Ik mag hopen dat je je geld wel hebt teruggekregen toch?
Hoe betaal jij? Ik met creditcard dus hoef enkel mijn duim te scannen. Mijn vriend moet eerst een bankapp openen, pincode, iets bevestigen. (We doen dit niet met de lidl maar even ter vergelijking dat verschillende methoden langer of korter kunnen duren)
Als je je bankapp hebt aangeklikt is de box gereserveerd, dus daarna kan je rustig aan doen haha. Ik had eens in alle snelheid de verkeerde bank geselecteerd toen wilde ik terug en stond er dat de reservering dan zou vervallen. Toen kaapte iemand hem alsnog voor mân neus weg.
Ahhh. Oke dat wist ik niet!
Dit doe ik vanaf 19.10 uur maar alsnog geen knop om te reserveren ondanks refreshen
Bij AH betaal je gelukkig pas bij het ophalen, niet van tevoren.
Ik heb de Lidl box gekocht, om 20.00 en diezelfde minuut uitverkocht wajoo
Misschien een rare vraag, maar vinden jullie het nu âverantwoordâ om die boxen te halen/bestellen als er ook mensen zijn die op dit moment amper rond komen en er misschien echt mee geholpen zijn? Tuurlijk kan het zijn dat dan alsnog andere mensen die prima zonder kunnen het halen, maar persoonlijk voel ik me er nu een beetje raar over om ze te halen.
Dan bedoel ik vooral die van supermarkten ofc, niet van de duurdere zaken.
Ja ik wilde graag een bakkers overblijver maar nu ik gelezen heb dat er ook brood in zat enz (ik dacht alleen gebak) dacht ik toch dat ik niet helemaal de doelgroep ben. Ik zag het gewoon als een excuus om in 1 avond veel gebak te moeten eten.
Ik zat laatst te kijken en de boxen zijn nu zo tyfus snel uitverkocht echt niet normaal.
Dit topic gaat ineens ook zo snel haha. Voorheen werd er een aantal x per maand iets gepost.
Ja ik heb sinds 2018 al niet meer gehaald, maar als je dan leest hoe erg mensen azen op een Lidl doos (die het volgens mij priiiiiiima zonder kunnen gebaseerd op fotoâs in aankopen etc) geeft dat me toch een nare bijsmaak.
Eigenlijk zouden ze de app moeten aanpassen dat je het met een code ofzo kan gebruiken die je alleen krijgt als je in aanmerking komt voor bijstand/voedselhulp, vind ik dan.
Vind jij dan ook nog dat er een verschil zit tussen een Lidl box en bijv een box van Dunkin?
Ja van een lidl box kan je een week eten.
Eigenlijk vind ik soieso dat supermarkten en grote ketens soieso wat meet moeten schenken. Ik vind het ook altijd belachelijk dat ze rond de kerst voedselbank acties hebben dat je spullen kunt kopen om te schenken. Maar dat ze dan niet iets doen van we verdubbelen dingen of schenken het bedrag dat we hiermee verdienen ofzo. Nee alleen hier wij hebben de producten hier neer gezet goed he!
Too good to go is natuurlijk gestart om voedselverspilling tegen te gaan. En het is goed dat we allemaal duurzamer bezig zijn. Maar nu in deze tyfus dure tijden kunnen we misschien beter ook aan onze naasten denken die het moeilijker hebben.
Ik weet ook bijna zeker dat de behoefte veel groter is geworden. Ik heb de eerste too good to go box in Tilburg opgehaald en toen kon ik echt gewoon eigenlijk elke dag een box ophalen en nu is er nooit meer iets en ik heb ook nog nooit een overblijver kunnen halen. De laatste tijd zie ik ook op TikTok heel veel filmpjes ervan. Ik heb er zelf geen last van, als ik kan helpen om ervoor te zorgen dat iets niet wordt weggegooid is dat prima maar ik wil geen andere mensen voor zijn, maar op deze manier is het ook geen goede oplossing.
Volgens mij heeft de voedselbank wel voorwaarden aan eten wat als gift aangenomen mag worden. In het dorp waar mijn ouders wonen heeft mijn vader ooit weten te regelen (via een stichting waar hij werkt) dat bij de AH een apart koelvak staat en de Voedselbank met gekoelde wagens rondrijdt om alles op te kunnen halen. Maar ik vermoed dat dat ook niet voor elke voedselbank haalbaar is. (Dit is ook al weer een tijd geleden dus misschien is dit ondertussen ook wel aangepast en vult men dit ook met tgtg achtige boodschappen)
Voedselbank neemt geen producten aan waarvan de houdbaarheid bijna verstrijkt volgens mij
Oh zeker ben het ook niet met je oneens ofzo.
Ik zou graag een soort weggeef optie oid in de TGTG app zien(maarja hoe controleer je dat dan weer dat het bij de juiste personen terecht komt). Vind het ook stom dat picnic alleen rond de kerstperiode een optie geeft dat je een maaltijd weg kan geven. Dat mag ook wel standaard een mogelijkheid zijn.
Ik denk dat elk initiatief wel verpest kan worden door rijke mensen die besparen als hobby hebben en niet als noodzaak tbh
Dit is met de kringloop eigenlijk ook zo toch? Vooral wanneer ze leuke dingen voor veel meer doorverkopen op instagram