Too Good To Go / Overblijvers

Ik woon alleen en heb nu al een aantal keer een box gehaald wat veels te veel was. Er zit wel een restaurant aangesloten waar ik een keer iets wil afhalen maar dat is laat in de avond en relatief ver fietsen.

Ik heb gisteren mijn eerste box opgehaald bij een surinaamse eettent. Het was alleen 80% hele zoute rijst en dus weinig anders. Ik heb het niet helemaal opgegeten en ga er ook niet nog een keer bestellen!

Ik heb eergisteren ook voor het eerst in jaaaren een box opgehaald. In mijn huidige woonplaats zijn er maar heel weinig zaken die meedoen, maar nu eindelijk eens die van de lokale bakker kunnen krijgen. Vond het een hele geslaagde! Zo gigantisch veel. Wel heel veel broden, maar heb m’n ouders en buurvrouw er blij mee kunnen maken dus ik ben ook blij :slight_smile: De harde broodjes heb ik ingevroren zodat ik ze later kan opwarmen in de airfryer en de croissantjes en kaneelbroodje zijn de volgende dag opgegaan!

46 likes

Dit is een heel mooi pakket inderdaad!

Ik haal nu eens in de 3/4 weken een box bij een lokale bakker in mijn geboortedorp, die heeft echt de perfecte mix tussen gewone broden, zoete en hartige broodjes, en banket. Wel qua hoeveelheid een stuk minder dan jouw pakket, maar ik vind het fijn dat alles bruikbaar en lekker is.

5 likes

Bij die in onze eigen woonplaats? Die staat er ook echt ALTIJD op als beschikbaar. Ik heb m ook 1x gehad een paar jaar geleden en vond het ook een beetje tegenvallen. Ook niet meer geweest daarna

Haha, ja, same. Een keer gehaald en nooit weer, en eigenlijk ook nooit gewoon iets gehaald daar.

Ja die!!

Dat jullie dezelfde ervaringen hebben zegt al genoeg! Het is trouwens ook niet mijn favo Surinamer. Ik besteld graag roti maar doe dat altijd bij die in de huesmolen!

2 likes

Oeh, thanks voor de tip! Ik heb die nog niet geprobeerd, haha.

3 likes

Groente- en fruitbox van de makro.

16 likes

Ik had vorige week een TGTG opgehaald bij de visboer, was een tientje.
Het had wel een bijzondere inhoud (wel absoluut waar voor je geld). Waar ik wél blij mee was, was een ovenschotel met zalm. De rest van de tas zat vol met een grote zak voorgesneden friet (wat volgens mij helaas geen ovenfriet was - werd niet goed gaar in mijn oven), een zalmsalade (was ook lekker), maar tot slot ook met 8(!!!) haringen. Stínken dat die dingen deden, mijn hele huis rook in no time naar een viswinkel :joy::joy:. Heb ze uiteindelijk maar weggegooid, heel zonde natuurlijk maar wist echt niet wat ik ermee aan moest haha. Blijft natuurlijk altijd een verrassing wat in de TGTG zit, maar ga niet snel nog een keertje hier TGTG halen :sweat_smile:. Zal maar geen foto’s bijvoegen van de haringen :sweat_smile:

Ovenschotel toen 'ie klaar was

7 likes

Bakker:

Søstrene Grene:

16 likes

Ik was een dagje in Haarlem met een vriendin en we deden ook wat tgtg.

Yogiyousef

De Lunchbus

Flink (+ nog 3 zakjes chips, 1 eiersalade en nog een flesje protein)

DekaMarkt

Mood4

Elke box was 5 euro ps

En gezien het de vorige keer ook leuk was; dit is er al van gemaakt:

Broodje en nog eigen pompoen soep die avond

1 van de broodjes als panini

De wrap, en sla met coleslaw en bleekselderij.

Het soep pakket met extra zakje ui en nog wat losse kruiden uit mijn koelkast.

Verder staat er vandaag zuurkool op het menu met de rookworst en spekjes :ok_hand:

35 likes

Voor een volgende keer haringsalade, heel lekker is vaak met rode biet. Je kan ook zoetzoute haring er van maken voor op brood (zie voor beide bijv het kookboek polska).

3 likes

Toevallig zag ik zo iets ook op insta voorbijkomen.
Die moog, ligt het aan mij of lijkt dat weinig. Verder ziet heter uit als een goede vangst

Ook leuk dat je laat zien wat je ermee maakt!!

4 likes

Ah zou best kunnen, had het op mijn insta ook gedeeld! Mood4 denk ik, dat is een slager dus best wel prijzig het kwam op iets van 14.70 uit. De wraps waren 6 euro per stuk, zoiets zouden wij normaal echt niet kopen maar wel leuk zo te krijgen. Hij zat wel mega! Vol met gehakt voor ons veel te veel haha.
Het ziet er dus uit als weinig maar wel de waarde dus.

2 likes

Klopt het dat als de waarde niet voldoende is je dit kan aangeven bij toogoodtogo en dat je dan compensatie oid krijgt?
Slagers zijn al gauw duur, dus dan snap ik het wel

1 like

Klopt ja, maar soms krijg je meer dan de waarde en soms iets minder. En dit is 40 cent minder daar ga ik niet over zeiken. Toogoodtogo zou dan ook aangeven van ja ene keer meer andere keer iets minder. 3x de waarde is een streef bedrag en sowieso heb ik die 5 euro er altijd uit.
Uiteindelijk gaat het ook om het eten redden en dus voedselverspilling tegen te gaan :slight_smile:

3 likes

Je vroeg het niet aan mij maar ik koop regelmatig een pakket met (knijp)fruitjes via tgtg en ben daar heel tevreden over!

1 like

Van Flink. Vind er weinig aan :sweat_smile:

3 likes

Wow waren jullie niet lang bezig om alles op te halen of lag alles dicht bij elkaar?

Die dadels zien er zó lekker uit trouwens! Echt juicy!

2 likes