Maakt niet zo veel uit bij mij, alle doosjes staan al klaar om 1300u, ze pakken gewoon de voorste als je komt
Ik heb nog nooit een niet-vergane box gezien van Ekoplaza. Echt jammer. Hoekje of plekje of beetje slap, prima. Maar zo…
Ik heb de app weer verwijderd want er zijn maar een paar all-vegan locaties in Rotterdam. Ik had ze tussen mijn favorieten staan maar ik kreeg nooit te zien dat ik er wat kon afhalen.
Dit hadden ze gewoon een paar dagen eerder eruit moeten halen en dan had je het prima via too good to go kunnen doen. Dit is gewoon ouwe meuk verkopen zodat je het niet hoeft te derven in het filiaal.
Was direct mijn laatse kennismaking met die supermarkt toen Too Good To Go net een ding was. Personeelslid dat het toen uitreikte was ook vergane glorie ontzettend sacherijnig .
Hier ook weer een goede Lidl-box🙌. Ik had vandaag:
- blauwe druiven
- champignons
- kleine ijsbergsla
- 3 appels
- 2 peren
- 2 groene kiwi’s
- citroengras
- courgette
- zak aardappelen
- zak peulen
- zak sjalotten
- nog wat uien
Mijn coop box was goedgevuld.
3 mega bakken salade (aardappel, huzaren en rundvlees)
Kant en klare kipsalade
Pak sinaasappelsap
Koolraab
Gesneden ui
Ham plak
Kipfilet broodbeleg
Aardappelschijfjes
Frikandelbroodjes voor in de magnetron
Zak boerenkool
Hier in de buurt heb je de Odin, ook een biologische supermarkt, en daar kreeg ik toen echt een mega pakket voor 5 euro. Er zaten inderdaad een paar producten tussen met wat vlekjes, maar echt 90% was nog perfect. Ik kreeg toen volgens mij wortels, tomaten, een hele zak rode pepers, 4 paprika’s, een chioggia biet, een kookrabi, aardperen en wat verse kruiden. Dus zonde dat het dan bij de Ekoplaza van die zielige pakketten zijn!
Vandaag en gisteren brood gehaald bij de bakker.
11 broden en een croissant
Genoeg brood voor de komende maand 
Haha ik heb bij een biologische supermarkt ook een keer een pakket gehaald, verder weet ik niet meer precies wat erin zat maar er zat ook ook een enorme doos knolrapen bij. Die heb ik toen aan zoveel mensen uitgedeeld en het was nog te veel.
Eindelijk lidl groenten en fruit box kunnen krijgen. Zit er alleen maar groenten in. Hij was ook op dus ze moesten er nog 1 maken.
Witlof, witte kool, prei, komkommer en een zak met 3 paprika’s.
Valt eerlijk gezegd een beetje tegen. Dat kost toch geen 9 euro.
Witlof en witte kool geef ik denk ik weg, eten we nooit.
Ah dat is zonde inderdaad! Misschien kun je met de witlof en kook een recept proberen wat je nooit maakt! Dan heb je het toch gebruikt.
Als je toevallig wortels in huis hebt kun je van de witte kool en wortels coleslaw maken. Dan is de kool niet zo overheersend, en dit kun je afgesloten ook best een tijd bewaren in de koelkast. Lekker op een broodje (vega) hamburger, maar ik doe het ook wel eens op een broodje kaas tijdens de lunch.
En van witlof maak ik wel eens gekarameliseerde balsamico witlof, dan overheerst die bittere smaak ook niet. Daarvoor laat je boter heet worden in een koekenpan en snijd je de witlof in dunne reepjes. Vervolgens bak je de witlof goudbruin, doe je er wat basterdsuiker bij en laat je dat even karameliseren en blus je het af met balsamico azijn. Daarna laat je het nog even bakken en is het klaar.
Bedankt voor de tips! We hebben niet alles in huis maar moeten nog boodschappen doen.
Klinkt wel lekker de balsamico witlof, we eten inderdaad niet vanwege de bitterheid. En trauma’s van vroeger haha.
Haha ja dat is ook precies de reden dat ik nooit vaak witlof at, tot mijn vriend dit een keer voor me maakte. Dus nu staat het met enige regelmaat op tafel!
Ik weet niet hoe je vroeger witlof at, maar sowieso is het heel anders als je het bakt ipv kookt. Ik vind het lekker om te bakken met champignons en daarna soja kookroom en kruiden toe te voegen. Ga het toevallig deze week maken.
Je kan het ook (rauw) dippen in hummus als snack dan proef je ook maar weinig bitterheid.
Uit de oven met kaas en ham maakte ze het. En bij mijn vriend idd gekookt.
Witlof heb ik aan mijn moeder meegegeven, die stond erom te springen haha. Van de kool ga ik salade maken.
Fijn dat je je moeder er bij mee kon maken en dat het niet weggegooid wordt! Daar gaat het uiteindelijk om natuurlijk
Witlof vind ik ook heel lekker om dat in een beetje roomboter te bakken, deksel op de pan en vuur laag zodat het een beetje smoort en dan met peper, nootmuskaat en een beetje honing! Ik halveer de lofjes altijd gewoon.
Is er een vaste tijd waarop de boxen van de Lidl in de app gezet worden? Ik ben jaloers op jullie aanwinsten
maar altijd als ik kijk is de Lidl al uitverkocht.