Ja hier heb ik ook weleens over nagedacht. Ik zou eigenlijk wel graag willen dat dit soort pakketten terecht komen bij mensen die het echt moeilijk hebben om rond te komen. Enige is dat ik aan de andere kant ook weer denk van ja wie zegt dat als ik het pakket niet koop dat het dan terecht komt bij iemand die het echt goed kan gebruiken en niet bij iemand met een vergelijkbare portemonnee als ikzelf (of die het nog ruimer heeft)? Ik heb het zelf echt niet slecht maar met de huidige inflatie is een besparing ook bij mij natuurlijk altijd welkom.
Ok, door dit topic heb ik speciaal mn wekker gezet voor een Lidl box. Na 3 dagen toch 1tje weten te bemachtigen… ben benieuwd morgen
Vamdaag bij een andere lidl hier in de buurt een box opgehaald en was een stuk minder: zak spinazie, bos wortels, 1 kilo aardappels, bieslookplantje en twee losse appels
Mijn overblijver was
- roomkaas met ananas
- 2 pangasiusfilets
- garden gourmet falafel
- hummus truffel
- kipfilet beleg
Niet een mega grote box maar wel heel chill! Kon zelfs nog kiezen tussen pangasius en kipfilet
Hoe kunnen ze dan al weten wat ze overhebben? Of is het dan van gisteren?
Het is van de dag waarop je hem ophaalt. De appie boekt anders alles met een 35% sticker af, dus zij kunnen inzien hoeveel producten er gemiddeld weg gaan op een donderdag en op basis daarvan een aantal boxen online zetten. Ik had er ook wat producten in die niet bijna over de houdbaarheidsdatum waren, dus ik denk dat ze de boxen indien nodig opvullen met wat slechtlopende producten.
Ik heb voor morgen een bon van de kaaskraam op de markt . Die is altijd binnen vijf seconden uitverkocht dus ben heeel benieuwd.
Ik heb net m’n eerste TGTG box gereserveerd. Kan hem om 18.30 bij La Place ophalen. Ben heel benieuwd!
De buit:
The experience:
Ik liep naar binnen en zei dat ik een TGTG box had besteld. Ze vroeg niks verder en ging gelijk een tasje halen. Ik kreeg er los een beker bij met sap, maar dan in zo’n koffie ding ipv plastic beker. Op het moment dat ik (vrij onhandig) met alles in de auto wilde stappen schiet het dekseltje los en giet ik de halve beker sap over mezelf en de auto
Eenmaal thuis pas het tasje uitgepakt. Vind het enigszins karig? Maar misschien ligt dat aan mij. Hoop dat het belegde broodje morgen nog te eten is. Dan hebben we opzich een redelijk veelzijdige lunch met een broodje, soep, sap, een kaas stengel voor m’n zoontje en een plak cake toe.
Weet niet of ik hier nog een keer mee doe. Denk dat ik wat andere zaken eerst ga proberen.
Ik ook voor het eerst, een vegetarische. Waren zelfs nog 2 over na mijn reservering van net.
Ik denk wel dat als je wilt besparen op boodschappen, tgtg of overblijvers niet de goedkoopste manier is. Je hebt geen invloed op wat je koopt. Dan hoop je op brood, zit je met gebak of gevulde broodjes. Hoop je op veel groente, allemaal andere dingrn die wel lekker zijn maar niet perse noodzakelijk. Ik vind het een leuk concept, maar niet praktisch. Doe mij maar 35% korting stickers.
Ja of die verspil mij niet zakjes bij AH.
1 euro voor fruit/groentes waarbij je zelf het zakje kan kiezen.
Die heb ik alleen vlak na het invoeren ervan een enkele keer gezien, daarna nooit meer helaas (terwijl ik op hele wisselende tijdstippen ga). Dat concept vind ik indd het meest ideaal!
Toen het er net was eerder deze maand de bakkersoverblijver van AH geprobeerd, viel ietwat tegen en haalde de waarde ook niet. Daarna weer eens via TGTG bij een bakker want m’n brood was op en ik had eindelijk weer eens extra ruimte in de vriezer over en bij deze bakker is het vrijwel altijd brood/broodjes en maar een enkele keer een verdwaalde appelflap ofzo. Was het net nu alleen wat harde broodjes, pruimenflappen en een halve bavaroisvlaai En dan vind ik 5 euro alsnog veel als je dan allemaal dingen krijgt wat je eigenlijk liever anders had gezien haha (al was het wel lekker haha).
Maar voor vandaag toch nog een x een bakkersoverblijver vd AH proberen die zijn ook “maar” 3 euro. Maar als het nu weer tegenvalt/weer niet de beloofde waarde is wordt het ook de laatste keer denk ik (al vind ik het verrassingselement ook leuk dus beloof niks haha).
Trouwens, als er nog een overblijversbox over is kan je inmiddels ook zien in de app hoe laat de andere type boxen zijn verkocht. Maar dit bevestigde m’n vermoeden (ook omdat ik regelmatig 's nachts gecheckt hebt als ik weer eens wakker lag) dat mijn AH volgens mij geen vegetarische overblijvers heeft! Vind dat echt gek, ook omdat het een XL is en zelfs de AH’s in dorpjes etc die boxen verkopen. Straks eens vragen bij het ophalen vd bakkersbox of dat indd klopt!
Vandaag een andere kaaskraam geprobeerd. Deze was 5 euro. Het is niet heel duidelijk op de foto maar het zijn best flinke stukken kaas. In het zwarte bakje zit tomaten tapenade.
Niet normaal deze hoeveelheid. Is van een franchise AH en hun pakketten zijn altijd meteen uitverkocht, heb moeten zitten verversen
Maar dit kost in totaal €48…
Had gehoopt op groente of vleesvervanger erbij maar ben hier echt super blij mee! De coleslaw is tot zondag houdbaar de rest echt tot midden oktober ofzo
Jeetje wat hebben jullie allemaal veel mee gekregen! Super chill! Vind die van jou vooral opvallend @Honey! Want prijzige producten erbij en op niks 35% sticker en zoals je zegt alles nog langer goed. Voor mij haalde iemand een verrassingoverblijver op en dat waren maar 4 dingetjes waarvan 1 zakje sla en 1 wokgroente/soepgroente ofzo, andere 2 kon ik niet goed zien. Is wellicht gewoon de waarde hoor, had ik zelf ook de ene x dat ik tot nu toe een verrassingsoverblijver had, maar helemaal als je het dan vergelijkt met wat hier voorbij komt groot contrast
Ik denk zelf dat er in mijn AH (XL) ondanks de overblijvers-pakketjes alsnog heel voor overblijft nu. Vraag me af wat daar dan mee gebeurt.
Ik heb dit iig vandaag:
Toch leuk om op deze manier wat nieuws te proberen, heb de marshmallow donuts en m&m koeken namelijk nog nooit gehad