Tips, ervaringen & aanraders

Ik heb het ook precies zo gedaan met mijn zoontje en ik heb echt een makkelijke slaper. Heb wel het idee dat het goed is om meteen te wennen aan zijn eigen bedje.

1 like

Mijn zoontje sliep vanaf week 4 overdag in zn eigen kamer maar hij wordt nu met 2 jaar nog steeds meerdere keren wakker per nacht. Wat overigens normaal is hoor, dus ik klaag niet. Maar op eigen kamer zegt dus helaas niks :sweat_smile:

Hier t/m 3 maand in cosleeper naast bed, daarna eigen bed in eigen kamer. Opgebouwd door eerst overdag wat slaapjes daar te doen. Ging direct super goed en nooit problemen gehad.

Bedoel je echt omkiepen? In dat ding zelf kan je volgens mij niet omdraaien. Omkiepen is bij ons niet gebeurd, ook niet bijna, L. was 5 maand toen we hem gebruikt hebben en rond de 8 kilo denk ik. Hoe het bij grotere/zwaardere kindjes is weet ik niet.
Ik las in negatieve reviews ‘je moet er altijd bij blijven’, maar dat doe je toch altijd bij kinderen die niet kunnen zwemmen?

2 likes

Hahaha, wauw… goede recensie dan ook ja. Lijkt mij ook nogal logisch dat je dat doet.

Mijn zoontje is nu 7 maanden en wilt constant omrollen, liefst heen en terug. (of ja, bij hem is het meer een omspringen zo enthousiast als hij het doet hahaha) Ook wanneer hij in het water ligt, wat met die neck floater dus ook gewoon lukt. Daarin heeft hij natuurlijk sowieso zijn hele lijf vrij, dus ergens ook wel logisch dat het dan vrij gemakkelijk lukt. Alleen was dus benieuwd of dat met deze dan ook zou kunnen of dat ze dan wat zwaarder in het water liggen zeg maar.

Iemand verstand van draagzakken? Zijn er ook zakken die je meteen vanaf de geboorte kunt gebruiken?
Of weet iemand een goede site/YouTube kanaal met veel informatie over verschillende zakken.
Ik denk dat ik voor een doek wat te klungelig ben.

Tula free to grow kan volgens mij vanaf geboorte maar wel vanaf bepaald kilogram dacht ik.

Mijn kinderen zijn allemaal eerder dan de uitgerekende datum gekomen en waren allemaal minder dan 3 kg, dus tula ging niet lekker. Heb bijvoorbeeld een kokadi baby flip. En daar kan het makkelijk. Maar je hebt dragenenzo als site. Daar staat ook veel informatie. En anders een draagconsulente kan je ook verder helpen.

1 like

Hier een Tula free to grow drager. Vind die fijn :slight_smile:

1 like

Ik ben ook rond aan het kijken voor een draagzak die vanaf de geboorte mag. Uiteindelijk uitgekomen bij een Tula free to grow. Mag inderdaad pas vanaf 3,5 kilo dus als je kindje te vroeg komt of heel klein is dan duurt het alsnog heel even voordat je kan dragen. Voor mij is die grens geen probleem aangezien ik geen klein kindje verwacht, maar waarschijnlijk de eerste twee weken toch veel de baby bij me wil hebben terwijl ik rustig herstel.

1 like

Ik heb een artipoppe en ben echt heeel erg fan. Hebben ook een ergobaby maar gebruiken die echt nooit. Als daar nog interesse voor is hier, hij mag voor een prikkie weg.

Alleen artipoppe zegt erbij “from birth” bij die zeitgeist maar dit is eigenlijk pas maat 62, als ze echt nog klein zijn is het niet echt aan te raden.

1 like

Oh die wil ik ook graag.

Ik heb een Stokke My Carrier maar A. vindt het dus helemaal niks.
Daarom wil ik ook niet echt een andere draagzak aanschaffen. Weet niet of het aan de zak ligt of aan het dragen an sich. Deze was al 160€ en die Artipoppe is nog duurder. Heb spijt dat ik niet iets meer heb uitgegeven en voor die gegaan ben.

Maar goed, ik zou de Stokke niet aanraden want de gordeltjes komen tegen de beentjes aan en dat zie er gewoon niet al te comfortabel uit ook.

1 like

Zoals eerder genoemd de Tula free to grow. Alleen ik vond mijn pasgeboren baby daar te klein voor en heb de eerste tijd een draagdoek gebruikt. Voor mijn gevoel kon ik de draagdoek beter op maat knopen. In de Tula leek hij soort te verdwijnen. Nu zit hij met 11 maanden wel in de Tula. Topding!

1 like

Hebben mensen hier al leuke ideeen voor vaderdag? Ik wil eigenlijk iets leuks gepersonaliseerds geven, zoals iets van een sieraad ofzo, maar ik kan niks leuks vinden.

Bedankt voor de tips! Had zelf ook al gekeken naar de tula free to grow. Goed om daar zoveel positieve verhalen over te horen.

En dan het beste pas als de baby er is toch?

1 like

Ik ook!
Lifesaver tijdens krampjes geweest!

2 likes

Ik ben de zoektocht ook gestart :grinning:
Denk dat mijn man een armband niets vind, maar zoiets zou kunnen.
Of een gepersonaliseerd bierglas met een speciaalbiertje erbij.

Vorig jaar had ik een muismat laten maken. Maar die bleek hij niet te gebruiken :rofl:

Etsy even checken! Die hebben mooie gepersonaliseerde dingen

Ik knutsel gewoon zoiets hoor haha. Ik vind het prima. En heb dit boekje klaarliggen:

En verder maak ik ontbijt op bed. Voor mezelf. Want. Ik kreeg ook geen ontbijt op Moederdag. Moest het zelfs zelf halen in de supermarkt :eyes::grimacing:

8 likes

Wij doen niet aan vader- en moederdag. Alleen de eerste keer en toen gewoon simpel gehouden met een ontbijtje. M’n dochter heeft wel iets geknutseld op de psz maar zelf geven we geen cadeaus aan elkaar, hebben al genoeg troep :crazy_face:

2 likes