Misschien een stomme vraag, maar wanneer moet je in de app kijken om een overblijver te kunnen reserveren? Altijd als ik kijk staat er niks, en kan er online ook niks over vinden.
Vroeg in de ochtend, rond 6/7 is het mij gelukt
‘S ochtends vroeg meestal, maar het verschilt ook wel een beetje per filiaal. Ik keek om 07:00 (je moet er wat voor over hebben👍) en toen stond er nog best veel op.
Ik was toevallig vanochtend rond 6 uur wakker en toen stonden ze erop, dus je moet wel vroeg zijn inderdaad haha. Ik begon al te twijfelen of mijn AH wel meedoet, maar wel dus.
Net 2 boxen opgehaald! Een van Starbucks, daar zaten iets van 10 dingetjes in (cake, taart, wafels, croissantjes ed), echt fantastisch. En een overblijvers box bij de Ap, met echt veeeeeel dingen:
1 verse truffel/paddenstoelen pizza
2 pastasalades (kleintjes)
1 coleslaw
3 leverworst
3 pakjes boterhamworst
2 zakken krieltjes
1 pakje van die borrelkipstukjes
Echt blij mee!
Ja hier heb ik ook weleens over nagedacht. Ik zou eigenlijk wel graag willen dat dit soort pakketten terecht komen bij mensen die het echt moeilijk hebben om rond te komen. Enige is dat ik aan de andere kant ook weer denk van ja wie zegt dat als ik het pakket niet koop dat het dan terecht komt bij iemand die het echt goed kan gebruiken en niet bij iemand met een vergelijkbare portemonnee als ikzelf (of die het nog ruimer heeft)? Ik heb het zelf echt niet slecht maar met de huidige inflatie is een besparing ook bij mij natuurlijk altijd welkom.
Ok, door dit topic heb ik speciaal mn wekker gezet voor een Lidl box. Na 3 dagen toch 1tje weten te bemachtigen… ben benieuwd morgen ![]()
Vamdaag bij een andere lidl hier in de buurt een box opgehaald en was een stuk minder: zak spinazie, bos wortels, 1 kilo aardappels, bieslookplantje en twee losse appels
Mijn overblijver was
- roomkaas met ananas
- 2 pangasiusfilets
- garden gourmet falafel
- hummus truffel
- kipfilet beleg
Niet een mega grote box maar wel heel chill! Kon zelfs nog kiezen tussen pangasius en kipfilet
Hoe kunnen ze dan al weten wat ze overhebben? Of is het dan van gisteren?
Het is van de dag waarop je hem ophaalt. De appie boekt anders alles met een 35% sticker af, dus zij kunnen inzien hoeveel producten er gemiddeld weg gaan op een donderdag en op basis daarvan een aantal boxen online zetten. Ik had er ook wat producten in die niet bijna over de houdbaarheidsdatum waren, dus ik denk dat ze de boxen indien nodig opvullen met wat slechtlopende producten.
Ik heb voor morgen een bon van de kaaskraam op de markt
. Die is altijd binnen vijf seconden uitverkocht dus ben heeel benieuwd.
Ik heb net m’n eerste TGTG box gereserveerd. Kan hem om 18.30 bij La Place ophalen. Ben heel benieuwd!
De buit:
The experience:
Ik liep naar binnen en zei dat ik een TGTG box had besteld. Ze vroeg niks verder en ging gelijk een tasje halen. Ik kreeg er los een beker bij met sap, maar dan in zo’n koffie ding ipv plastic beker. Op het moment dat ik (vrij onhandig) met alles in de auto wilde stappen schiet het dekseltje los en giet ik de halve beker sap over mezelf en de auto ![]()
Eenmaal thuis pas het tasje uitgepakt. Vind het enigszins karig? Maar misschien ligt dat aan mij. Hoop dat het belegde broodje morgen nog te eten is. Dan hebben we opzich een redelijk veelzijdige lunch met een broodje, soep, sap, een kaas stengel voor m’n zoontje en een plak cake toe.
Weet niet of ik hier nog een keer mee doe. Denk dat ik wat andere zaken eerst ga proberen.
Ik ook voor het eerst, een vegetarische. Waren zelfs nog 2 over na mijn reservering van net.
Ik denk wel dat als je wilt besparen op boodschappen, tgtg of overblijvers niet de goedkoopste manier is. Je hebt geen invloed op wat je koopt. Dan hoop je op brood, zit je met gebak of gevulde broodjes. Hoop je op veel groente, allemaal andere dingrn die wel lekker zijn maar niet perse noodzakelijk. Ik vind het een leuk concept, maar niet praktisch. Doe mij maar 35% korting stickers.
Ja of die verspil mij niet zakjes bij AH.
1 euro voor fruit/groentes waarbij je zelf het zakje kan kiezen.



