Tips, ervaringen & aanraders

Ik heb dezelfde als @Unquestionable. Ik droeg ze vanaf 20 weken zwangerschap ongeveer, omdat mijn bh’s niet meer lekker zaten. En nu 5 maand na de bevalling draag ik ze nog steeds elke dag, terwijl ik al lang geen borstvoeding meer geef.
@Bergamot

1 like

En van die tussenstukjes kopen?

ik ook deze haha!

Ah nee, dat gaat helaas niet lukken. Balen! Had geld gescheeld haha.

1 like

Vanaf welke leeftijd geef je een hoofdkussen eigenlijk? Hij probeert steeds mijne in te pikken maar wordt in juli 2.

1 like

Dat zou ik ook willen weten.

Ik heb toen ze over ging naar een peuterbed zo’n goedkoop hoofdkussen van 5 euro bij Ikea gekocht. Nu is ze 5 en ze slaapt daar nog steeds mee. Of eigenlijk, ze ligt er vooral onder.

2 likes

Verschilt ook wel per persoon denk ik. Ik vond die onderbroeken echt net een stap te ver. Heb gewoon normale onderbroeken gehaald in een maat groter. En boxershorts. En dit kon bij mij prima ! Mijn eigen maat zelfs ook wel. Had alleen de kraamweek veel kraamverband nodig.
Heb alleen nu na 8 weken nog geen string aangehad. Gewoon geen zin in ofzo !

Toen ik merkte dat zoon beter sliep met een kussen (1,5 jaar) en sterk genoeg was met zijn nek etc heb ik het gewoon gegeven. Hier gaat het goed en hij slaapt heerlijk ermee. Hij is een buikslaper en draait zijn gezichtje op zij en ademt prima

1 like

En wordt btw in juli ook 2

Hier kregen ze met 1,5 beide een dun kussentje van Ikea (zat bij een dekbed set voor het ledikant). Mijn dochter slaapt nu in een 1 persoonsbed met gewoon kussen en m’n zoon eigenlijk altijd tussen ons in zonder kussen :see_no_evil:

1 like

Hebben jullie aanraders voor zwembanden? D. is dik 6 maanden als we volgende maand weggaan, maar er is zoveel keuze.

Dit is geloof ik degene die ik zelf ook veel zie in zwembaden, maar is deze ook fijn?

Wij vinden hem fijn. Hij ook, want hij sliep erin terwijl die in het water dobberde :joy:

Ik zie dat de babyfloat voor kindjes tot 2 jaar gebruikt kunnen worden. Onze zoon is 2 jaar en hebben geen idee wat we hem dan mee kunnen geven het water in. Zwembandjes, vestjes? Iemand tips?!?

Ik heb thuis ook een klein sprietje (2,5 en maat 80 en ook alles te breed), ze heeft broekjes van B-Nosy en Tumble 'n Dry, die vallen smal en hebben aan de binnenkant elastiek en knoopjes om het smaller te maken. Zijn wel duur, maar ik heb ze dik in de uitverkoop gekocht (en tweedehands) en heel blij mee. En die ‘skinny jeans’ van Hema passen op zich wel bij d’r.

Ik vond die wel fijn! J lag daar in te slapen in het water dus zij vond het ook wel prima!

Ik zit er aan te denken om zo’n ding aan te schaffen! Vind het veiliger dan alleen bandjes. Alleen ze is nog niet zwaar genoeg hiervoor denk ik

1 like

Wij hebben een grote mand gekregen met cadeaus van mijn schoonfamilie, daar zat onder andere in:

  • Chocolaatjes
  • Wijn
  • Leuke speen van Bibs
  • Rompertjes
  • Jip en Janneke boek met alle verhalen
  • Raad eens hoeveel ik van je houd boek
  • Sophie de Giraf
  • Een houten Takkie op wieltjes
  • Een Nijntje voor in bad

En verder hebben twee mensen eten voor ons gemaakt, dat vond ik ook echt fantastisch.

3 likes

Thanks voor de tip, die ga ik bestellen!

1 like

Badcape vind ik heel fijn! Vooral als het een grote is (100 bij bij 100 cm).

Als je echt iets wilt geven wat ze in de kraamweek kan gebruiken en je voor iets van Lush gaat, dan zou ik niet iets voor in bad nemen. Als je bevallen bent mag je pas weer in bad als het bloedverlies is gestopt en dat kan tot 6 weken duren (i.v.m. infecties want dat betekent dat de wond van in de baarmoeder dicht is).

  • speciale borstvoedingsthee
  • tijdschriften
  • bos bloemen
  • armbandje voor haarzelf met naam van baby
  • een warme maaltijd die ze kan invriezen
  • fotolijstje

Waar je mij het meest gelukkig mee maakte in de eerste weken was: praktische hulp. Bied aan om boodschappen te halen, de was te doen, om eten klaar te maken, hond uit te laten of schoonmaakklusjes te doen.

2 likes