Too Good To Go / Overblijvers

Dit is bakker Jochem. Staat volgens mij op meerdere plekken. Is altijd meteen uitverkocht. Normaal heb je 3/4 broden, iets van kleine broodjes en soms nog wat anders. Dit is bizar veel. Al moet ik wel zeggen dat ik al eerder 6 broden heb gehad plus nog halfjes :joy:

De waarde zat nu tegen de 40 euro :scream:. Dus qua brood echt een goede, hoop je op wat lekkers, dan niet.

1 like

Oh oeps zag op die 2 rechts 't Stoepje staan en viel me niet eens op dat er op de rest wat anders stond :sweat_smile:

Dan heb je wel vaker geluk dus! De bakker hier lijkt het vooral als een extra verkooptool te gebruiken dan daadwerkelijk voor dingen die overblijven te gebruiken. Het komt de dag ervoor al online, dan begint het met 5+ bonnen (dus geen idee hoeveel dat er in werkelijkheid zijn), maar als die dan op zijn knalt ie ze er steeds weer opnieuw op. Gaat dus eigenlijk voorbij aan het concept. Wat ik niet eens erg zou vinden als je fatsoenlijke inhoud krijgt, maar tot dusver dus niet (of had die 2x gewoon pech, kan ook).

3 likes

Oh dat had ik weer niet zien staan :joy: Hier wordt t wel goed gebruikt. En nu wilden ze t ook niet weggooien dus daarom zoveel. Maar dit is wel bizar veel.

2 likes

Vanavond mij eerste box ophalen, ben benieuwd.

4 likes

Morgen een box van de lokale slager! Ik ben benieuwd

3 likes

Mijn eerste pakket (Boni).

9 likes

Na een lange tijd weer een pakket opgehaald

7 likes

Hier ook na lange tijd weer een pakket opgehaald. Heel erg blij mee. Toevallig ga ik morgen een carrotcake maken, dus de julienne komt perfect uit.

4 likes

Vandaag eindelijk weer een keer een tgtg box gehaald. Ik kreeg bij de bakker bart:
4 kaasstengels
3 broden
3 bartjes
7 kaiserbroodjes
Flesje drinken
Best veel voor €5 vond ik

Wel opvallend trouwens dat de winkel nog open was en ze nog dingen verkochten, dus weten ze toch nooit of ze echt niks meer over houden? Nouja in ieder geval een heel stuk minder verspilling dan normaal dus dat is ook al heel goed

4 likes

Over het algemeen verkoopt een bakker in de ochtend het meeste brood en voelen ze in de loop van de dag wel aan hoeveel ze gaan overhouden. Donderdag is meestal ook wel een rustige dag net voor het weekend.

Ik verbaas mij trouwens wel heel vaak hoeveel broden mensen hier meekrijgen. Een beetje bakker moet dit wel wat beter kunnen inschatten (het blijft overigens altijd gokken, maar je probeert daar een bepaalde marge mee aan te houden) Daarnaast kun je het ook drogen tot voer voor dieren en het als ingrediënt voor in roggebrood meemaken, dus niets hoeft verloren te gaan.

1 like

Wel logisch opzich ja. Ik wist niet dat ze roggebrood maken van restjes brood :exploding_head: ik dacht dat dat echt een speciaal soort brood was haha

2 likes

Haha een beetje verkeerd uitgelegd, roggebrood = niet oud brood, maar je kunt wel gedroogd brood als ingrediënt gebruiken. Ik ga eens navragen hoe dat ook alweer precies zat :’)

Edit: ik kan hier ook niets over op internet vinden, dus misschien was het een geheim recept haha. In ieder geval je kunt gedroogd brood weer voor van alles gebruiken.

3 likes

Bij een plaatselijke boer. Alles is nog minstens tot eind van de week houdbaar. Sorry voor de lelijke foto. Vakantiehuisje heeft niet het beste licht.

22 likes

Ik ben bij een box altijd te laat, omdat ik de app volgens mij niet snap.
Want er staat dan tussen 17:00 en 18:00 bijvoorbeeld, is dat dan de ophaal tijd? Kun je ergens zien hoe laat het online komt? Zijn er tips om snel te kunnen bestellen, vernieuwen(hoe) of de app opnieuw openen ofzo? Springt de button vanzelf naar beschikbaar?

2 likes

Bij mij is het vaak zo dat als er staat “Morgen ophalen tussen 16 en 17” dat de nieuwe box dan om 17:15 online komt, dus altijd 15min na de ophaal tijd. En ik ververs de app dan rond die tijd door naar beneden te vegen en dan meteen klikken en betalen.

3 likes

Dit is inderdaad de ophaaltijd en verschilt van de tijd hoe laat de box online komt. Je zou even in de gaten kunnen houden hoe laat de box meestal op uitverkocht staat, dat is vaak rond dezelfde tijd steeds. Stel dat er staat vandaag uitverkocht om 18.30, dan zou ik de volgende dag 20/15 min ervoor in de gaten houden of er al nieuwe zijn. Dus vanaf 18.10/18.15 even de app checken. Zo heb ik vaak wel een box en je ziet vaak dat dezelfde winkels meestal rond dezelfde tijd uitverkocht raken

2 likes

Normaal zou dit dan om 18.15 online moeten komen. Hoewel sommige handelaren het er enkel opzetten als ze weten dat er overschot is. Dus ze zetten het erop aan het eind van die dag om (bijna) meteen op te halen.

1 like

Het is zoveel dat ik het amper op de foto krijg haha.

Vraag me nog wel af of ik die vega burgers aan durf :sweat_smile: (niet gezien dat het vega is, maar gewoon de smaak)

13 likes

Dutch weed burger is echt m’n lievelings als ik op Lowlands ben

2 likes

Wowzaaaa al die vleeswaren :grimacing: hoe ga je dat allemaal opeten haha

1 like