Too Good To Go / Overblijvers

:sob: Krijg net een melding dat mijn bakkerspakket voor vanavond is gannuleerd. Niets te verspillen… Wat natuurlijk super goed is, maar ik had me stiekem wel verheugd op al die luxe bakkersdingen :sweat_smile:

1 like

Coop broodbox:
2X volkoren molenbroden
2 kaasbroodjes
2 ragoutbroodjes
2 oatmeal cookies
2 stukjes carrot cake

Prima box voor 2,99!!

4 likes

36 likes

Even een side-vraag: eten jullie prducten met een TGT datum de volgende dag, of 2 dagen later nog op, vlees uitgezonderd? Ik heb carrotcake en koekjes in mijn pakket die een tgt datum van 30 juli hebben, wil ze echt niet weggooien maar denk dat ik ze morgen pas samen met iemand opeet. Dat is 3 dagen na TGT datum. gevaarlijk of niet?

Niet gevaarlijk zolang je geen duidelijke schimmelplek(ken) ziet, het niet raar ruikt/proeft/etc.
Vaak is het gewoon nog te eten want blijft het wel langer goed (afhankelijk ook van hoe je het bewaart, met die warmte/benauwdheid bederven dingen buiten koeling toch iets sneller merk ik aan het brood thuis).

Dus als je het niet vertrouwd, niet eten, en anders poging wagen.

3 likes

Nou dan moet t goedkomen. Ik ben niet zo streng met houdbaarheids data, ik let er ook vaak niet zo op haha. Was nu dus wel even nieuwsgierig. Thanks!

1 like

Ik ben ook niet zo strikt hoor, ik denk/vind altijd dat het product zelf meer ‘‘vertelt’’ (aan de hand van je zintuigen en gezond verstand) over de staat dan een data van de verpakker.

3 likes

Box van de lidl! Er zaten ook nog snijbonen bij maar die zagen er zo sneu uit dat ik ze daar heb laten liggen!

4 likes

Ik had een COOP Magic Box waar zoveel inzat dat ik me afvroeg of ze geen foutje hadden gemaakt.

kant en klare Macaroni bolognese
Pasta met tonijn
Pak rode bieten
Thaise groentenmix
Macaroni groentepakket
Maaltijd salade kip
Maaltijdsalade Nicoise
roomkaas
eierkoeken
optimel kwark
2 bakjes fruit
Pakje biologische ham
doos rode druiven

12 likes

Het lijkt op een race auto! Misschien biedt de bakkerij iets daarmee aan? Zag op Twitter dingen voorbij komen over Max Verstappen gebakjes.

1 like

Lijkt op hun versie van red velvet/slagroom ofzo.

1 like

Ziet er uit als een slagroomcake/taart. Zou er lekker een hapje van nemen :slight_smile: En anders kan je altijd de bakker even bellen om het te vragen toch?

1 like

Eigenlijk wordt tegenwoordig alle bavarois en meringue in bakkerijen en restaurants met gepasteuriseerde eieren gemaakt. Dus zou je het gewoon mogen eten.

Maar als je het niet fijn vindt, lekker niet doen en iets anders lekkers eten.

Niet om als een betweter over te komen hoor. Maar ik at een paar weken geleden meringue en kwam er pas later achter dat sommige mensen dat niet eten. Maar mijn verloskundige zei dus bovenstaande.

1 like

Er zijn genoeg andere lekkere dingen :slight_smile:

1 like

Doet de AH eigenlijk niet mee aan dit concept? Ik zie daar nooit boxen van verschijnen bij mij.

De dichtstbijzijnde AH is 14 km verderop, ik kom daar wel dagelijks maar het is niet zoals in de stad dat er meerdere AH’s zijn. De op 2 na dichtstbijzijnde is 30 km verderop :joy: :joy: :joy:
Ik woon in zo’n gat, het is al een wonder dat de lokale Coop hier meedoet anders zou ik bijna nergens ooit een box kunnen krijgen hahaha.
Maar, ze doen er dus wel aan mee bij AH, zal wel per filiaal gaan!

Hier doen alleen de AH to Go’s mee. De Jumbo’s ook niet, terwijl ik dat op andere plekken wel heb gezien.

Ooh dat klinkt goed! Ik had afgelopen week een broodbox van Gorillas en ook wel tevreden mee:

• 2 halfjes volkorenbrood
  • 1 halfje bruin brood met van die zaadjes
  • 1 zuurdesembrood van Jordy’s
  • 1 pompoenbrood met zaden en pitten van Jordy’s
  • zak met 6 bruine bollen
  • zak met 8 krentenbollen
  • 2 chocoladecroissants
  • 2 chocolademuffins

De chocolademuffins en croissants waren niet super en ook houd ik niet zo van pompoenbrood. Maar vond het een leuk divers pakket! Ik ga komende week een keer de vegan box proberen.

5 likes

Nice pakket van ah to go! Oa muffin, appelflap, salade, toetje, sap, wrap, mango en… 3 pakken ham hahaha
Ga maar lekker pasta met hamrolletjes eten

3 likes

Even een recept zoeken met walnoten.

4 likes