Too Good To Go / Overblijvers

Nee in den bosch!
———————————————

Was wel een prima pakket! Met de meeste producten houdbaar tot morgen of zelfs overmorgen!

Een bol mozzarella, portie verpakking zalm salade, kiphaasjes, klein pakje melk, pak alpro soja, gedroogde meloen stukjes, filet american en een gegrilde grilworst.

2 likes

Ik werk zelf bij een bedrijf dat meedoet aan toogoodtogo, en pak dus ook meerdere keren per week de boxen in. Soms kom ik op werk aan en zie ik dat er weinig producten zijn om weg te gooien. Aangezien het bij ons een regel is om minimaal voor 15 euro de tas in te pakken, annuleer ik de bestellingen wanneer ik hier niet aan kan voldoen. Dan krijgen de klanten als het goed is het geld terug van 2g2g. Ik snap dus best dat mensen teleurgesteld zijn als het niet aan de (voor mij) regel voordoet, hoewel ik het ook weer rot vindt dat er dan nog sommige spullen worden weggegooid.

4 likes

De “plus voor de consument” is dat je in geen enkel geval zo’n pakket bij elkaar kan schooien voor 5 euro. Knappe jongen die dat voor elkaar krijgt.

2 likes

Wat ik op de foto zie zijn zes broodjes, een stokbrood en een taartpunt. Dat zal wellicht een paar euro meer kosten dan 5 euro, maar het is ook niet significant meer dan dat.

Bovendien ga je aan mijn punt voorbij, dat je de pluspunten van voedselbesparing en financiële ‘winst’ af moet zetten tegen de ongemakken van niet zelf de tijd kiezen dat je het ophaalt, de producten niet zelf kunnen kiezen en de soms ook twijfelachtige versheid (zelf heb ik meerdere keren ook bedorven voedsel gekregen). En die afweging valt voor iedereen anders uit, maar ik snap de teleurstelling over deze foto wel.

Het is niet " een paar euro". Ik snap oprecht niet waar je dat vandaan haalt.
Een stokbrood bij mijn bakker kost al 2 euro, de losse broodjes minimaal een euro. Dat verschil is wel degelijk significant.

Het feit dat mensen er ZELF, met hun volle verstand, moeite voor doen om een pakket op te halen is niet relevant. Ze doen dit zichzelf aan.

1 like

Leuke actie! Helaas doet de lidl bij mij in de omgeving niet mee.

Vandaag ga ik weer een keer een pakket ophalen bij de bakker! Ben benieuwd.

Nou, ik snap wel wat @Freya bedoeld. We zijn het er allemaal over eens dat €5,- niet veel geld is en dat de ongemakken van de ophaaltijd en verrassing bij het concept horen. Tegelijkertijd wordt er soms gedaan alsof de consument een dienst bewezen wordt. Dat is natuurlijk niet zo. Het is, ondanks alles, nog steeds een aankoop. En die aankoop hoort dan ook te voldoen aan het concept. Het concept is eten meegeven wat ‘too good to go’ is. En dat houdt niet in: bedorven voedsel. En het concept is ook voedsel meegeven aan €15 voor €5, als dat is wat je adverteert. In die zin werkt het wel twee kanten op.

10 likes

Op de facebookpagina bij aankondigingen staat een mail van tgtg

Ik heb voor het eerst een supermarkt gekocht, bij de Jumbo.
Ben heel benieuwd.

Dat zakje zijn drie harde bollen. Die ga ik nu bij de lasagne doen. Broodje lasagne :drooling_face:

Blij mee weer!

(Wel jammer dat het niet 3000 broden zijn tjongejonge het wordt steeds minder,isditweldewaarde?)

9 likes

Heb moord en brand staan schreeuwen in de zaak.

2 likes

Omg de kaaswinkel in mijn straat staat sinds vandaag ook in de app. Even als een gier in de gaten houden of er bonnen zijn. Kaaaaaaas

3 likes

Eis wel cappuccino bij mijn kaas

1 like

Ik wil niemands bubble bursten maar lijkt me sterk dat je kaas krijgt. Van kaas wordt de schimmel afgesneden en die wordt dan alsnog gewoon verkocht. Denk dan eerder dat je houdbare producten zoals crackers of jammetjes meekrijgt.

(Ik werk in een winkel met een grote kaasafdeling en we doen nooit kaas in de tgtg)

Goed om te weten! Kan ik iig mijn verwachtingen temperen als ik een bon heb.

Beetje offtopic, maar las wel ergens dat hierdoor veel minder aan de Voedselbank gedoneerd wordt. Dan vind ik dan wel weer jammer!

1 like

Bon van 5 euro bij de Jumbo.
Echt super blij mee.

5 likes

Heh, nieuw en “verkoop is gestopt”

Ik heb dit dus vanmiddag gevraagd aan degene die m’n tasje kwam brengen, maar deze producten neemt de voedselbank niet aan. Dat gehakt is bijvoorbeeld morgen over de datum, dan mag de voedselbank dag echt niet weggeven.
“Mijn” supermarkt geeft vooral lang houdbare producten aan de voedselbank die bijvoorbeeld uit productie gaan.

1 like

Oh ja, ik bedoelde het vooral als reactie op het bericht van @HvO dat de Lidl producten die bijna over datum zijn voor 25 cent gaat verkopen. Las hier https://www.ad.nl/koken-en-eten/lidl-doet-proef-met-voedsel-dat-nog-net-eetbaar-is-te-koop-voor-maar-25-cent~a422c0383/ dat er daarom dus minder producten naar de voedselbank gaan, dus dat gaf me wel een dubbel gevoel ofzo. Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat producten die nog maar 1 dag houdbaar zijn niet naar de Voedselbank kunnen, dus dan is TGTG of zo’n 25 cent-actie wel weer een mooie manier om voedselverspilling tegen te gaan!