Ik maak normaal altijd een weekmenu. Vorige x toen ik bij de Laidl een tgtg box had heb ik eerst die box opgehaald, kijken wat erin zat. Echt bijna niks van mn bestaande weekmenu, dus heb ik op de parkeerplaats een nieuw weekmenu staan maken
Volgende keer als ik een Laidl box haal ga ik die op vrijdag halen, weekmenu maken en zaterdag de overige boodschappen doen.
Ik maak sowieso geen weekmenu’s want voor mij werkt dat niet. Ik heb wel altijd basis dingen in huis (pasta, rijst, couscous, noodles, kruiden en sauzen, blik tomatenblokjes, tomatenpuree, kokosmelk, wat groente in de vriezer).
Ik haal een Lidl pakket als zo’n beetje al m’n groente en fruit op zijn. Soms denk ik meteen ‘ik ga gerecht X maken’. Vaak gebruik ik bijvoorbeeld de ah app om een gerecht te zoeken met een bepaald ingrediënt.
Dat zou idd ook wel werken voor mij denk ik! Ik ben dan zo bang dat je uiteindelijk blijft zitten met veel eten en het dan alsnog weg moet gooien, maar je kunt de rest er natuurlijk op aanpassen. Thanks!
Dit daarstraks bij de bakker opgehaald voor €4,99
In het zakje zitten twee tompoucen,
3 hele broden
6 bolletjes
6 krentenbollen
3 harde broodjes
Zojuist bij de Jumbo opgehaald. Vlees had ik al uit de vriezer gehaald. Maar over de rest hoef ik niet meer na te denken! Morgen de bouten kruiden en in de slome (slowcooker) gooien. En mijn kat houdt nu extra veel van me omdat ik de rosbief met haar deel
Ik had een broodbox van deka, 2.99. Er zaten 3 hele en een half brood in. Niet spannend, wel heel nuttig dus blij mee :).
Mijn buit van gisteren waren 3 hele broden, een stokbrood, een donut en een vruchtenslofje bij de bakker. Bij de Odin (biologische supermarkt) had ik echt een mega pakket!
- Zakje rode pepers
- Stengel sereh
- 2 stronken broccoli
- Kiwi’s
- 2 kroppen little gem
- 1 kropsla
- 1 paprika
- 3 tomaten
- 2 avocado’s
- bosje wortels
- 1 koolrabi
- Verpakking haring
- Verpakking kiemgroenten
Pakket van de Laidl is echt een uitdaging hier
Van de Lidl.
Met de champignons, aardappel en limoen heb ik groene curry gemaakt. (Ik had nog sperziebonen en tofu in de koelkast, dus ook meteen opgemaakt)
Met de tomaten, paprika en courgette ga ik pasta maken. De prei en broccoli gaan in een soepje. En de peterselie vries ik denk ik in. Alleen de boerenkool ruikt alsof hij aan het ontbinden is.
Bananen vries ik ook vaak in als ze rijp zijn en gebruik ik dan later in smoothies.
En als ik geen zin heb om mandarijnen te eten pers ik ze.
Ik las hier laatst over weekplanningen maar ik vind het dus juist chill dat ik nu niet van te voren hoef te bedenken wat ik wil eten. Het is gewoon een verrassing wat je krijgt en dan improviseer ik daar wat mee. Sowieso eet ik echt beter sinds deze pakketten bestaan.
Deze week voor het eerst TGTG geprobeerd en ik was zo enthousiast dat ik een paar dagen later meteen nog twee boxen heb besteld
Dit komt van een (volgens mij) vegan afhaaltentje hier in de stad: twee verse maaltijden, drie salades, een smoothie en hangop (die er mooier uitzag maar helaas was omgevallen in de auto).
Later bij AH en Coop twee flinke pakketten opgehaald met oa aardappeltjes, sla, vega worstjes, twee groentenpakketten voor nasi, pompoen, verse haring, een taart, ham voor op brood en een chocotoetje. Als ik het zo opsom is het echt veel! Zeker niet ontevreden dus Ik ga vandaag lekker in het voren koken
Ohhh kijk dat is nog eens een goede Hema box!
Ja “mijn” Hema is altijd heel chill! Hoogtepunt is nog steeds die keer dat ik twee vlaaien en een taart kreeg. Oh en een keer een chocoladetaart en 12 tompoucen.
Oh wow Wil je mij pben welke Hema dat is?
Lidl. Afgezien van de bruine plekken op 1 peer ziet alles er nog goed uit!
Ik vind het een leuk pakket, nu bedenken wat ik er allemaal mee ga maken
Oooh ik heb eindelijk een lidl bon weten te bemachtigen, mijn eerste ooit! Nu zie ik dat ik de box tussen 13-19 kan ophalen morgen? Weten jullie ook of de inhoud verschilt met op welke tijd je hem ophaalt? Dat er meer/minder in zit als je hem later ophaalt bijv?
Nee, ze maken ze van tevoren en hebben ze klaar staan.
Dat wordt scheten laten
Hahaha dit is het pakket waar ik altijd voor vrees. Ik heb zoooo’n hekel aan kool. Het lijkt ook wel alsof je er weken van kan eten zonder dat het op gaat.
Maar zuurkool is inderdaad wel een goed idee. Dat deed ik vroeger met de kool uit mijn moestuin en dan kan je er wel leuke dingen mee maken, je kan experimenteren met allerlei kruiden en specerijen. En je hoeft niet in één keer zo’n hele kool weg te werken.
Ik heb toen veel inspiratie gehaald uit Verrot Lekker, een kookboek dat helemaal over fermenteren gaat en waar ook allemaal bijzondere combinaties in gemaakt worden.
Nouja, sterkte in ieder geval met je kolen pakket.