Tips, ervaringen & aanraders

Ik vond de hele hoge slips van Anni Rolfi (Kruidvat) heel fijn tijdens de laatste periode van de zwangerschap en na de bevalling. Ze zijn wat duurder maar vind ze qua stof aangenamer en kwalitatiever dan die van de Zeeman.
In het zwart valt het oma-gehalte best mee. Stiekem draag ik ze nu nog, vier maand na de bevalling kan mijn flubberbuik nog altijd wel wat steun gebruiken zonder dat ik echt iets corrigerends aan moet…

We gebruikten Zwitsalgel toen hij echt nog een baby was. Daarna de kindergel van dermo care of kruidvat huismerk kindergel. Voordeel van speciale kindergel is dat het er makkelijk uit gaat. Soms waaide de wind het er al uit haha

Zoontje heeft van dat superstugge Aziatische haar dus we zijn nu overgestapt op “goedkope gel” vroeger zat het in zo’n grote pot, tegenwoordig in een tube. Wil liever geen wax e.d. gebruiken, omdat dat moeilijk uit te wassen is (al dan niet met kindershampoo).

1 like

Ik wist niet eens dat dat bestond. Ik had wel heel erg last van het gehang van mijn dikke lege buik na de bevalling. Toen ik een strak spaghetti hemdje aandeed voelde het al een stuk beter. En als ik op mijn zij lag deed ik mijn vriend eronder te ondersteuning.

Ik heb na de bevalling een Belly Bandit gedragen in die eerste weken. Ik vond het heel prettig, want mijn buik voelde zo leeg en flubberig. Het gaf wel steun, maar het fijnste was dat het me ook wel een geborgen gevoel gaf. Dat die buik lekker ingepakt was. Ik heb er toen eentje op MP gekocht en een paar weken later weer doorverkocht.

1 like

Een vriendin van me werd gewoon aangeraden een straks hoge sportbroek te dragen, dus dat kan ook :slight_smile:

1 like

Die tips hoor ik ook graag. Ze poetst hier alleen graag d’r tanden omdat ze dan alle tandpasta van de borstel kan zuigen … ze doet ons wel na met uitspugen, maar ze spuugt alleen een soort rochel uit en niet de tandpasta …

@Bergamot
Eens hiermee! Ik heb nu ook een paar dagen de Belly Bandit om gehad en het geeft vooral tijdens die eerste stappen en bewegingen best veel steun en zekerheid (qua evenwicht en lege buik). Ik heb de mijne ook van iemand overgenomen maar vind het zelf de nieuwprijs wel waard.

Corrigerend topje (cheap ass Zeeman) ga ik vandaag uitproberen, ik laat nog wel even weten hoe dat bevalt!

1 like

Ik hoor ook graag tips om haar überhaupt te laten poetsen! Ik ben soms echt bang dat haar tandjes super slecht gaan worden omdat ze het echt niet toe laat. Ze zuigt ook alleen maar de tandpasta eraf en houdt erna haar lippen stijf op elkaar. Onder dwang lukt het wel maar dat is echt geen prettige activiteit en dan ben ik bang voor nog meer weerstand in de toekomst. Heb al boekjes/liedjes geprobeerd, zelf ook tanden poetsen, haar mijn tanden laten poetsen etc. Heb zelfs een nep gebit en grote tandenborstel om mee te spelen haha! Kan iemand me even vertellen dat dit goed komt? :sweat_smile:

Hoe oud is ze?

En onder de douche/in bad?

Verder ook geen andere tips. Misschien nog met een elektrische tandenborstel?

Uiteindelijk komt het wel goed.

In sept wordt ze twee. In bad ook wel eens geprobeerd maar hielp ook niet echt. Elektrische tandenborstel is nog wel een idee! Eens kijken vanaf welke leeftijd dat “kan”.

Bedankt voor de geruststelling! :grimacing:

1 like

Hier ook een kind die tandenpoetsen maar niet okay lijkt te gaan vinden… met heel veel grapjes en gek doen lukt het soms een beetje maar ohhhh die strijd elke keer!!
Moet dinsdag naar de tandarts, wie weet heeft die geniale tips…

Wij gebruiken een elektrische tandenborstel met kinderopzetstukje sinds de kleine man (hij is nu bijna 2 jaar) tandjes heeft. Laatst bij de tandarts geweest en gaf aan dat dat gewoon prima is. Liever zelfs dan een gewone tandenborstel omdat het toch gemakkelijker overal bij komt aldus de tandarts. En daarbij vond ons zoontje het lampje van de tandenborstel interessant en wilde héél graag zijn tanden poetsen als hij ons bezig zag met de tandenborstel. Eerst wij poetsen en daarna mag hij spelenderwijs nog even na poetsen werkt hier.

Wat ook werkt als hij zijn kaken stijf op elkaar houdt is dat mijn man poetst en ik mijn mond open hou en dan een liedje zingt want dan gaat ie mij na doen en kan er gewoon gepoetst worden.

2 likes

De Disney elektrische tandenborstel komt met een app. En hoe langer je poetst hoe beter je het plaatje kunt zien. En je krijgt stickers en muziekjes.

7 likes

Doet die app het inmiddels beter? Want hij scant nooit onze Elsa borstel en valt continue uit😭

Ik gebruik hem eigenlijk nooit meer nu dus ik durf het niet te zeggen. Ik weet wel dat toen ik de app gebruikte hij vaak de stickers niet opsloeg. Maar hij deed het wel altijd.

Ik heb er voor de bevalling eentje gekocht bij de Hennes, maar verder alleen beugel bh’s gedragen in een grotere maat.

Nu na de bevalling zijn mijn borsten nog flink gegroeid dus als ik straks thuis ben ga ik ff kijken wat ik lekker vind zitten. Hier in het zkh gewoon alleen een hemdje en geen bh aan gehad, maar nu ze nog zwaarder zijn is wat steun wel weer goed. En dan bestel ik het wel online.

Dus ik zou nog even wachten met heel veel kopen nu, mocht je idd nog meer groeien

1 like

Heb een paar van de H&M gekocht en ik draag ze nu al. Hebben wel wat padding, maar geen beugels en zijn heel comfortabel. Als mijn borsten nog veel groeien heb ik waarschijnlijk nog wel een maatje groter nodig, maar duur waren ze niet en ik zou ze ook zo dragen.

1 like

Ik had tijdens de zwangerschap op gegeven moment al andere bh’s nodig. Ik had ze gekocht bij prenatal van Noppies geloof ik. Licht voorgevorm met beugel. Ik droeg ze tijdens en na de zwangerschap.

Ik heb ze ook voor de bevalling al gekocht (die is pas over 6 weken), dat waren een soort grotere zwangerschapsbh’s die toevallig ook voor het voeden waren. Ook van de H&M, maar ik merk nu dat ik toch een maatje groter nodig heb :sweat_smile: Ben in omvang toch nog wel wat gegroeid haha, dus ga zo even een maatje groter halen haha.

1 like

Ik heb deze! Ideaal vind ik die

4 likes