Too Good To Go / Overblijvers

Op internet kun je wel vaker van die boodschappenpakketten bestellen, dat is meer ter promotie van de merken dan dat je echt duurzaam bezig bent

2 likes

Doet mij denken aan Scoupy!

1 like

Ik zag hem ook net staan! Ik woon aan de andere kant van het land. Ik wil voor zo’n bedrag eigenlijk wel weten wat ik er voor krijg :thinking: als het een berg Knorr maaltijd pakketten zijn ofzo dan hoef ik het echt niet. Ik wacht mogelijke reviews van mensen hier af voordat ik het ooit zal overwegen :stuck_out_tongue:

1 like

Ik dacht er net pas weer aan, dus TheHarvest was al uitverkocht om 22:20 ofzo.
Ik heb voor morgen nu maar Coop en Panzero gedaan! (Nichtje is vanaf morgenavond hier dus dan hebben we missch wat lekkers)
Ben benieuwd en zal de buit wel delen hier

1 like

Nou ben medium enthousiast.
Ben nu niet thuis dus kan geen foto’s maken…

We hadden 2 bonnen:

1. Panzero Rotterdam, 3 panzerotti’s (?). Zie nu op de website dat die voor minimaal 4,50 verkocht worden. De een is wat luxer gevuld (dikker) dan de ander dus geloof wel dat dit ca 15 euro is. Heb er 1tje op, die was simpel belegd (pikante saus/kaas) wel lekker. Ik had dit nog nooit gegeten, geinige dingen. De Afhaal-tijd werd wel 1u voor ophalen vervroegd. Gelukkig woon ik er dichtbij…

2. Coop: nee dit was teleurstellend. Groenten voor soep, stamppot groente, veel vleeswaren (eet ik wel maar niet heel graag), filet American dat tot vandaag goed is, nee dat hoef ik niet.
    Veel zuivel, ook allemaal tot vandaag goed (dat is het hele idee snap ik). Geen fruit/brood.

Wat doen jullie als er dus bijv. veel vlees bij zit maar wat je liever niet hebt? Eet overwegend vega dus kan moeilijk zeggen dat ik geen enkel vlees eet…

Ik geef dat soort dingen dan aan mensen die het wel echt eten en in de diepvries kunnen doen.

1 like

Ik probeer voornamelijk pakketjes te bestellen bij plekken waarvan ik weet dat ik niet super veel vlees ontvang. Een plaatselijke biologische supermarkt bijvoorbeeld.

Van de Coop weet ik dat je hier vaak kant-en-klare maaltijden met vlees krijgt of van die salades met vlees. Ik ben er zelf 1 keer geweest. Ik had bijvoorbeeld een lasagna met vlees, die eet ik dan wel op. Sommige dingen gooi ik in de vriezer en geef ik daarna weg. En af en toe geef ik iets aan degene naast me bij het ophalen, iets ruilen wat je zelf niet zo lekker vindt werkt prima.

Zuivel dat over de datum is trek ik me overigens niet zo veel van aan, meestal kan ik dat een paar dagen later nog gewoon eten.

Ik wil een tijdje volledig plantaardig gaan eten, dan wil ik alleen nog dat soort pakketten bestellen. Misschien de bakker ook en dan dingen weggeven.

1 like

Ik zeg ook wel eens in de winkel ik ben vegetarisch dus het vlees mag je aan iemand anders geven. Meestal ruilen ze het dan wel of doen ze er iets anders bij en anders ook prima

Weer een fijne van de Lidl :slight_smile:

14 likes

Daarom bestel ik niet bij supermarkten, daar is de kans gewoon 100% dat er vlees in zit. Zelfde met broodjeszaken etc.
Tenzij er specifiek een vegetarisch pakket wordt aangeboden natuurlijk.

1 like

@Scorpiovibes ik had laatst een spar pakket met allemaal luxe vlees (biefstuk enzo). Een feest natuurlijk voor een omnivoor, maar ik eet dat niet. Als je het kunt invriezen prima, dan eet mijn vriend het allemaal wel op, maar als het allemaal verse wraps enzo zijn is het wel jammer.

1 like

:blush::blush::blush:

18 likes

Lidl! Werd er helemaal blij van en een super lekker weekmenu :grin::yum:

16 likes

Ik heb voor morgen ook eindelijk een Lidl box kunnen kopen. Ben heel benieuwd

1 like

Top Lidl!
Grote zak appels
8 bananen
Zak punt paprika’s
1 granaatappel
1 aubergine
1 venkel
650gr champignons
Bleekselderij

Nu nog bedenken wat ik er allemaal mee moet doen haha. Iemand ideeën?

11 likes

Couscous met granaatappel, gegrilde paprika en gegrilde aubergine (en feta onmisbaar)! Van de champignons zou ik een pasta, risotto of soep maken. Venkel en bleekselderij kun je daar misschien ook in gebruiken? Weet ik eigenlijk niet want die vind ik niet zo lekker.

2 likes

Thanks! Nee, die laatste twee hou ik ook niet zo van. Misschien kan ik m’n moeder er blij mee maken. Of eten kinderboerderij dieren dit…?

Ook Lidl!
De Cactus vijgen uit de aanbieding van vorige week zijn duidelijk nergens goed verkocht haha. Wel blij met deze box! De appels zijn alleen wel tegen het einde dus ik ga maar een appeltaartje maken denk ik.

9 likes

Volgens mij was het ooit zo dat op een bepaalde tijd alle bonnen konden worden ingekocht, maar dat lijkt niet meer zo. Weet iemand dat?

Elke winkel verschilt. Van sommige in de buurt weet ik nu de tijd en Lidl geen idee haha. Stuk naar boven in het topic is het er laatst nog over gegaan, misschien zie je daar wat.

1 like