Worteltaart!
Carrotcake idd!
Ik vind zelf wortelsap ook erg lekker (terwijl ik niet echt van wortel houd) maar dat heb ik nog nooit zelf gemaakt. Mocht je een juicer hebben of zo misschien wel het proberen waard?
Wortelpuree maken door de wortels te koken en daarna samen met kikkererwten glad te pureren. Lekker voor een gezondere shepherds pie en de wortelsmaak is er wel af dan.
Door een soepje gooien met pompoen en een appeltje of sinaasappelrasp!
Ik had tijdje terug wortelsoep gemaakt met een klein beetje pompoen erbij, dat vond ik helaas nog veel te wortelig (mn hele huis rook ook naar wortelā¦), maar misschien wel slim om de verhoudingen om te draaien ;).
Kan de wortel natuurlijk ook deels invriezen en dan een keer bij de pompoensoep gooien
Ik denk dus dat het helpt om er sinaasappelsap+rasp van een sinaasappel bij te doen. Dat zou die smaakt moeten verbloemen
Wortel soep! En dan met een zoete aardappel en met kruiden als gember, komijn, een rood pepertje, etc. Die zijn best sterk dus dan proef je de wortel wat minder
Of grillen in de oven met rode ui en knoflook (en andere groente) en dan door de couscous, met feta
Of in een risotto! Ik maak er komende week ƩƩn met wortel, pompoen en geitenkaas
Deze salade misschien?
Love wortel eigenlijk, eet het vaak en lekker goedkoop
Thanks! Had tijdje terug deze, https://thegourmetgays.co.uk/recipes/roasted-carrot-courgette-and-chickpea-salad-rose-harissa-lime-and-mint/
doet het me vaag aan denken. Was erg lekker trouwens
Oh leuk, deze ga ik opslaan, klinkt lekker inderdaad
Ik gebruik wortel meestal voor nasi of pastasaus. Heb laatst ook geroosterde paprikasoep gemaakt (van ohmyfoodness) met wortel erin, daar proef je niks van terug.
Door de rode linzensoep kunnen ook een paar wortels zonder dat je dit duidelijk terug proeft.
Vega filet americain! Wortels schillen en dan zongedroogde tomaten erbij, mais- of rijstwafels en verschillende kruiden: paprikapoeder, uipoeder, foelie, nootmuskaat, kurkuma en selderij. Als je wilt, kan ik nog wel even een foto maken vh recept! Bij ons is het altijd op voordat ik het überhaupt in de vriezer kan doen, maar denk dat je het prima kunt invriezen.
Ja ben hier ook benieuwd naar. Misschien is er al iemand die deze box heeft gehaald?
Is de wortel dan rauw (geraspt?) gekookt of gebakken?
Ik denk het niet, maar dat is ook omdat ik niets met (die) a-merken heb. Iām an euroshopper
Maar als je bv graag van die wereldgerechten, sausjes of soep uit zak/blik eet van die merken misschien juist wel, dan kan het een hele goede deal zijn.
Gewoon rauw, bij grote wortels zou ik ze even in kleinere stukken snijden. Dan alles bij elkaar doen en met keukenmachine of staafmixer malen.
Denk het ook niet echt. Het is eigenlijk gewoon 1+1, wat a-merken sowieso al vaak zijn, maar dan mag je niet zelf kiezen⦠Het lijkt meer een soort reclame dan tgtg
Het lijkt net een pakket van de huishoudbeurs.
Goede research! Haha