Misschien ben in super negatief ingesteld hoor haha maar bij dit soort dingen denk ik altijd dat dat alleen maar grotendeels meuk kan zijn waar ze van af willen
Haha Lunteren
Is ook gewoon zo joh, losgehaalde stuks, als een doos kapot is gegaan, een colli knorr kip tandoori waarvan 1 doosje kapot is etc. Dat kunnen ze niet meer afsturen naar distributiecentra van supermarkten dus dat ruimen ze zo gewoon op gok ik.
In mijn Lidl box van gisteren zaten spruitjes en witlof, twee dingen waar wij allebei niet van houden iemand suggesties voor goede recepten? Rauwe witlof is wel goed te eten in een salade toch?
Rauwe witlof is lekker in een salade, maar als je het te bitter vindt kun je het ook even kort wokken in boter met een schep suiker. Sowieso niet vergeten het hart eruit te snijden, dat scheelt veel qua bitterheid. Ik meng het dan bijvoorbeeld met rode druiven, bietjes en geroosterde pijnboompitten. Goede lepel balsamicoazijn eroverheen, heel lekker.
Spruitjes maak ik graag in de oven. Gewoon simpel met olijfolie, of met een laagje paneermeel en kaas. Daarvoor maak je de spruitjes schoon, snij ze dan doormidden en meng in een kom met olijfolie, paneermeel, parmazaanse kaas en kruiden. Zo’n 35 minuten in de oven op 200 graden en af en toe omscheppen.
Ik vind witlof rauw in een salade juist erg bitter en uit de oven met kaas wel lekker… Maar daar zijn de meningen over verdeeld😂
Witlof vind ik heel lekker als je ze doormidden snijdt, eventueel die harde kern eruit, in een pan met roomboter een beetje smoren (deksel erop), af en toe even omdraaien. Kruiden met wat peper, zout, nootmuskaat en op het laatst een beetje honing erop en nog even met de deksel erop laten smoren.
Ik had ook een hele taart gekregen. Die was ingevroren met tht januari, dus mocht waarschijnlijk niet meer verkocht worden. Dus die hadden ze anders alsnog moeten weggooien. Ik had wel ook een Italiaans pakket met azijn, risotto en gedroogde paddenstoelen, die nog maanden goed waren… dus geen idee waarom ze dat voor zo goedkoop hebben weggedaan!
Ik vond dit lekker met spruitjes!
Een Lidl box, dat rooie is een paprika. Niet dat ik ontevreden mag zijn maar als ik al die boxen van de Lidl in dit topic zie dan vallen ze bij mij altijd tegen.
@macaron Het zal ook wel per filiaal verschillen wat ze gewend zijn om er in te doen… Jammer! Maar, alsnog leuk meegenomen voor die prijs
@Luipaard @Biscotti @Druppels @houseofmemories @Bells @Calypso Thanks voor jullie reacties! We hebben gisteren witlofsalade met appel en walnoten gemaakt en dat vond ik echt heel lekker! En vandaag gaan we de spruitjes proberen, de gepaneerde versie van @Bells met parmezaan lijkt me erg lekker! Las ook op internet iets over karameliseren met bruine suiker, dat leek me ook wel lekker, dus als we ze morgen nog niet op hebben proberen we dat ook. Toch wel leuk om zo nieuwe recepten uit te proberen die je anders niet zo snel zou maken
Haha ja ik had ook een beetje een sneue box in vergelijking met wat ik hier soms zie langskomen. Maar ik ga ze binnenkort nog een kans geven
Nog een tip voor spruitjes: ik kook ze eerst en wok ze daarna vaak met een beetje gembersiroop en pecannoten (en eventueel spekreepjes). Ook heel lekker, worden ze heel zoet van!
Hoe lang kook je ze? Ongeveer
6 tot 8 minuten ongeveer!
Oh valt mee, zal t eens proberen. Ik heb ooit super lekkere gekarakteriseerde spruitjes gehad in een restaurant. Wil ze graag nog eens maarja. Maar zelf eens aan de slag
Oh lekker
ooo wauw
Mijn box is ook wat saai dit keer Wel echt een huge bloemkool. Ohja + 3 mandarijnen maar die zijn al op :’)