Too Good To Go / Overblijvers

Ik had gister op gehaald bij lekker brood in den haag. De eerste keer mocht ik zelf kiezen maar laatst niet, gister dus ook weer niet vond ik toch jammer en ik vond dat ik er vandaag niet goed genoeg heb uitgehaald met overige 2 keren

• heel wit brood
  • half musli brood
  • 2 musli bolletjes en stengel
  • 1 hartig bolletje en stengel

Ja doe ik zeker! Er staat bij dat je “een mix van het totale assortiment krijgt. Dit zijn meestal verse producten uit de bakkerij, met daarbij kauwgom, een snack of een lekkere reep die bijvoorbeeld binnenkort uit het assortiment gaat.”

Hoeveel heb je betaald? Vind het nog steeds een behoorlijke hoeveelheid

2 likes

Ja daar ging het ook niet specifiek voor het geld. Alleen de eerste keer mocht ik echt kiezen had ik veel broden en bovenop de prijs mocht ik toen nog iets uitkiezen en nu lijkt het meer gewoon een de prijs gehaald en dat is het. Zou zelf nu niet meer daar wat halen. En dan niet dat ik slecht over hun spreek maar meer dat het dan voor mijn geen toegevoegde waarde heeft nu, hopelijk snap je het een beetje

Het concept van TGTG draait om het tegengaan van voedselverspilling, niet om zo veel mogelijk eten krijgen voor zo min mogelijk geld

38 likes

Ik vind het een beetje een rare redenatie. Zo werkt TGTG toch gewoon niet? Het is om voedselverspilling tegen te gaan, niet om jou zoveel mogelijk lekkere dingen te geven voor weinig geld.

11 likes

Ik snap precies wat je bedoelt maar ik denk dat je het idee van TGTG dan niet goed snapt.

4 likes

Snap ik wel. Alleen moet het voor mij ook toegevoegde waarde hebben en dat was het toen ik zelf kon kiezen. Nu ik dat niet kan heeft get voor mij geen toegevoegde waarde en kan beter iemand anders het nemen (gezien het toch altijd verkocht word

Ik heb vanmiddag mijn vlaamsch broodhuis voucher geannuleerd, omdat Ik kom zag dat er bij District vouchers waren en ik daar het boord echt het allerlekkerst vind. Normaliter lastij een goed gevulde tas, dit keer: een wit desembrood, twee harde broodjes en een halve cake voor E3,99. Een pakje ham heb ik teruggegeven omdat ik geen vlees eet. Ik weet zeker dat alles lekker is, maar ik ben verwend geraakt geloof ik :stuck_out_tongue:

En @Banananana, @anon94840299 & @Viezerik; een deel van het concept is dat je qua waarde meer krijgt dan je betaald hebt. De bedragen staan er zelfs bij in de app. Als je enkel voedselverspilling tegen wil gaan, kun je ook zonder de app een winkel in gaan en kopen wat er nog over is vlak voor sluitingstijd.

2 likes

Ze heeft nog steeds een behoorlijke hoeveelheid gekregen hoor. Niks om ontevreden mee te zijn.

2 likes

Dat is aan haarzelf om te beoordelen. Ik zeg enkel dat jullie opmerkingen over het concept niet helemaal kloppen.

2 likes

Je hoeft mij niet uit te leggen hoe het werkt, thanks.

Haha grappige opmerking van iemand die wel aan anderen denkt te moeten uitleggen hoe het werkt

9 likes

Zoals ik haar reactie lees gaat het vooral om het verschil tussen wel of niet zelf kunnen kiezen, maar misschien lees ik dat verkeerd.

Volgens mij zijn er twee vragen, het concept en of @Viezerik het bij die ene bakker de moeite waard vindt. Dat laatste is persoonlijk, en om daar dan op te reageren met ‘jij begrijpt het concept niet’ vind ik erg kort door de bocht want ik zie nergens iets staan waar uit blijkt dat ze het niet zou begrijpen.

Ik snap best dat het niet de moeite waard kan zijn om gebruik te maken van TooGoodToGo, ondanks de waarde van wat je krijgt.
Ik had bijvoorbeeld laatst allemaal wit brood bij de bakker. Al had ik voor 35 euro aan wit brood gekregen, voor mij is dat de moeite niet waard omdat ik dat niet graag eet. Zo heb je allerlei redenen dat het voor iemand de moeite niet waard kan zijn.

3 likes

Ik kreeg dit:

een broodje tonijn, een broodje gezond, een croissantje, een gevulde koek, een appel en een dropreep :slight_smile:

19 likes

Aaah dit ziet er goed uit! Volgende maand ga ik dan ook een bon kopen

1 like

Wat leuk om te zien dat er zoveel mensen zijn die dit ook doen. Al een aantal keer bij de bakker wat afgehaald.

Nu wil ik een keer naar de Bakker Bart in Dordrecht of Tilburg en de Monkey Coffee in Tilburg. Iemand ervaringen hiermee? Ik heb niet alles doorgelezen, dus sorry daarvoor!

1 like

Ik ben bij monkey coffee in Tilburg geweest en kreeg 9 verschillende donuts

4 likes

Omg er zijn er nog te koop in den bosch. Ik waag misschien een eerste poging.

1 like