Treat yo self - Selfcare topic

Ik heb net een soort fleece hoofdband besteld met ingebouwde koptelefoon.

5 likes

Review als je hem hebt!! Ben zeer benieuwd

1 like

Ik heb draadloos maar ik vind dat alsnog vervelend :frowning: dat stand by zou ik naar kunnen kijken!

Ik kom tot rust als ik thuis rustige dingen doe. Denk aan het ontwerpen/maken van cosmetica, schrijven in schriftjes, mezelf verwennen met scrub en bodylotion en dan gewoon de tijd nemen. En waar niemand bij is.

Maarja merendeel van de tijd raak ik toch opgefokt of heb ik alsnog teveel energie waardoor ik weer hyper rondjes ga rennen in huis.

Zwemmen vind ik trouwens ook zeer ontspannend. Dat maakt m’n hoofd serieus leeg.

3 likes

Heb je een linkje?

Deze is et

1 like

Zaterdag voelde ik me echt best kut en verdrietig, en ik zat de hele dag gewoon wat met mijn laptop op de bank. Toen heb ik muziek op gezet, iets lekkers gegeten en kaarsjes aangemaakt en het hielp echt al. Zoiets kleins kan toch al verschil maken.
Ik heb vaak het idee dat ik mijn dag laat ‘aanslepen’, dat ik geen bewuste keuzes maak voor de dingen die ik doe. En door die kaarsjes en muziek voelde het opeens bewuster en ook meteen fijner, alsof ik meer zelf de controle nam.

9 likes

Je krijgt een like want Kpop

1 like

Heb je een linkje voor me? :smiley:

2 likes

Ik heb noodgedwongen (even) geen instagram meer (account is geblokkeerd) en hierdoor ben ik er nĂłg meer achter gekomen hoe fucking verslaafd ik ben aan mijn telefoon en social media. Het is echt niet meer gezond. Het belemmert me gewoon in het dagelijks leven?

Vanaf morgen (weet nog niet hoelaat) ga ik een stop inlassen voor een week. Even geen social media (op LinkedIn en Pinterest na want dat heb ik nodig, o.a. voor school) en geen forum. Wordt heftig denk ik, maar het moet. Ik ben benieuwd wat het me oplevert, want het kost me nu heel veel.

Ik wil echt niet stoppen met forummen, maar ik hoop dat ik er weer een dagelijks rondje van kan maken in plaats van het eindeloos maar doelloos scrollen.

2 likes

Succes! Ik heb voor vandaag ongeveer 3 ĂĄ 4 dagen (denk ik) niet op het forum gezeten, ik betrapte mezelf er op dat ik echt bij elk nieuw bericht wilde lezen. Soort fomo. Ik werd net heel gelukkig van het aantal ongelezen berichten toen ik vanavond het forum opende, maar de dagen dat ik niet op internet ben geweest waren wel lekker :slight_smile:

1 like

In het kader van treat yo self heb ik dit weekend een hotel geboekt bij een heel groot saunacomplex dus dat wordt 3 dagen rondhopsen in mijn badjas en dutjes doen op bedjes met een dekentje en sap :relaxed:

18 likes

Haha, ik zag het al voor me :wink: Nee hoor! Ik ga naar bussloo.

https://www.groupon.nl/deals/ga-wellness-hotel-thermen-bussloo-15 Heb een groupon hier gekocht dus dat scheelde flink.

2 likes

Gaat wel goedkomen, ik heb massages gepland staan!

1 like

@anon76889665
Ik ga daar ook altijd heen (want dicht bij mijn schoonouders die nooit zullen gaan als ik ga en ver van waar al mijn kennissen en vrienden wonen) en het is echt by far de beste spa waar ik ooit ben geweest in Nederland. Heel veel plezier!

2 likes

Nice!! Ben echt heel erg benieuwd!

Wow, dit ziet er echt veel te mooi uit.

Wat mij helpt bij selfcare: als ik een week heb waarin ik 5 dagen dingen moet doen (naast werk dus, maar afspreken met vrienden, feestjes etc.) en ik ga daar heeel slecht op want: WANNEER MOET IK DAN SELFCAREN. Wat dan helpt is, heel simpel, het tegen mn vriend zeggen. Ik zei: ik word nu al gek van deze week moet nog 20000 dingen doen voor het zondag is ik wil slapen. En hij zegt dan: maar je vindt al die dingen leuk toch? En dan zeg ik: ja, inderdaad. Heel stom maar dan lijkt het niet meer zo erg. Telt dat ook?

2 likes

Jaaa Bussloo is fijn! Vooral die verbinding tussen hotel en sauna onder de grond door :slight_smile:
Die hout gestookte sauna is fijn, wel erg heet maar fijn.
Geniet ervan!

Bussloo is fijn!

In het kader van treatyoself, sauna dag vandaag!

7 likes