Trouwtopic

Ik heb nog een screenshot gevonden van onze bestelling, op bitterballen na was alles vega. Ik vind dat er over het algemeen vaak te weinig hapjes worden geserveerd in de avond. Plus wij zijn natuurlijk nogal van het eten dus hebben wat ruimer gedaan. Werd ook erg gewaardeerd!

Nu hoeft het iig niet zoveel te zijn, maar hapjes gaan eigenlijk in principe altijd op. Wij wilden zelf eigenlijk geen gezamenlijke schaaltjes op tafel ivm hygiëne en dat was nog pre-Corona dus nu zou ik dat helemaal niet meer doen eerlijk gezegd. Vergeet ook niet evt vega(n) hapjes ivm bepaalde gasten! Ervaring leert dat de vleeseters ook snel die hapjes pakken en zielig als die net te laat komen bij de schaal haha.

Edit: er was trouwens ook een vrij grote sweet table. Daar bleef wel meer van over. Maar ze hadden dus take away doosjes erbij gedaan dus kreeg wel foto’s van mensen de volgende dag die ermee aan het ontbijten waren. Echt leuk.

17 likes

Mag ik met terugwerkende kracht op je bruiloft komen?

8 likes

Bedankt voor alle reacties dat geeft wel een goed beeld van wat anderen doen! @Bunnyslippers klinkt echt heerlijk alle hapjes die jullie hadden! Ben zelf ook vega dus dat komt goed :slight_smile:

1 like

Ik ga binnenkort een ‘nep’ ceremonie doen voor vrienden. Ze zijn 2 jaar geleden al getrouwd maar kunnen nu pas feest geven en willen dat graag doen met alsnog een ceremonie. Ik ben dan dus de ‘babs’. We hebben al een (eerste) gesprek gehad en ik krijg best wat vrijheid. Nu ben ik op zoek naar een leuke invalshoek/indeling voor het hoofdverhaal.
Wellicht heeft iemand hier nog een leuk idee of een ceremonie die ze altijd bij gebleven is? Ze willen geen alternatieve rituelen (zand, vuur, touwknoop ect), maar wellicht kan ik nog iets anders leuks bedenken.

2 likes

Wat mij enorm positief is bijgebleven van 1 ceremonie is dat je het stel echt leerde kennen. Dus een goede variatie aan persoonlijke verhalen van verschillende aspecten/levensfases. Wat me echt enorm tegenviel bij een andere bruiloft was dat de ceremoniemeester (een vriend maar bruidspaar kende hem eerst zakelijk) maar bleeeef praten over hun zaak en hoe goed ze het deden. Op een gegeven moment dacht ik echt nou boeiend, hoelang gaat dit gezever nog duren. Hij speechte dus echt uit zijn eigen ondernemersbubbel. Dodelijk vermoeiend.

Geen superpraktische tips dus maar misschien wel een leidraad zodat het voor alle bezoekers leuk is om te horen en ze misschien delen leren kennen van het stel waar ze nog niet over hadden gehoord.

4 likes

Gisteravond ten huwelijk gevraagd. Zag het zo snel niet aankomen.

108 likes

OMG GEFELICITEERD!!! Dit wordt echt het beste huwelijk ever denk ik. Nu al benieuwd naar je jurk. O, en vertel me meer over het aanzoek. :grin:

18 likes

Wat leuk!! Gefeliciteerd! :two_hearts:
Hoe was het aanzoek?

1 like

Wat super leuk gefeliciteerd! Super mooie ring en je nagels zijn ook geweldig!

2 likes

@Bunnyslippers hij had dus in mijn agenda een verrassingsavond gepland. Eerst een koppelsmassage (dit is geen Nederlands haha) en dan zijn we gaan eten.
Na het eten heeft hij mij naar de cocktail bar gebracht waar we op onze eerste date naartoe zijn geweest en we onze eerste kus hadden. We passeren dus de trap waar we gekust hebben en hij zegt dat hij we dat moment gingen opnieuw doen.
Cocktails waren op en we lopen naar beneden en staan in de trappenhal en dat is het moment dat hij mij tegen de muur duwt en zegt dat hij mij graag ziet en kust.
Hij zei dat ik hem gelukkig maakte en elk moment dat we niet samen zijn, het moeilijk heeft. Hij wilde niet langer wachten en zei dat hij iets moest vragen.
Ik helemaal clueless :neutral_face::neutral_face:
Ja vraag maar…
Dan ging hij op een knie en vroeg of ik met hem wilde trouwen. Moment dat ik begon te huilen :sob: en ja zei
Hij schoof de ring over mijn vinger en vroeg dan of ik hem mooi vond :sweat_smile:
“En ja ik heb ook je vader gebeld hiervoor en heb zijn zegen :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

78 likes

AAAAAAAHHHHHH ZOOOOOOO LEUK!
Gefeliciteerd lieve @Daelyss

1 like

Wat geweldig! Zo romantisch en lief. Echt heel leuk! Geniet er lekker van samen :heart_eyes:

1 like

Wat een heeerlijk nieuws! Superleuk zeg :heart:

2 likes

Ahw wat romantische! Super leuk! Gefeliciteerd :star_struck:

3 likes

Wij zijn de trouwplannen weer aan het oppakken en hebben afgelopen zondag een paar locaties bekeken. Ons idee was om in mei/juni of september 2023 te trouwen maar eigenlijk alle favoriete locaties hebben geen plek meer op de vrijdag/zaterdag.

Nu is ons idee om misschien op de donderdag te trouwen. Stel jullie zouden een uitnodiging krijgen voor op een donderdag, zouden jullie dat onhandig vinden? (bijv, werk, kids)

Al mijn broers en zussen hebben kids (zijn welkom op de bruiloft zonder eindtijd, maar wellicht moeten ze later op de avond wel worden opgehaald qua bedtijd en kunnen ze daar iemand voor vinden op een doordeweekse dag?) en ik heb een zus en broer die verder moeten reizen. Ik merk dat ik twijfel of ik/we daar niet beter over moeten nadenken, terwijl ik het misschien ook wel niet moet invullen voor een ander. Onze beste vrienden/getuigen etc lopen in ploegendiensten of zijn sowieso altijd op de vrijdag al vrij.

Het is heel persoonlijk en denk afhankelijk van je type gasten, heb zelf een aantal bruiloften op een doordeweekse dag gehad en vind dat zelf minder fijn/leuk omdat je de dag erna dan niet kunt uitbrakken en gewoon moet werkend. Zelf kan ik helaas geen verlof opnemen vanwege mijn werk anders zou ik de dag erna sowieso verlof opnemen als gast…

2 likes

Ja nou bizar he, wij hebben zondag ook rondgekeken en een paar keer gehoord dat in mei, juni en september alles al vol zat op vrij- en zaterdagen. Pff geeft stress! Ik zou zelf donderdag niet heel erg vinden, maar heb sowieso een baan met veel verlofdagen dus kan makkelijk een dag vrijnemen

3 likes

Woow moet je zó vroeg al een locatie kiezen? Ik dacht dat een jaar van te voren wel genoeg was… :sob:

2 likes

Normaal is dat ook wel zo, maar door Corona is er ook veel doorgeschoven helaas

6 likes

Wow, blijft verbazen hoeveel mensen zo ver vooruit plannen