Tips, ervaringen & aanraders

Badcape hebben wij hier tot nu toe alleen maar gebruikt om C. In in te bakeren (gebruiken daar nu overigens een slaapzak voor). Voor het in bad gaan en douchen vind ik een xxl Hyfrofiel heel handig. Daar kun je er wmb trouwens nooit genoeg van hebben. Wellicht iets voor de kraammand.

Ik kreeg van mijn moeder en oma ook een kraammand en daar zat oa een bon in om uit eten te gaan met vriend, tijdschriften, oogschaduw en mascara. Verder van vrienden en collega’s chocola en lekkere thee. Achteraf was ik in de kraamweek ook mega blij geweest met maaltijden. Ik was gehavend, dus koken zat er niet in en dochter meldde zich constant rond etenstijd. Oh en als ze van sushi houdt had… je had mij megablij gemaakt door een bakje mee te nemen bij het kraambezoek. C. is nu 10 weken en ik heb nog steeds mn sushi niet gehad :cry:

2 likes

Ik kreeg een cadeaubon voor een fotoboek! Heb ik een mooi “eerste jaar” boek van besteld!

Ja precies, onze zoon is hier ook nog te licht voor. Hij weegt 12 kg.

Ik kreeg ook van mijn schoonouders op een onverwachte zondagmorgen een volledig uitgebreid ontbijt. Dat ze gewoon gebracht hadden en dan weer weg en niets warm dus we konden eten wanneer we wilden. Dat vond ik echt zalig! Dus mss ook een tip. Dat je dan opstaat na een onderbroken nacht en gewoon al lekkere pistoletjes, beleg en drankjes hebt klaar staan.

6 likes

Ik ben er nog niet, maar ik fantaseer er wel regelmatig over haha. En ik zou met een tijdschrift of lekkere handcreme ook heel blij zijn! En die dingen die jij al noemt, dus.

Wij hebben een neck float en zowel wij als Q vinden het werkelijk fantastisch. Hij heeft er anderhalf uur mee in het centerparcs bad gelegen en had alle vrijheid om zijn ledematen alle kanten op te gooien, wat hij dus ook deed haha.

@lovewarrior Wij hebben ook deze. Ze zitten hier echt goed in vast en liggen op de buik en kunnen dan goed met de beentjes trappelen. In de reviews staat veel als minpunt dat het lastig is aan te trekken. Dat vond ik wel meevallen, maar we deden het wel met zijn tweeën.

Ik ben er nog steeds niet uit wat we nou gaan halen voor de kleine, een co-sleeper past niet naast mijn bed, wel aan het uiteinde. Maar de babykamer zit gewoon naast ons, dus ik twijfel nog of we dat gaan doen.

Ik zie veel van die mooie rotan wiegjes en mozes baskets op een standaard online voorbij komen, en dat lijkt me ook wel leuk voor in de woonkamer en/of aan het voeteneinde aan het begin.
Maar is dat wel veilig? Ik kan er niet veel over vinden…

Kun je niet een wiegje lenen? Of huren , net als bij zo’n Co sleeper.
Wij hadden een wiegje naast het bed, paste net haha, maar dat kind was eigenlijk te groot en maaide zich wakker aan de randen. Ik had bedacht dat hij daar zeker een half jaar zou slapen… na vijf weken is hij naar zijn eigen kamer (naast ons) gegaan. Hij blij, wij blij. Inmiddels 1 en hij wordt nog steeds intens gelukkig van zijn bed :smiling_face_with_three_hearts:

Een volgende gaat denk ik direct naar de eigen kamer.

Wiegjes in de woonkamer heb ik geen verstand van, die van ons hebben we altijd in z’n slaapkamer laten slapen omdat dat rustiger is.

Gelijk vanaf dag 1 op slaapkamer overdag enz ook? Ik zoek tips, want m’n eerste kind slaapt niet echt best…

Wij hebben ook vanaf het begin een swimtrainer gebruikt. Hierin liggen ze al ongeveer in de goed zwemhouding. Ze kan dus zelf “zwemmen” en dat vindt ze superleuk. Ik heb 1x keer zo’n geel ding geleend waar ze in zitten maar daar vond ze niets aan. Ze kon zelf ook niets erin.

@Unquestionable ik was toevallig 2 weken terug ook aan t kijken voor zo’n puddlejumper! Maar ben ook bang dat ze net nog wat te klein is.

2 likes

Ja, wij wel.

Ik zat niet al te best in mn vel en als de baby dan ook nog eens in de box zou slapen had ik helemaal niet meer het idee te kunnen ademen. Daarnaast denk ik dat beter is voor een baby om echt zijn rust te pakken, dus niet ergens te slapen waar een tv of radio aan staat bijvoorbeeld. We hebben vanaf het begin heel duidelijk op slaapsignalen gelet en hem dan naar bed gebracht. Dus niet laten spelen tot ze kapot zijn, maar op tijd naar bed brengen. Dan kunnen ze tot rust komen en daarna in slaap vallen.

Maar goed, we hebben misschien wel makkelijk praten met ons zoontje :relaxed:

Edit: hij heeft de tijd weken ‘s avonds gewoon bovenop mij geslapen hoor. Maar wel altijd eerst zijn bed geprobeerd en als hij niets anders wilde dan bij mij zijn, dan was dat hartstikke prima. Niet dat ik een ontaarde moeder ben :hugs:

3 likes

Ja bij ons sliep ze in eerste periode nauwelijks in d’r eigen bed. Ook s avonds vooral beneden in een baby nestje (waar tv enz aanstond). Wil het met nr 2 anders aan gaan pakken. Indd ook gewoon overdag in d’r eigen bedje enz.

Dit typ ik nu terwijl ik voor de 2e keer terug ben ik d’r kamer nadat ik weg wilde sluipen terwijl ze sliep :sweat:

Ach, al heb je tien kinderen… het blijft puzzelen,

Ik heb een oudere zus met een stapeltje kinderen en dat is qua tips erg handig!
Maar zij heeft ook altijd hetzelfde gedaan met slapen zoals wij nu doen, en altijd makkelijke slapers gehad, kan ook gewoon genetisch bepaald zijn haha!

2 likes

Onze man wordt denk ik niet blij van voorover in het water liggen. Water vindt ie leuk maar niet in zijn gezichtje

Ik ben echt moe. Ik dacht even dat je het over jouw man had en vond het raar dat je het over zijn gezichtje had ipv gezicht haha.

6 likes

Ze hangen met hun bovenlichaam en armen op de rand hè, niet met hun gezicht in het water.

2 likes

Wat ik me afvroeg hé (want deze stond op de reservelijst voor als de neck float niet zou bevallen), kunnen ze zich hierin omdraaien?

Blijven praten praten praten. Het komt vanzelf. Althans ik heb meerdere neefjes nichtjes gehad met hetzelfde en het is vanzelf goed gekomen.

1 like

Haha nee dat begrijp ik maar hij zit wel dichter met zijn gezichtje (naar voren gebogen) dan gewoon zithouding.