Het is mij 1x gelukt. Meestal vergeet ik het, maar laatst dacht ik eraan om 19.10 ofzo, dus zat ik echt klaar. Weer mislukt idd wat jij zegt, volgens mij moet je er echt binnen 10 sec bij zijn. Lijken wel festivalkaartjes
Waarvan veel dingen na een week nog steeds eetbaar zijn. De keer ervoor zelfs twee maiskolven en een zakje rode kool die nog houdbaar zijn tot half 2023
Ik heb voor morgen een Lidl box weten te bemachtigen, binnen 10 seconden waren ze allemaal al weg. Gaat echt bizar snel hier de laatste tijd.
Ik vind het concept van overblijvers / too good to go echt heel goed om zo voedselverspilling tegen te gaan. Maar naast het tegengaan van voedselverspilling is het natuurlijk ook goed voor de portemonnee (ook één van de redenen dat de pakketten zo snel gaan).
En daar wringt het voor mij. Ik heb (nog) genoeg te besteden om gewoon boodschappen te kunnen doen en om met regelmaat buiten de deur te eten.
Dan voelt het niet helemaal ok om een overblijver of Lidl-pakket te reserveren omdat er met de stijgende prijzen genoeg mensen zijn die deze pakketten beter kunnen gebruiken.
Straks voor het eerst een Overblijver ophalen, ben benieuwd.
Misschien een stomme vraag, maar wanneer moet je in de app kijken om een overblijver te kunnen reserveren? Altijd als ik kijk staat er niks, en kan er online ook niks over vinden.
Vroeg in de ochtend, rond 6/7 is het mij gelukt
‘S ochtends vroeg meestal, maar het verschilt ook wel een beetje per filiaal. Ik keek om 07:00 (je moet er wat voor over hebben👍) en toen stond er nog best veel op.
Ik was toevallig vanochtend rond 6 uur wakker en toen stonden ze erop, dus je moet wel vroeg zijn inderdaad haha. Ik begon al te twijfelen of mijn AH wel meedoet, maar wel dus.
Net 2 boxen opgehaald! Een van Starbucks, daar zaten iets van 10 dingetjes in (cake, taart, wafels, croissantjes ed), echt fantastisch. En een overblijvers box bij de Ap, met echt veeeeeel dingen:
1 verse truffel/paddenstoelen pizza
2 pastasalades (kleintjes)
1 coleslaw
3 leverworst
3 pakjes boterhamworst
2 zakken krieltjes
1 pakje van die borrelkipstukjes
Echt blij mee!
Ja hier heb ik ook weleens over nagedacht. Ik zou eigenlijk wel graag willen dat dit soort pakketten terecht komen bij mensen die het echt moeilijk hebben om rond te komen. Enige is dat ik aan de andere kant ook weer denk van ja wie zegt dat als ik het pakket niet koop dat het dan terecht komt bij iemand die het echt goed kan gebruiken en niet bij iemand met een vergelijkbare portemonnee als ikzelf (of die het nog ruimer heeft)? Ik heb het zelf echt niet slecht maar met de huidige inflatie is een besparing ook bij mij natuurlijk altijd welkom.
Ok, door dit topic heb ik speciaal mn wekker gezet voor een Lidl box. Na 3 dagen toch 1tje weten te bemachtigen… ben benieuwd morgen
Vamdaag bij een andere lidl hier in de buurt een box opgehaald en was een stuk minder: zak spinazie, bos wortels, 1 kilo aardappels, bieslookplantje en twee losse appels
Mijn overblijver was
- roomkaas met ananas
- 2 pangasiusfilets
- garden gourmet falafel
- hummus truffel
- kipfilet beleg
Niet een mega grote box maar wel heel chill! Kon zelfs nog kiezen tussen pangasius en kipfilet
Hoe kunnen ze dan al weten wat ze overhebben? Of is het dan van gisteren?
Het is van de dag waarop je hem ophaalt. De appie boekt anders alles met een 35% sticker af, dus zij kunnen inzien hoeveel producten er gemiddeld weg gaan op een donderdag en op basis daarvan een aantal boxen online zetten. Ik had er ook wat producten in die niet bijna over de houdbaarheidsdatum waren, dus ik denk dat ze de boxen indien nodig opvullen met wat slechtlopende producten.