde er goed op en wilden niet teveel voor “onrust” zorgen door hem op meerdere plekken te laten slapen en zoals ik zeg: hij reageerde er goed op en vond het prima. Dat kan voor andere kindjes weer anders zijn.

Off topic: ik weet nog wel dat bij de intake van de kraamverzorger de mevrouw HEEL verbaast reageerde dat we de baby in zijn eigen kamer lieten slapen want dat was wel heel zielig volgens haar. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en je kan altijd nog spullen aanschaffen als het niet werkt zoals jij eerst voor ogen had.

2 likes

Wij hebben een wiegje kunnen lenen, deze heeft in het begin naast ons bed gestaan. Beneden hadden we de box staan maar niet als slaapplek. Daar lag ze alleen wakker in of als ik haar even kwijt moest om iets te doen. Slapen deed ze boven (voor zo ver als ze sliep hahaha :sweat_smile:). Na een aantal weken sliep ze op haar eigen kamer in haar ledikant. Eerst overdag oefenen en toen vrij snel ook de nachten.

1 like

Ik weet niet of dit al bekend is.

Maar het bedrijf s.plendid of ze heten nu b.oekskes, is een gaar bedrijf. Neem geen boeken abonnement bij hun. Er kwam een man (ze werken dus op commissie basis) en die smeerde mij een boeken abonnement aan. Ik moest eerst heel lang wachten. Daarna hadden ze zogenaamd boekenpakket verstuurd. Ik alles terug gestuurd ivm herroepingsrecht, nadat het eindelijk is aangekomen. Moet je er echt achteraan gaan, om het schriftelijk bevestigd te krijgen van hen.

Dus doe het niet. Het klinkt heel leuk en is een goeie deal. Maar het bedrijf is kut en zo rommelig. Ook omdat ze plotseling dus van naam veranderd zijn. Niet eens een melding krijg je daarvan.

3 likes